۸۹۶۸۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعجوبه ژیمناستیک توقف‌ناپذیر در ثبت رکورد‌های جدید

ژیمناست آمریکایی در این هفته با دو حرکت خود در دو ماده متخلف توانست یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کند.

خبرگزاری ایسنا: ژیمناست آمریکایی در این هفته با دو حرکت خود در دو ماده متخلف توانست یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کند.

به نقل از موندو دپورتیوو، چهار مدال طلا و یک برنز المپیک و ۱۴ مدال طلا، سه نقره و سه برنز رقابت های جهانی ژیمناستیک تنها نشان دهنده این نیست که سیمون بایلز برای تبدیل شدن به یک اسطوره در تلاش است. ژیمناست آمریکایی یک افتخار دیگر به دست آورد تا از نامش در تاریخ این ورزش به عنوان یکی از درخشان ترین‌ها یاد شود.

اعجوبه ژیمناستیک توقف‌ناپذیر در ثبت رکورد‌های جدید

یکی از مهمترین اهداف بایلز این است که توانایی‌هایش را نشان بدهد تا این که به فکر کسب مدال باشد. ورزشکار آمریکایی همچنان قدرتش را به نمایش می‌گذارد. او یکشنبه در رقابت های ژیمناستیک هنری قهرمانی آمریکا دوباره استعدادش را نشان داد و توانست برای ششمین بار با ثبت یک امتیاز عالی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

فراتر از این پیروزی بایلز همه را با حرکت خود روی زمین به وجد آورد و به نخستین بانویی تبدیل شد که توانست تریپل دبل (ترکیب سه حرکت twist و دو حرکت flip) کند.

تریپل دبل هرگز در بخش بانوان دیده نشده بود و حتی در بخش مردان هم به ندرت اتفاق افتاده است. برای انجام این حرکت پا به قدرت زیادی نیاز دارد. به همین خاطر در رقابت های بانوان اغلب حرکت دبل دبل دیده می شود. پیش از بایلز هیچ ژیمناستی چرخش بیشتر را امتحان نکرده بود.

اعجوبه ژیمناستیک توقف‌ناپذیر در ثبت رکورد‌های جدید

بایلز تنها آن حرکت تاریخی را در این هفته انجام نداد. او در چوب موازنه به نخستین ورزشکاری تبدیل شد که توانست دبل دبل کند. او نمایش خود را با دو پشتک و دو وارو به پایان رساند که هرگز در تاریخ دیده نشده بود.

حرکت تریپل دبل روی زمین و دبل دبل در چوب موازنه دو نمایش فوق العاده دیگر در ژیمناستیک هنری برای بایلزی است که همیشه عادت دارد حرکات جدید را به نمایش بگذارد. امی بورمن، سرمربی سابقش که در نخستین جام جهانی همکاری شان به پایان رسید به این موضوع اشاره کرد. ورزشکار آمریکایی در سال ۲۰۱۷ مربی اش را عوض کرد و با لورنت لاندی همکاری اش را آغاز کرد اما همچنان به کسب نتایج درخشانش ادامه می‌دهد.

حرکات بایلز در مسابقات کشوری نشان می دهد می تواند دوباره آن ها را در مسابقات جهانی تکرار کند. آمار فوق العاده بایلز در کسب مدال و حرکات جدید در رقابت های مختلف را اگر کنار بگذاریم این ورزشکار توانسته است تاریخ سازی اش را به عنوان کامل ترین ژیمناست تاریخ ادامه دهد. روند موفق ژیمناست آمریکایی تا جایی ادامه یافته است که در همه رقابت ها ۲۱ پیروزی پیاپی به دست آورده است.

بایلز در سال ۲۰۱۳ در بخش انفرادی شرکت کرد که در آن زمان تنها ۱۶ سال داشت. در آن رقابتها (آمه‌ریکن کاپ) در جایگاه دوم قرار گرفت. پس از کسب چند پیروزی و قرار گرفتن در رتبه دوم در آن سال ضربه نهایی را در بهترین زمان ممکن زد. او در رقابت های قهرمانی آمریکا با کسب مدال طلا در ریتمیک و چهار مدال نقره در ماده های مختلف، دوران موفقش را آغاز کرد. پس از آن هرگز در ریتمیک شکست نخورد. او در رقابت های ریتمیک یک قهرمانی در المپیک، چهار قهرمانی در جهان و ۶ قهرمانی در آمریکا به دست آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج