۸۹۶۸۶۴
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

میرلوحی: نواصلاح‌طلبی در حد جریان سوم نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فعلا در آرایش سیاسی کشور جریان سوم مطرح نیست،. نواصلاح‌طلبی و نو اصولگرایی هم بیش‌تر نوعی چانه زنی داخل جریان است، وگرنه خود آن‌ها در اندازه تعیین مانیفست جداگانه و برنامه مستقل نیستند.

ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فعلا در آرایش سیاسی کشور جریان سوم مطرح نیست،. نواصلاح‌طلبی و نو اصولگرایی هم بیش‌تر نوعی چانه زنی داخل جریان است، وگرنه خود آن‌ها در اندازه تعیین مانیفست جداگانه و برنامه مستقل نیستند.

محمود میرلوحی در ارتباط با امکان بروز و ظهور جریان سوم سیاسی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: تقریبا حضور و فعالیت دو جریان سیاسی اصلی در اغلب کشورهای دنیا پذیرفته شده است. در آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن، هند و پاکستان حضور دو حزب اصلی و دائمی در سیاست مرسوم است.

وی ادامه داد: دو حزبی در این کشورها به معنای وجود دو نوع رفتار در جریان‌ سیاسی کشورها است که رویکرد آنان را در حوزه‌هایی مثل جامعه مدنی ،اقتصاد و رووابط بین الملل مشخص می‌کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در دوره‌های اخیر می بینیم مسائلی مثل مهاجرت و اشتغال نیز در همه انتخابات‌ها در صدر برنامه‌های دو جریان سیاسی مطرح قرار گرفته است. ترامپ هم شعارش در مبارزه با مهاجرین و انتقال سرمایه به آمریکا بر همین اساس بوده است.

میرلوحی با اشاره به حضور دو دیدگاه اصلی در عرصه سیاست ایران اظهار کرد: در ایران مدت‌ها است وارد چنین محیطی شده‌ایم. آرامش سیاسی ایران حول دو نگاه شکل گرفت. گروه‌های سیاسی موجود هم جذب این دو قطب می شوند. یا به سمت اصولگرایان یا به سوی اصلاح طلبان می‌روند.

وی ادامه داد: در سه انتخابات اخیر، یعنی از سال ۱۳۹۲ و بعد از هزینه‌هایی که به خاطر دولت نهم و دهم داده‌ایم، جامعه ما نه تنها در مناطق شهری و روستایی، حتی در مناطق عشایری نیز به سمت ارائه لیست‌های ائتلافی حرکت کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در ایران دو جریان سیاسی اصلی به همراه ائتلاف‌هایی از میان این دو جریان فعال است. جریان سوم هم که بخواهد ایجاد شود داخل این دو جریان ایجاد می شد که مواضع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی معلومی دارند.

وی در پایان گفت: فعلا در آرایش سیاسی کشور جریان سوم مطرح نیست. نواصلاح‌طلبی و نو اصولگرایی هم بیش‌تر نوعی چانه زنی داخل جریان است، وگر نه خود آن‌ها در اندازه تعیین مانیفست جداگانه و برنامه مستقل نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جنابان محترم
      نگاه اجتماعی شما به اطرافیان از اطاق و ساختمان های اطرافتان فراتر نمیرود
      ای کاش با لباسی دیگر در جامعه دور میزدید
      تا توان شناخت و عمل کرد های مردم فهیم ایران رو درک میکردید

    • بدون نام

      دو جریان موجود نتوانستند کاری برای مردم بکنند فقط هر دولت حدود۴۰۰ درصد بر تورم افزودند....

    • ایران من

      هر کسی واقعا دلش به حال و روز مردم بسوزه جریان سوم ه غیر از اصلاح طلب و اصول گرا حالا تکذیب شده یعنی هنوز دلسوز مردم وجود نداره

    • بدون نام

      این شر و ور ها برای مردم اب و نون نمیشه.

    • بدون نام

      ملت دانا== مرگ مدیران نادان

    • بدون نام

      اصلاحات تمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج