۸۹۷۳۹۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

جاودانه‌های تاریخ

انگار همین دیروز بود با تنی خسته و رنجور اما گام هایی محکم و استوار پا به خاک میهن که نه پا به قلب ملت گذاشتند، آنهایی که صبر، شجاعت و استقامت را با خود به همراه آوردند و ثابت کردید برای دفاع از آب و خاک و ناموس باید تا پای جان پیش رفت.

ایرنا: انگار همین دیروز بود با تنی خسته و رنجور اما گام هایی محکم و استوار پا به خاک میهن که نه پا به قلب ملت گذاشتند، آنهایی که صبر، شجاعت و استقامت را با خود به همراه آوردند و ثابت کردید برای دفاع از آب و خاک و ناموس باید تا پای جان پیش رفت.

شما اسطوره های صبر و ایثار، پرندگانی که سال ها در قفس دشمن اسیر بودید، شکنجه شُدید، رنج کشیدید، اما تسلیم نشدید، تا پای جان پیش رفتید اما شکوه و شکایتی نکردید و با صبر و شکیبایی خود درس آزادگی و مقاومت به جهانیان دادید.

سختی زیاد کشیدید، از ظلم و جور دشمن و شکنجه های گاه و بیگاه شان به ستوه آمدید اما دم نزدید، غم دوری از عزیزانتان را به جان خریدید اما مقاومت کردید و سرانجام طعم تلخ شکست را به دشمنان و طعم شیرین آزادی و آزادگی را به دوستان چشاندید.

جاودانه‌های تاریخ

و اینک که نزدیک ۳۰ سال از بازگشت غرور آفرین‌تان به میهن اسلامی می گذرد، بازگشت سرافرازانه ای که جهانیان را حیرت زده کرد، همچنان همانند همان سال ها بر روی قلب و جان ملت جای دارید.

بی شک تاریخ هیچگاه مقاومت، پایمردی و صبر و استقامت شما را فراموش نخواهد کرد و تا همیشه تاریخ شما سروقامتان بی ادعا، اسطوره های ایثار و پرچمداران عزت و استقامت هستید و باقی خواهید ماند.

آری امروز ۲۶ مرداد است روزی که یادآور بازگشت رزمندگانی از جنس ایثار و گذشت به میهن اسلامی است، همان هایی که سال ها برای دفاع از آب و خاک کشور در چنگ رژیم بعثی عراق اسیر شدند و نامشان در تاریخ جاودانه شد.

ایران اسلامی ۲۹ سال پیش در چنین روزی فرزندان صبور و آزاده خود را پس از سال ها اسارت در آغوش گرفت و ملت ایران شاهد بازگشت سرافرازانه کسانی بود که آزادی و آزادگی را برایشان به ارمغان آوردند.

در این روز بزرگ، پدران، مادران و همسران زیادی با در آغوش کشیدن دوباره عزیزانشان جواب سال ها صبر و شکیبایی خود را گرفتند و نه تنها آنان بلکه تمام ملت از داشتن چنین فرزندانی غیور و شجاع به خود می بالید.

آن روزها فضای حاکم بر کشور فضایی پراز شور وشادی و نشاط بود و تعداد زیادی از مردم جزو خانواده های آزادگان نبودند اما این فضا بر روی تمام آحاد جامعه تاثیرمثبت خود را گذاشته بود.

و امروز آزادگان اسوه‌های استقامت و یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس به شمار می روند و صبر، پایمردی و فداکاری آنان درسی بزرگ برای جامعه ما در تمام زمان ها است و قطعا امنیتی که امروز در کشور وجود دارد از همین صبوری ها نشات گرفته است.

مردم استان کردستان نیز همانند مردم جای جای کشور آزادگان زیادی را تقدیم انقلاب کردند که برخی از آنان در دست عناصر و گروهک های معاند و ضد انقلاب اسیر، برخی به شهادت رسیده و تعدادی نیز در اردوگاه های اُسرا اسیر دشمن بعثی شدند.

و اما امروزهمه ما بخصوص نسل جوان جامعه و مسئولان باید با الگوگیری درست از راه و روش این غیور مردان آزاده و صبر و شکیبایی بر مشکلات پیش رو فائق آمده و همانند همان سال ها اجازه پیشروی به دشمن در هیچ عرصه ای را ندهیم.

از مجموع ۴۳ هزار آزاده سرافراز کشور بیش از ۸۴۰ آزاده متعلق به استان کردستان است که قریب به اتفاق در لباس مقدس رزم به اسارت در آمدند.

افسانه گلباغی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جانم فدای رهبر

      ما شرمنده ومدیون ازاده ها و شهیدان هستیم

    • رضا

      زنده باد آزادگان سرافراز

    • جواد

      نطق زیبایی بود ، آری آزادگان همانگونه بودند که فرمودید و مردم هم آن روزها سنگ تمام گذاشتند ، این روز را به تمام عزیزان آزاده تبریک عرض می کنم و همینطور به همسران و فرزندانی که در مدت اسارت همچون کوه تحمل کردند و کمتر از اسرا زجر نکشیدند ، پاینده باشند .

    • بدون نام

      و آنهایی که الان اختلاس و‌دزدی و غارت می کنند مقایسه کنید اسرا به خاطر شما این همه زجر را کشیده اند

    • بدون نام

      درود بر شرفتان

    • A.R

      خوب حرمت خون اون بیچاره‌ها رو نگه داشتن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج