جاباما
۸۹۷۲۶۰
۵ نظر
۷۲۵۵
۵ نظر
۷۲۵۵
پ

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

خوشبختانه گوشی‌های هوشمند اندرویدی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با اتصال گوشی به تلویزیون، محتوای گوشی را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون تماشا کرد، در نتیجه در ادامه راهنمای ساده و راحتی آماده کرده‌ایم تا با کمک این راهنما در کمترین زمان‌ِ ممکن گوشی اندرویدی را به تلویزیون وصل کنید.

برترین‌ها: چیزی بیشتر از یک دهه از حضور گوشی‌های هوشمند اندرویدی در میان کاربران می‌گذرد و در این مدت شاهد پیشرفت بسیار چشمگیر این گوشی‌ها بوده‌ایم. در نتیجه این روز‌ها گوشی‌های اندرویدی را با صفحه‌نمایش‌های بسیار باکیفیت سراغ داریم که حتی رزولوشن بعضی از گوشی‌های ترازاول اندرویدی از تلویزیون‌هایی که در خانه داریم هم بیشتر است. از طرف دیگر روزی نیست که با گوشی خود عکس یا فیلم نگیریم و این فیلم‌ها را مشاهده نکنیم. اما انصافاً باید گفت تماشای عکس‌ها و فیلم‌هایی که با گوشی گرفته‌ایم در صفحه بزرگ تلویزیون لطف دیگری دارد.

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

خوشبختانه گوشی‌های هوشمند اندرویدی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با اتصال گوشی به تلویزیون، محتوای گوشی را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون تماشا کرد، در نتیجه در ادامه راهنمای ساده و راحتی آماده کرده‌ایم تا با کمک این راهنما در کمترین زمان‌ِ ممکن گوشی اندرویدی را به تلویزیون وصل کنید.

اتصال کابلی گوشی اندرویدی به تلویزیون

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

اولین روشی که مدت‌ها است برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده می‌شود، کمک گرفتن از کابل‌های مخصوص انتقال تصویر و صدا از گوشی به تلویزیون است. این روش ممکن است نسبتاً قدیمی به‌نظر برسد، اما همان‌گونه که در جریان هستید انتقال سیگنال‌های صوتی و تصویری از طریق سیم، ثبات بیشتری نسبت به روش‌های بدون‌سیم دارد و در نتیجه خبری از کندیِ پخش‌شدنِ محتوای گوشی در تلویزیون نیست.

ناگفته نماند که بعضی از تلویزیون‌ها امکانات خاصی را برای اتصال بی‌سیمِ گوشی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند و چاره‌ای ندارید به‌غیر از اینکه دست‌به‌دامان روش‌های کابلی شوید. برای این‌کار نیاز به یک کابل مبدل «یو. اس. بی» (USB) به «اچ. دی. ام. آی» (HDMI)، دارید. لازم به‌ذکر است این روش تنها برای تلویزیون‌هایی کاربرد دارد که به ورودی «اچ. دی. ام. آی»، مجهز هستند. از طرف دیگر گوشی اندرویدی شما نیز باید قابلیت اتصال به تلویزیون از طریق کابل «اچ. دی. ام. آی» را دارا باشد.

برای نمونه گوشی‌های «هواوی مِیت ۱۰»، اچ. تی. سی ۱۰»، «اچ. تی. سی. یو ۱۱»، «ال. جی جی ۵»، «ال. جی وی ۲۰» و «گلکسی اس ۸» از قابلیت اتصال کابلی به تلویزیون بهره می‌برند.

کابل موردنیاز برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

پس از اینکه از امکان اتصال گوشی اندرویدی خود به تلویزیون با کابل «یو. اس. بی» به «اچ. دی. ام. آی» اطمینان‌خاطر حاصل کردید نوبت آن فرا می‌رسد که به‌فکر خرید کابل موردنیاز برای این‌کار باشید. غالباً دو نوع متفاوت از این کابل‌ها در بازار موجود است، بیشتر گوشی‌های جدید و ترازاول از کابل‌های «یو. اس. بی. سی» (USB-C)، پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از گوشی‌های نسبتاً قدیمی‌تر نیز از کابل‌های «میکرو. یو. اس‌بی ام. اچ. ال» (Micro USB MHL)، پشتیبانی می‌کنند.

کابل‌های «میکرو یو‌اس‌بی» به «اچ. دی. ام. آی» (کابل ام. اچ. ال)

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما به درگاه «ام. اچ. ال» مجهز است به‌راحتی می‌توانید با استفاده از این کابل‌ها، گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. انجام این کار نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و کافی است تا گوشی را بوسیله این کابل‌ها به درگاه «اچ. دی. ام. آی» تلویزیون متصل کنید و از تماشای محتوای گوشی در تلویزیون لذت ببرید.

کابل‌های «یو. اس. بی. سی» به «اچ. دی. ام. آی»

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

تجربه نشان‌داده است گوشی‌هایی که به قابلیت خروجی «اچ. دی. ام. آی» از طریق درگاه «یو. اس. بی سی» مجهز هستند به‌صورت پیش‌فرض دارای کابل مخصوصِ این کار نمی‌باشند و باید این کابل را جداگانه خریداری نمایید. پس از خرید این کابل، کافی است تا یک سر آن را به درگاه «یو. اس. بی سی» که در گوشی هوشمند قرار دارد متصل نمایید و سر دیگر آن را به درگاه «اچ. دی. ام. آی» در تلویزیون بزنید.

اتصال گوشی‌هوشمند اندرویدی به تلویزیون بدون کابل «اچ. دی. ام‌آی»

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

همان‌گونه که اشاره کردیم اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون با کابل ثبات بیشتری نسبت به اتصال بی‌سیم دارد، اما انصافاً باید اعتراف کرد که این روش دردسر‌های خاص خودش را هم دارد و با توجه به گسترش اتصالات بی‌سیم، کاربران تمایلی به استفاده از روش‌های کابلی ندارند. ناگفته نماند که بعضی از گوشی‌ها نیز از اتصال کابلی پشتیبانی نمی‌کنند. اما نیازی نیست غم به دل خود را بدهید چرا که روش‌های بسیار راحت و ساده‌ای برای اتصال بی‌سیم گوشی‌هوشمند اندرویدی به تلویزیون وجود دارد.

چگونه گوشی هوشمند را با «وای‌فای» (WiFi) به تلویزیون متصل کنیم

انتقال داده‌های دیجیتال در بستر وای‌فای روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و به‌همین دلیل نیز بهترین روش انتقال تصاویر و اطلاعات گوشی به صفحه‌نمایش تلویزیون، ارسال این محتوا در پهنای وای‌فای به‌حساب می‌آید.

برای انجام این‌کار ۲ رویکرد متفاوت را می‌توانید در پیش بگیرید:

دانگل کروم‌کست (Chromecast)

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

رواج استفاده از فناوری وای‌فای باعث شده تا تلویزیون‌های هوشمندِ ترازاولی را سراغ داشته باشیم که به تجهیزات وای‌فای داخلی مجهز هستند و بدون نیاز به خرید سخت‌افزار‌های جانبی به وای‌فای متصل می‌شوند. اما نباید فراموش کنیم که هنوز تلویزیون‌های زیادی در منازل‌مان وجود دارد که از وای‌فای داخلی بهره نمی‌گیرند.

اینجاست که می‌توانید از دانگل «کروم‌کست» بهره بگیرید. این دانگل و دیگر دانگل‌های شبیه به آن، به درگاه «اچ. دی. ام. آی» متصل می‌شوند و امکان دریافت تصاویر را برای این تلویزیون‌ها به‌صورت بی‌سیم و وای‌فای مهیا می‌کنند.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم دانگل «کروم‌کست» یا دیگر دانگل‌هایی که استریم ویدئو و تصویر از گوشی به تلویزیون انجام می‌دهند را خریداری نمایید، سپس دانگل را از طریق درگاه «اچ. دی. ام. آی» به تلویزیون متصل کنید. (این دانگل‌ها دارای آداپتور جداگانه‌ای برای تأمین برق هستند که این آداپتور هم باید به دانگل متصل شود). در نهایت نیز باید اپلیکیشنِ دانگلی که خریداری کرده‌اید را روی گوشی هوشمند نصب نمایید و دستورات این اپلیکیشن را مرحله به مرحله اجرا کنید تا شرایط انتقال محتوای گوشی به تلویزیون از طریق دانگل آماده شود.

اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون‌های قدیمی

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

درگاه «اچ. دی. ام. آی» اتصال گوشی‌های هوشمند به تلویزیون‌ها را راحت کرده است، اما تلویزیون‌های قدیمی نیز هنوز وجود دارند که خبری از ورودی «اچ. دی. ام. آی»، در آن‌ها نیست. شاید جالب باشد بدانید حتی گوشی‌های هوشمند را به این تلویزیون‌های قدیمی نیز می‌توان متصل کرد به شرط اینکه کابل مخصوص «آر. سی. اِی» (RCA) را خریداری کنید. این کابل که در بازار با نام کابل «کامپوزیت» (Composite) هم شناخته می‌شود با کمک یک مبدل، تصاویر را از گوشی هوشمند به تلویزیون‌های قدیمی که وروی «اِی. وی»، (AV) دارند منتقل می‌کند. ناگفته نماند از آنجایی که تلویزیون‌های قدیمی قابلیت نمایش رزولوشن‌های بالا را ندارند و کابل کامپوزیت نیز توان انتقال تصاویر را رزولوشن «فول. اچ. دی» (FullHD) را ندارد، تصاویر و ویدئو‌ها با این روش با افت تصویر به تلویزیون‌های قدیمی منتقل خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به قدمتی که تلویزیون‌های لامپی دارند و کابل‌هایی که در بازار موجود است، احتمال عدم اتصال گوشی هوشمند به این تلویزیون‌ها وجود دارد.

تجهیزات لازم برای اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون‌های قدیمی

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

اولین چیزی که برای این‌کار نیاز دارید گوشی هوشمندی است که حتماً خروجی «اچ. دی. ام. آی»، داشته باشد. سپس به یک کابل «اچ. دی. ام. آی» از نوع «یو. اس. بی سی» یا «ام. اچ. ال»، نیاز دارید. در نهایت نیز همان‌گونه که اشاره کردیم باید یک مبدل «اچ. دی. ام. آی» به «کامپوزیت» (اِی‌وی /آر. سی. اِی) خریداری کنید.

توجه داشته باشید که گوشی هوشمند شما محتوا را با کیفیت «اچ. دی» (HD) آماده می‌کند، اما در تلویزیون‌های قدیمی خبری از قابلیت پخش «اچ. دی» تصاویر نیست و این تصاویر باید به کیفیت «اس. دی» (SD)، تبدیل شوند. در نهایت نیز یک کابل «اِی. وی» (AV) برای اتصال میان مبدل «کامپوزیت» و تلویزیون نیاز دارید.

همان‌گونه که اشاره کردیم در حالت تئوری، راهنمایی که برای انتقال تصاویر از گوشی هوشمند به تلویزیون‌های قدیمی آماده‌کرده‌ایم کاملاً عملی است، اما باز هم با توجه به مبدل‌های موجود در بازار، نوع گوشی هوشمند شما و همچنین تلویزیونی که برای این‌کار آماده کرده‌اید ممکن است سازوکار انتقال تصویر با این راهنما به‌راحتی انجام نشود.

پس از اینکه تجهیزات لازم را آماده کردید باید یک سر کابل «اچ. دی. ام. آی» را به گوشی‌هوشمند متصل کنید و سر دیگر کابل را به دستگاه مبدل «اچ. دی. ام. آی» به «کامپوزیت» بزنید. سپس کابل «ای. وی» را به دستگاه مبدل بزنید و سر دیگر کابل را به تلویزیون قدیمی متصل نمایید. در نهایت نیز وارد تنظیمات تلویزیون شوید و ورودی آن را بر روی «اِی. وی» قرار دهید.

اتصال گوشی‌هوشمند به تلویزیون از طریق بلوتوث

چگونه گوشی‌‌ اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

تا این قسمت به روش‌هایی برای نمایش عکس و فیلم‌های گوشی اندرویدی بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون اشاره کردیم، اما جالب است بدانید حتی گوشی را با بلوتوث هم می‌توان به تلویزیون متصل کرد. البته با این روش امکان انتقال تصویر وجود ندارد و تنها می‌توانید صدا را از گوشی به تلویزیون انتقال دهید.

این روش تنها برای تلویزیون‌های‌هوشمند قابل پیاده‌سازی است و اتصال گوشی به تلویزیون در این روش فرقی با اتصال گوشی به هدفون‌های بی‌سیم ندارد و کافی است تا بلوتوث تلویزیون را روشن کنید و گوشی را با بلوتوث به تلویزیون متصل نمایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش ر

      با smart view خیلی راحت وصل میشه،
      چرا سخنش میکنید.

      پاسخ ها

      • بی نام

        Screen mirroring - SONY

      • بدون نام

        همه تي وس اين و ندارند

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      چرا الکی میگین یه دهه هست مردم گوشی هوشمند دارن؟
      بقیه ی کشورها رو نمیدونم ولی تو ایران ۸ ساله که گوشی هوشمند اومده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج