۸۹۷۰۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آمریکا: به محدودیت‌های پروازی در عراق پایبندیم

ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به همه محدودیت های پروازی در حریم هوایی عراق که از سوی دولت این کشور اعلام شده، پایبند خواهد بود.

ایرنا: ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به همه محدودیت های پروازی در حریم هوایی عراق که از سوی دولت این کشور اعلام شده، پایبند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری عراق نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه طی دستور العملی ویژه برای پروازهای هوایی نظامی، گشت زنی، اطلاعاتی، پهپادها و بالگردهای آمریکایی محدودیت گسترده ایجاد کرد.

در بیانیه ائتلاف آمریکایی آمده است: به کلیه دستور العمل های منتشر شده از سوی شرکای عراقی ما که به دستور نخست وزیری صادر شده، پایبند هستیم.

این بیانیه افزوده است: مقام‌های ارشد گروه کاری مشترک برای گفت‌وگو درباره دستورالعمل «عادل عبدالمهدی» با مقام‌های وزارت دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

ائتلاف آمریکایی تاکید کرده که مأموریت های مشترک در داخل خاک عراق بنابر درخواست دولت و با حمایت و مشارکت نیروهای عراقی صورت می گیرد.

این دستورالعمل در جریان جلسه ویژه شورای امنیت ملی عراق که روز پنجشنبه به ریاست «عادل عبدالمهدی» به عنوان فرمانده کل قوای مسلح برگزار شد، اتخاذ شده و فرماندهی مشترک نظامی عراق طی بیانیه ای به اطلاع عموم رساند.

براساس بیانیه فرماندهی مشترک نظامی عراق، تمامی موافقتنامه های اصولی پرواز بر فراز آسمان عراق اعم از نظامی، گشت زنی، اطلاعات نظامی، جنگنده ها، بالگردها، پهپادها (همه گونه) برای طرف های عراقی و غیر عراقی صرفا از این پس با موافقت ویژه فرمانده کل قوای مسلح یا یک نفر به نمایندگی از وی صورت می گیرد.

فرماندهی مشترک نظامی عراق از همه طرف های مورد خطاب این دستور العمل خواسته است که به این دستور العمل جدید پایبند بوده و هشدار داده که هرگونه تخلف از آن، به عنوان پرواز دشمن تلقی شده و پدافند هوایی عراق به سرعت با آن مقابله خواهد کرد.

کنترل آسمان عراق توسط خود دولت عراق یکی از مطالبات جدی نمایندگان و جریان های سیاسی این کشور در طول سنوات گذشته بوده و همواره نسبت به سوء استفاده آن توسط آمریکا اعتراض شده است.

با اجرای کامل این دستور العمل جدید انتظار می رود که آمریکا در نقل و انتقالات مشکوک خود از طریق آسمان عراق دچار محدودیت گسترده شود.

نیروهای عراقی در روز جمعه گذشته یک پهپاد آمریکایی را که به دلایل نامعلومی در منطقه «الرضوانیه» در شمال غرب عراق به زمین نشسته بود، شناسایی و ضبط کردند.

نیروهای آمریکایی با انتشار بیانیه ای با تایید این خبر گفتند که نیروهای عراق این پهپاد را بدون اینکه به تجهیزات آن آسیبی وارده شده باشد، تحویل گرفتند.

رسانه ها و کارشناسان بعد از این حادثه گفتند که پهپاد مزبور، مسلح بوده و برای اغراض تجسسی از آن استفاده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج