۸۹۷۱۵۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هفته دوم لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی – تاتنهام؛ اولین چالش بزرگ پپ

امشب در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی در نخستین بازی خانگی‌اش در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ برتر به مصاف تاتنهام خواهد رفت.

خبرورزشی: تفاوت لیگ برتر انگلیس با دیگر لیگ‌های معتبر همین‌جا مشخص خواهد شد، وقتی در بسیاری هفته‌ها شاهد دیداری بزرگ و هیجان‌انگیز بین دو تیم قدرتمند انگلیسی خواهیم بود. در واقع بیگ‌سیکس در انگلیس، لیگ را پرهیجان‌تر از هر لیگ دیگری کرده‌اند. امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی در نخستین بازی خانگی‌اش در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ برتر به مصاف تاتنهام خواهد رفت. یکی از دیدار‌هایی که نتیجه آن در ادامه فصل هم تأثیرگذار خواهد بود. داور نبرد شاگردان گواردیولا و شاگردان پوچتینو، مایکل اولیور است.

منچسترسیتی – تاتنهام؛ اولین چالش بزرگ پپ

منچسترسیتی؛ اولین دست‌انداز
فصل شروع شد و باز هم منچسترسیتی خودی نشان داد. تیمی که پپ گواردیولا دارد سخت متوقف می‌شود. حداقل اینکه در انگلیس این‌طور به نظر می‌رسد و حتی لیورپول که باز هم نزدیک‌ترین رقیب‌شان خواهد بود احتمالاً باید منتظر باشد تا این تیم در بازی‌های بزرگ امتیاز از دست بدهد. اولین بازی بزرگ سیتی امشب در اتحاد است. خیلی زود به تاتنهام رسیده‌اند، رقیبی که با وجود پیشرفت در سالیان اخیر ۲ فصل متوالی برابر شاگردان پپ، دبل بازنده شده‌اند. در واقع می‌توان اسپرز را اولین دست‌انداز برای سیتی دانست که گواردیولا و شاگردانش امیدوارند بتوانند به سلامت از آن گذر کنند. سیتی برای این فصل هم تغییراتی نداشته و همان‌طور که پیش‌فصل و در بازی نخست فصل دیدیم فقط رودری در ترکیب جای گرفته که آن‌هم به‌جای فرناندینیو پابه‌سن گذاشته است. در واقع دیگر سیتی نیازی به تغییرات خاصی ندارد و فقط در شرایط ویژه نیاز به جابه‌جایی است. این نخستین بازی خانگی سیتی در فصل جدید خواهد بود و مدافع عنوان قهرمانی ۲ فصل اخیر می‌تواند کنار هوادارانش با یک برد بزرگ شروع خوبی داشته باشد.

تاتنهام؛ خوشحالی خودمان و رقبا!
یکی از مدعیان که البته آخر سر جا می‌ماند! تاتنهام در کورس قهرمانی حضور دارد، اما بازی‌های بزرگ را می‌بازد و در نهایت جا می‌ماند. مائوریسیو پوچتینو دوست ندارد این فصل مثل فصل‌های گذشته باشد و می‌خواهد از یقه‌گیری در منچستر شروع کند! تاتنهام در هفته اول مقابل استون‌ویلا با یک نیمه بد هوادارانش را نگران کرد، اما بازگشت عالی شاگردان پوچتینو نکته مثبتی بود. در اواخر بازی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و در فاز تهاجمی بیشترین ضربه را به دروازه حریف‌شان زدند. ۳۱ ضربه به سمت دروازه بهترین آمار در نیمه نخست بود. پوچتینو می‌داند داستان بازی برابر سیتی کاملاً متفاوت است، اما اسپرز هم نشان داده در ضدحملات تیم زهرداری است. اگر در دفاع تاتنهام امشب مثل اواخر فصل قبل بیرون از خانه نباشد برای امتیاز گرفتن در اتحاد شانس خواهد داشت. اولین روز سال ۲۰۱۹ دیدار برابر کاردیف آخرین مرتبه‌ای بود که تاتنهام موفق شد در جایی به غیر از ورزشگاه خانگی‌اش دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در هر صورت پوچتینو می‌خواهد امشب کاری کند که هم خودشان راضی باشند و هم دیگر رقبای سیتی در بالای جدول شاد شوند!

آخرین جدال
در یکی از بازی‌های حساس هفته‌های پایانی فصل قبل، با تنها گل فیل فودن منچسترسیتی موفق شد یک بر صفر تاتنهام را در ورزشگاه اتحاد مغلوب کند.

آمار بازی
۴۴) ۴۴ نبرد در لیگ برتر انگلیس؛ ۱۵ برد برای سیتی و ۲۳ برد برای اسپرز. ۶ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۱۶۰) در مجموع همه تورنمنت‌ها این دو تیم ۱۶۰ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند و سیتی ۶۳ مرتبه پیروز شده و تاتنهام ۶۱ بازی را برده است.
۴) منچسترسیتی در ۴ بازی آخرش در لیگ برتر برابر تاتنهام پیروز شده است. سیتیزن‌ها هیچ‌گاه ۵ بازی متوالی برابر تاتنهام را نبرده‌اند و می‌توانند امشب به این رکورد برسند.
۹) آخرین تیمی که موفق شد سیتی را در اتحاد شکست دهد کریستال‌پالاس بود که دسامبر ۲۰۱۸ این کار را انجام داد. در ۹ بازی آخر سیتی در خانه نباخته و فصل قبل هم فقط همان یک شکست خانگی را داشت.
۶) تاتنهام یک رکورد عجیب و منفی در لیگ برتر دارد. تیمِ پوچتینو در ۶ بازی آخر خارج از خانه‌اش شکست خورده و آخرین بردشان به ژانویه ۲۰۱۹ برابر فولام برمی‌گردد.
۶) رحیم استرلینگ که در نخستین بازی فصل هت‌تریک کرد در ۶ بازی آخر برابر اسپرز روی ۶ گل تأثیر داشته است. او ۵ گل زده و یک پاس‌گل ارسال کرده.
۱۴) هری کین رکورد بدی در ماه آگوست دارد. ستاره تاتنهام در ۱۴ بازی لیگ برتری در این ماه حضور داشته و حتی یک گل هم نزده است.

مصدومان و محرومان
بنژامن مندی و لروی سانه قطعاً در جدال امشب حاضر نخواهند بود. شرایط فرناندینیو هم مشخص نیست و ژوآئو کانسلو مدافع جدید سیتی هم آماده نشده است. هئونگ مین سون ستاره کره‌ای تاتنهام به‌دلیل اخراج در دیدار برابر بورنموث در فصل قبل هنوز محروم است. دله اَلی، رایان سسنیون و خوان فویت به طور قطع به جدال برابر سیتی نخواهند رسید و بن دیویس هم شاید به‌دلیل مصدومیت در این بازی حاضر نباشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، لاپورت، زینچنکو، دبروینه، رودری، داوید سیلوا، محرز، استرلینگ و ژسوس
تاتنهام: یوریس، واکر پیترس، آلدرویرلد، داوینسون، رُز، وینکس، اندومبله، لاملا، اریکسن، لوکاس و کین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج