۸۹۷۳۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امید تازه ای برای مایکل شوماخر

مایکل شوماخر، قهرمان افسانه ای مسابقات فرمولا وان دنیا، یک ماه پیش خارج از پیست اسکی مریبل در کوه های آلپ فرانسه دچار سانحه شد و سرش آسیب دید. پزشکان او را به کومای مصنوعی فرو بردند تا مغز او خودش را ترمیم کند.

امید تازه ای برای مایکل شوماخر
برترین ها: مایکل شوماخر، قهرمان افسانه ای مسابقات فرمولا وان دنیا، یک ماه پیش خارج از پیست اسکی مریبل در کوه های آلپ فرانسه دچار سانحه شد و سرش آسیب دید. پزشکان او را به کومای مصنوعی فرو بردند تا مغز او خودش را ترمیم کند.

به گزارش برترین ها به نقل از میرور ؛ دیشب خبر از امیدهای تازه ای برای "شومی" محبوب آلمانی ها شنیده شد و جراحان مغز و اعصاب اعلام کردند که بعد از کومای یک ماهه می خواهند داروهای قوی که به او داده می شد و او را بیهوش نگه می داشت را به تدریج کم کنند با این امید که او بیدار شود.

امید تازه ای برای مایکل شوماخر

هنوز هیچ بیانیه رسمی ای درباره وضعیت او از سوی بیمارستان گرونوبل منتشر نشده است. ولی روزنامه ورزشی مشهور فرانسوی L'Equipe دیروز اعلام کرد: «بعد از کومای چهار هفته ای شوماخر در وضعیت بیدار کردن تدریجی قرار داده شده است. این پروسه بازگشتی پروسه ای کُند و نامطمئن است. ولی او واکنش مثبتی به این پروسه نشان داده است.»

دکتر گانش باویکات، یکی از پزشکان پیشرو در رشته آسیب مغزی دیشب اعلام کرد: «اگر گزارش هایی که می شنویم درست باشند، این خبر خیلی خوبی است. ولی مسیر بهبود او مسیری طولانی و پر از عدم اطمینان و ناامیدی است. قطعاً برای خانواده و دوستان او سخت خواهد بود. آسیب مغزی شدید، تأثیر روانی، ادراکی و فیزیکی فراوانی بر خود فرد و عزیزان او می گذارد.»

او گفت که بیدار شدن کامل شوماخر از کوما چند هفته طول می کشد. بنابراین باید نظارت دقیقی بر او انجام گیرد و میزان آسیب به مغز او به درستی ارزیابی شود.

روزنامه های آلمانی اخیراً حدس و گمان هایی در مورد وضعیت "شومی" زده اند و گفته اند که ممکن است آسیب مغزی او دائمی باشد. روزنامه Rheinische Post در این مورد نوشته است: «در بهترین حالت، توانبخشی طولانی مغز و اعصاب در انتظار اوست.»

ولی پس از انتشار گزارش های اخیر، سخنگوی خانواده شوماخر گفته: «مایکل یک جنگجوی واقعی است. می دانیم که او تسلیم نمی شود.»

امید تازه ای برای مایکل شوماخر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج