۸۹۶۹۶۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

پس‌لرزه‌های آزادسازی نفتکش در تریبون نماز جمعه

آزادسازی نفتکش توقیف شده ایران توسط انگلیس و قدرت دفاعی ایران از مهمترین محورهای مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه قم، اصفهان،کرمان و تبریز بود.

خبرآنلاین: خطبه‌های این هفته نماز جمعه تحت تاثیر آزادسازی کشتی توقیف شده گریس ۱ توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق بود. چرخش محسوس عربستان و امارت و تغییر کامل مواضع آنها در قبال ایران طی روزهای گذشته نیز از نگاه ائمه جمعه دور نماند.

صنایع موشکی ناموس ایران است و هرگز مورد مذاکره قرار نمی گیرد

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: توفیق‌های ایران در صنایع دفاعی مرهون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است، ایران امروز به مرزی از قدرت در صنایع دفاعی دست‌یافته که در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد.

بنا به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: صنعت دفاعی و موشک‌های نقطه زن، ناموس ایران بوده و این ناموس هرگز مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: صنعت دفاعی و تجهیزات دفاعی ایران و جبهه مقاومت اسلامی، متجاوزان و دشمنان را خوار و مغموم خواهد کرد.

اعرافی در ادامه بابیان این‌که وضعیت رشد جمعیتی کشور در نقطه مطلوبی قرار ندارد، از رویه مجلس شورای اسلامی در حمایت از افزایش جمعیت انتقاد کرد و افزود: قانون حمایت از خانواده و جمعیت باگذشت ۶ سال همچنان در مجلس معطل‌مانده است.

وی گفت: دولت و مجلس باید نسبت به کاهش سن تشکیل خانواده، افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق برنامه عملیاتی تدوین کنند.

دشمن جرات ورود به حریم آب و خاک ایران را ندارد

همچنین آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان گفت: رژیم بعث عراق اسرای ایرانی را با هدف اینکه از انقلاب برگردند زیر سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار داد و حتی برخی از این عزیزان را زیر این شکنجه ها به شهادت رساند اما آزادگان سرافراز ما همانند عمار یار باوفای پیامبر اسلام، دست از انقلاب و ولایت بر نداشتند و برای ما افتخار آفریدند زیرا دنیا فهمید که هیچ چیز نمی تواند ملت ایران را از اهداف خود دور کند.

پس‌لرزه‌های آزادسازی نفتکش در تریبون نماز جمعه

وی اضافه کرد: در سایه این افتخارات است که نیروهای مسلح ما روز به روز به موفقیت های بزرگی دست می یابد و دشمنان جرات نمی کنند به حریم امنیت آب و خاک ما وارد شوند که نمونه بارز آن توقیف کشتی انگلیسی در آب های ایران و آزادی کشتی ایرانی توقیف شده توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق بود.

آزاد شدن کشتی ایرانی نشاندهنده قدرت ما در سطح بین الملل است

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نیز ظهر جمعه در خطبه های نمازجمعه کرمان گفت: آزاد شدن کشتی ایران توسط انگلیسی ها نشان از قدرت ایران در سطح بین الملل است که برگرفته از مدل و الگوی ولایت فقیه است.

چرخش امارات به سمت ایران نشانه افول قدرت امریکا در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نیز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: چرخش محسوس عربستان و امارت و تغییر کامل مواضع آنها در قبال ایران طی روزهای گذشته توجه بسیاری از رسانه‌های جهان در تحولات منطقه را به خود جلب کرده است.

بنا به گزارش مهر، وی افزود: عربستان و امارات طی هفته‌ها و روزهای اخیر مواضع قابل توجه خود علیه ایران را تغییر داده‌اند به طوری که وزیر مشاور اماراتی‌ها در امور امارات که به اتخاذ مواضع تند و افراطی معروف است، به تازگی اعلام کرده است که ابوظبی و ریاض ترجیح می‌دهند به جای مواجه و تقابل با ایران، از رویکرد سیاسی استفاده کنند.

امام جمعه تبریز عقب نشینی عربستان و امارات از مواضع خود در یمن و نیز رفع توقیف نفتکش ایرانی در انگلیس توسط دادگاه عالی جبل الطارق و رفع توقیف اموال بنیاد علوی در آمریکا را پیروزی های شیرین برای ایران و تحقق پیش بینی های رهبر معظم انقلاب برای افول قدرت آمریکا و عزتمندی مردم ایران توصیف کرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند باید توانایی و تخصص لازم و البته تعهد داشته باشند، فردی که تعهد نداشته باشد نه تنها نمی تواند به اسلام و کشور خدمت کند بلکه ممکن است خسارت به بار آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی الان باید اینطوری تعبیر کنیم که همه ی زنهای ایران مثل موشک هستند!

    • بدون نام

      حرف زدن بدون فکر ؟!؟!

    • منوچ

      فکر کنم نفت کش هنوز آزاد نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج