۸۹۷۱۶۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دی‌یونگ: دوست ندارم فان‌دبیک به رئال برود

هافبک هلندی بارسا از حضورش در این تیم و فصل پیش رو صحبت کرد.

ایلنا: دی‌یونگ، هافبک هلندی فصل گذشته آژاکس از بازیکنان جدید بارسا است که باید برای حضور در ترکیب اصلی با بازیکنان مطرحی رقابت کند و چالش بزرگی را پذیرفته است. او از درخشش در ترکیب آژاکس و فصل رویایی که با این تیم در پیش داشت تا پیشرفتی که انتظار دارد در بارسا برایش حاصل شود صحبت کرد.

* می‌گویند تو ممکن بود یک سال پیش به بارسلونا بروی اما ادوین فان‌درسار و مارک اوورمارس با نشان دادن یک ویدئو متقاعدت کردند که در آژاکس بمانی. درست است؟

بله. شش، هفت نفر از ما قصد جدایی داشتیم و فصل گذشته‌اش هم اوضاع‌مان جالب نبود. ما تردیدهایی داشتیم که آیا باید بمانیم یا اینکه به باشگاه دیگری برویم تا پیشرفت کنیم. ویدئویی که آنها به ما نشان دادند درباره این بود که انتظارشان از فصل آژاکس چه بود و چه انتظاری از ما دارند. آنها نشان دادند به استعداد ما باور دارند. خوب بود آنها این کار را کردند. البته به‌نظرم ما در هر صورت در تیم می‌ماندیم اما بی‌تردید این ویدئو هم کمک کرد. آنها اعتمادشان را به ما نشان دادند و این حس خوبی بود.

* در آن ویدئو هر کدام از شما را با یک بازیکن سابق آژاکس مقایسه کردند؟

البته واقعاً مقایسه نکردند، اما به هر بازیکن، یک بازیکن سابق را نشان دادند که در باشگاه جام کسب کرده بود و پستش هم شبیه به او بود. بازیکنی که من را به او تشبیه کرده بودند کریستین اریکسن بود.

* چرا فصل 18-2017 تا آن حد ناامید کننده بود، آن هم پس از آنکه در سال 2017 در فینال لیگ اروپا به مصاف منچستریونایتد رفته بودید؟

به‌نظرم آژاکس همیشه سرشار از بازیکنان بااستعداد بوده است. این فلسفه باشگاه است. ما بازیکنان واقعاً بااستعدادی داریم اما چیزی در تیم ما کم بود. به‌نظرم آن سال کمی بدشانس بودیم و البته آن اتفاق برای عبدالحق نوری هم در پیش‌فصل روی داده بود. تقریباً همه شرایط لازم برای اینکه تیم بدرخشد فراهم بود، جز یک چیز.

* در فصل گذشته چه چیزی تغییر کرد؟

تقریباً همه‌چیز تا حدی تغییر کرد. ما تیم واقعاً بااستعدادی داشتیم و بازیکنان باکیفیت زیادی در آن تیم بودند. به‌نظرم سبک بازی ما واقعاً عالی بود؛ هم بینش تیم بالا بود و هم تاکتیک‌ها. زمانی که همه اینها کنار هم قرار می‌گیرند و کمی هم خوش‌شانس باشید، به دستاوردهای بزرگی می‌رسید. به ما واقعاً خیلی خوش گذشت. به‌نظرم تیم فصل گذشته تیم خاصی بود، نه به‌دلیل ویژگی‌های کیفی و تاکتیک‌های تیم، بلکه به‌دلیل اینکه ما واقعاً رفیق بودیم و فصلی شگفت‌انگیز را پشت سر گذاشتیم.

* بهترین لحظات فصل چه زمانی رقم خورد؟

به‌نظرم بهترین خاطرات ما بازی با رئال‌مادرید و یوونتوس بود. ما به‌دلیل آنچه در طول فصل انجام داده بودیم قهرمانی به‌دست آوردیم. قهرمانی عالی و شادی پس از آن هم لذت‌بخش بود، اما اگر بخواهم از یکی، دو بازی نام ببرم، به بازی در خانه یووه و مادرید اشاره می‌کنم چون این دو دیدار باعث غافلگیری در سراسر اروپا شدند. به‌نظرم روش بازی ما واقعاً خوب بود و باعث می‌شد تماشاگران لذت ببرند.

* تو حالا به بارسا پیوسته‌ای و ماتیس دلیخت در یوونتوس است. آیا از این ناراحت هستید که آن تیم با مهاجرت بازیکنانش مواجه شده است؟

من واقعاً به فصلی که داشتیم افتخار می‌کنم و مایه غرورم است که می‌بینم بازیکنان آن تیم به باشگاه‌های بزرگی رفته‌اند. به‌نظرم همه آنها شایسته این انتقالات بودند، اما کمی ناراحت هستم. البته پشیمان نیستم و حسرت نمی‌خورم، چون واقعاً افتخار می‌کنم و خوشحالم که اینجا هستم، اما اینکه آن تیم دچار فروپاشی شد کمی ناراحت‌کننده است. زمانی که در باشگاهی مانند آژاکس چنین فصلی را می‌گذرانید، می‌دانید در انتهای فصل چه خواهد شد. همین است دیگر.

* به‌نظرت اوضاع آژاکس همیشه اینطور خواهد بود؟

بسیار بستگی به لیگ دارد. لیگ هلند باید بسیار پیشرفت کند. در حال حاضر بازی در لیگ هلند عالی است و من از بازی در آن بسیار سود بردم، اما این لیگ را نمی‌توانید با لالیگا، لیگ برتر و این رقابت‌ها مقایسه کنید.

* دانی فان‌د‌بیک بازیکن بعدی است که از آژاکس می‌رود و رئال‌مادرید به‌دنبال جذب او است. آیا دوست داری او رقیب تو باشد؟

ترجیح می‌دهم او در آژاکس بماند چون دوست ندارم رقیب من باشد و می‌خواهم آژاکس قوی بماند، اما اگر او به مادرید برود، من واقعاً برایش خوشحال خواهم شد. به‌نظرم او حقش است. اگر او به اسپانیا بیاید به دیدارش خواهم رفت. من مطمئنم او قابلیت بازی در باشگاه‌های بزرگ را دارد. به‌نظرم او این را فصل گذشته در لیگ قهرمانان نشان داد، به‌ویژه در مراحل حذفی. به‌نظرم او به همه دنیا نشان داده توانایی بازی در این سطح را دارد.

* نقش اریک تن‌هاخ، مربی تیم چقدر بود؟

همه اعضای کادر فنی اهمیت فراوانی داشتند. شما ممکن است بازیکنان باکیفیتی داشته باشید اما نیاز به تاکتیک خوب هم دارید. این یکی از مهم‌ترین مسائل در فوتبال امروز است و به‌نظرم تاکتیک‌های او شگفت‌انگیز بود. هر بازی این حس را داشتم که تیم مقابل را خواهیم برد، چون ما این کار و آن کار را خواهیم کرد و بازیکنان باکیفیتی هم داریم. پس به‌نظرم بخش زیادی از موفقیت ما مربوط به کادر فنی بود. کار آنها فقط این نیست که بگویند؛ بروید و از بازی لذت ببرید! به‌نظرم این روزها در فوتبال واقعاً مهم است که تاکتیک‌های خوبی داشته باشید و بدانید حریف چطور قرار است پرس انجام بدهد و شما چطور باید با آن مقابله کنید. به‌نظرم همه ما آماده این کارها بودیم و کادر فنی کارش را عالی انجام داد.

* بارها شایعات بسیاری درباره آینده تو و دلیخت مطرح شد. آیا آن خبرها اذیت‌تان می‌کرد؟

نه، برای من که خیلی سخت نبود. طبیعی بود که مردم در این باره حرف بزنند، اما این مسائل تأثیری روی من و خانواده‌ام نمی‌گذاشت. در ژانویه که به توافق رسیدیم واقعاً حس خوبی داشتم، چون همه آن شایعات به پایان رسید و حالا می‌توانستم روی آژاکس تمرکز کنم. پیش از آن هم می‌توانستم روی آژاکس تمرکز داشته باشم اما از این حس خوبی داشتم که می‌دانستم سال بعد چه چیزی در انتظارم است.

* از جا افتادنت در بارسا بگو.

تا کنون که واقعاً دارم لذت می‌برم. تیم در داخل و خارج میدان دارد به من خیلی کمک می‌کند. من واقعاً حس خوب و احساس راحتی دارم. آنها کاری کرده‌اند که حس کنم در خانه هستم. یک ماه اول واقعاً خوب بوده است.

* تو در پیش‌فصل چندبار به انتقاد از عملکرد خودت پرداختی و البته گفتی تیم می‌تواند بسیار بهتر از اینها بازی کند. والورده می‌گوید تو معیارهای بسیار بالایی برای خودت داری.

من معیار بالایی برای خودم و برای تیم دارم، اما من مربی تیم نیستم و نیازی نیست که بگویم تیم چطور باید بازی کند. من تنها انتظارات بالایی از خودم دارم و فکر می‌کنم باید همیشه به فکر این باشید که در چه زمینه‌ای می‌توانید پیشرفت کنید، چون در غیر این صورت بازیکن بهتری نخواهید شد. من هنوز جوان هستم و نیاز به این دارم که بسیار پیشرفت کنم.

* سبک بازی بارسلونا و آژاکس چقدر به هم شبیه است؟

به‌نظرم فلسفه و ایده دو باشگاه یکی است؛ آنها می‌خواهند مالک میدان باشند و مالکیت توپ را زیاد در اختیار داشته باشند و طرفدارانشان از بازی لذت ببرند. به‌نظرم تفاوت‌های زیادی بین دو تیم وجود ندارد اما روش بازی دو تیم با هم فرق‌هایی دارد که طبیعی است. هر باشگاهی به سبک خودش بازی می‌کند اما شما می‌توانید این دو باشگاه را با هم مقایسه کنید چون ایده و بینش دو باشگاه یکی است. روش بازی البته در عمل کمی متفاوت است اما من در کنار بازیکنان باکیفیت بسیاری بازی می‌کنم و برایم آسان‌تر است که در تیم جا بیفتم.

* تفاوت دو تیم در چیست؟

توضیح دادنش دشوار است چون من نمی‌خواهم مسائل تیم را لو بدهم، اما تفاوت‌ها در زمینه تاکتیک است. دو تیم فرق‌هایی جزئی دارند.

* در میدان چه زمانی بیشترین حس خوشحالی را داری؟

بیشترین خوشحالی من زمانی روی می‌دهد که مالکیت توپ را داشته باشیم اما به‌نظرم همه بخش‌های بازی مهم هستند. در فوتبال امروز نمی‌توانید بگویید تنها زمانی که توپ را داریم بازی می‌کنیم و زمانی که توپ دست حریف است، هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. به‌نظرم همه بخش‌های بازی واقعاً مهم هستند، اما اگر از من بپرسید چه بخشی را بیشتر دوست دارم، می‌گویم زمانی که توپ دست من است. من در اختیار داشتن توپ را خیلی دوست دارم. من لذت می‌برم از اینکه توپ را بگردانم، تیم ما مالکیت توپ را داشته باشد و حمله کنیم و کار ترکیبی انجام دهیم.

* در چه بخش‌هایی از بازی می‌خواهی پیشرفت کنی؟

به‌نظرم اگر تلاش کنم می‌توانم پاس‌های بلند بسیار بهتری بدهم. من همچنین می‌خواهم گل‌های بیشتری هم بزنم. به‌نظرم گل زدن مهم‌ترین موضوع برای یک هافبک نیست، به‌ویژه هافبکی که مانند من بازی می‌کند، اما من می‌توانم گل‌های بیشتری بزنم. من می‌توانم روی شوت‌های از راه دور هم کار کنم و روی اینکه فرار کنم و به پشت دفاع حریف بروم.

* آیا راست می‌گویند در پیش‌فصل باید کنترلت می‌کردند که بیش از حد تمرین نکنی؟

من کارهای زیادی را انجام می‌دهم، چه در باشگاه بدنسازی و چه در جاهای دیگر اما در پیش‌فصل باید همیشه کمی مراقب باشید چون باید آمادگی جسمانی به دست بیاورید. تمرین‌دهندگان می‌گویند انجام تمرینات اضافی کمی خطرناک است و من باید صبور باشم و منتظر باشم فصل شروع شود و بعد این کارها را انجام بدهم. آنها می‌گویند اگر زود فشار بیاورم ممکن است مصدوم شوم.

* آیا سطح بالایی که در زمین از خودت انتظار داری در زندگی شخصی‌ات هم برقرار است؟

اصلاً، به‌هیچ‌وجه! من فردی هستم که می‌تواند در خانه آرامش داشته باشد. اگر غذا می‌خوریم، نیازی نیست بهترین غذای ممکن باشد. در خانه همه‌چیز طبیعی است. من دوست دارم با آدم‌هایی که دوست‌شان دارم وقت بگذرانم، مانند خانواده و دوستان.

* آیا در خانه هم دوست داری فوتبال تماشا کنی یا اینکه ترجیح می‌دهی از فوتبال دور باشی؟

من زیاد فوتبال نگاه می‌کنم، از جمله لیگ‌های بزرگ اروپا و همچنین فوتبال هلند را. من فوتبال تماشا کردن را دوست دارم. فوتبال بخش مهمی از زندگی من است و من می‌خواهم به تماشای فوتبال ادامه بدهم.

* از بارسلونا بگذریم. هلند سال‌های سختی را پشت سر گذاشته. آیا حضور در تیم ملی پس از آن سال‌ها لذت‌بخش است؟

واقعاً خوب است. به‌نظرم ما بازیکنان بااستعداد زیادی داریم و چند بازیکن در کلاس جهانی هم داریم. آینده برایمان درخشان است. به‌نظرم در حال حاضر حس خوبی در تیم حاکم است. چند سال گذشته، این حس منفی بود اما حالا همه‌چیز مثبت به‌نظر می‌رسد و ما باید اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به مسابقات جام ملت‌های اروپا راه پیدا کنیم و بعد ببینیم تا کجای آن مسابقات به پیش خواهیم رفت.

* رونالد کومان به‌عنوان مربی چطور است؟ نقش او در اینکه به بارسلونا بروی چقدر بود؟

من از او مشورت گرفتم. او واقعاً شور و شوق فراوانی درباره بارسلونا داشت و نیازی هم به گفتن این موضوع نیست! البته او به‌عنوان یک مربی واقعاً خوب است. او به تیم اعتماد به نفس می‌دهد. او از نظر تاکتیکی قوی است. به‌نظرم همه از او راضی هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج