۸۹۷۳۴۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تبادل با واسطه پیام میان ایران و آمریکا

میانجیگران غربی برای حل موضوع افغانستان به سراغ ایران آمده اند تا با نزدیک کردن مواضع تهران و واشنگتن راهی برای برقراری ثبات در افغانستان بیابند.

خبرگزاری مهر: رویترز با مخابره این خبر به نقل از منابع خود می نویسد: چندین ماه است که میانجیگران بطور محرمانه پیام هایی را میان واشنگتن و تهران مبادله می کنند به امید آنکه که راهی برای برقراری ثبات در افغانستان پیدا شود.

یکی از این منابع که رویترز اشاره ای به نام وی نکرده در این رابطه می گوید: افغانستان یکی از مواردی است که دو طرف در آن منافع مشترک دارند.

به نوشته رویترز، کاخ سفید از دادن پاسخ به این گزارش خودداری کرده و وزارت خارجه آمریکا نیز به درخواست رویترز در این رابطه پاسخ نداده است.

ایران نیز بطور رسمی وجود هرگونه کانال مخفی برای ارتباط با آمریکا را تکذیب کرده است.

به نوشته رویترز، هر چند بعید است که در میانه شدت گرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا، دو طرف بخواهند در مورد افغانستان با یکدیگر گفتگو کنند اما یکی از منابع خبری که با مقامات ایران و آمریکا در ارتباط است در این رابطه می گوید: مقامات ایرانی می گویند اگر آمریکا در خصوص منافع مشترک آگاه باشد و بخواهد بر اساس احترام متقابل با ایران در مورد این منافع صحبت کند آنگاه تهران نیز آماده مذاکره خواهد بود.

یک منبع دیگر نیز می گوید: مذاکرات ایران و آمریکا درباره افغانستان می تواند آغازی باشد برای کاهش تنش های میان واشنگتن و تهران در خصوص برنامه هسته ای ایران و این در حالی است که تهران پیشتر رفع تحریم ها و مسیر شدن امکان صادرات نفت را پیش شرط مذاکرات اعلام کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAAAAAA

      اگر ایران هر گونه رابطه مخفی را تکذیب کرده حتما رابطه ای بر قرار است.

    • محمد

      تو رو خدا صلح کنید .ولی بهشون باج ج ج ندید مگر نه این همه نیروی مخلص تو کشور هست.اینا رو بیارید سر کار که باج به اجنبی ندن و کشور رو مدیریت کنند.فقط با اینا درگیر نشید.ما نمیتونیم تا ۴۰ سال دیگه هم خونه بخریم. زندگی که همش استرس و قرض باشه فایده نداره.جنگ فایده نداره

    • pooya

      ایران منافعی درافغانستان ندارد...جزء مزاحمت وترانزیت تریاک وموادمخدربه ایران توسط افغانستان.درمشهد98%تولیدپوشاک دست افغان هاست.که بصورت خانواده ای وزنجیره ای کارمیکنن.باپایین ترین قیمت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج