جاباما
۸۹۷۵۳۰
۱۴ نظر
۵۰۰۱
۱۴ نظر
۵۰۰۱
پ

بمب خطیر به جای نقل و انتقالات، استقلال را ترکاند

داستان‌‌های حاشیه‌ای در استقلال تمامی ندارد.

فرهیختگان: داستان‌‌های حاشیه‌ای در استقلال تمامی ندارد. جالب اینکه همیشه با آغاز فصل و زمانی که تیم نتیجه نمی‌گرفت، حواشی ویرانگر آبی‌ها آغاز می‌شد، اما این‌بار استقلالی‌ها در یک سنت‌شکنی عجیب، تخریب یکدیگر و باشگاه را از پیش‌فصل شروع کرده‌اند و با تیشه زدن به ریشه این باشگاه، هوادار را این‌بار از قبل از آغاز رسمی لیگ برتر نگران کرده‌اند. در این بین، انگشت اتهام به سمت مسئول سابق باشگاه نشانه رفته است.

حاشیه‌های ناتمام

ذی‌حساب باشگاه استقلال که نماینده وزارت ورزش و جوانان در این باشگاه است، دیروز از علی خطیر، معاون پیشین این باشگاه خواست در محل این باشگاه حضور پیدا کند تا در ابتدا درخصوص خانه‌ای که در اختیار وی قرار داده‌اند، صحبت کند. طبق گزارشی که فارس منتشر کرده، قرارداد خانه‌ای که در ابتدا در اختیار پادووانی بود، به اتمام رسیده و مسئولان باشگاه استقلال به همین دلیل خواستار پس‌دادن خانه توسط معاون سابق این باشگاه شدند. اخبار ما نیز حاکی از آن است که فعلا خطیر حاضر نشده خانه مذکور را تخلیه کند! در این نشست اتفاق عجیبی رخ داد.

ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال قصد رسیدگی مالی طی ماه‌های گذشته را داشتند و به همین دلیل می‌خواستند در حضور خطیر به این حساب‌های ارزی رسیدگی کنند، در این بین، ذی‌حساب باشگاه (خانم خلیلی) در این نشست حاضر شد، اما با گذشت دقایقی از این نشست، جلسه به تنش و حتی درگیری کشیده شد.

به نوشته فارس و به گفته افرادی که در اطراف باشگاه استقلال حضور داشتند، معاون سابق استقلال در اواسط این جلسه از مباحث مطرح‌شده پیرامون مسائل مالی، ناراحتی خود را نشان داده و حتی تعدادی از وسایلی را که روی میز جلسه بوده، به زمین کوبید که همین واکنش خطیر باعث ناراحتی شدید ذی‌حساب باشگاه استقلال شده و خلیلی با ناراحتی محل باشگاه را ترک کرده است.

نکته جالب‌تر اینجاست که امیرحسین فتحی و اسماعیل خلیل‌زاده در محل باشگاه حضور داشتند، اما هنگام بروز این اتفاقات با معاون سابق این باشگاه روبه‌رو نشدند. این تازه‌ترین حاشیه‌سازی مدیری است که در زمان فعالیتش در استقلال کارهای قابل‌قبولی انجام داد، اما حاشیه هم کم نداشت.

اندوه بزرگی: چه باشی، چه نباشی!

نام علی خطیر آن زمانی سر زبان‌ها افتاد که به خاطر یک دعوا مجبور به جدایی از آکادمی ملی فوتبال شد. بعد از آن به‌عنوان یک استقلالی و با ادعای خودش برای کمک به این باشگاه به جمع آبی‌پوشان آمد. صحبت درباره کارنامه یک‌ساله معاون جنجالی باشگاه استقلال اندازه یک کتاب است و در این مقال قصد پرداختن به آن را نداریم، اما به این قضیه کار داریم که علی خطیر چه آن زمان که بود و چه حالا که نیست، با اقدامات، عملکرد و اظهاراتش بعضا به جای آرام کردن اوضاع، با اخلاق تندش حواشی را بیشتر می‌کرد.

البته علی خطیر در این مدت برای استقلال خدمات کمی نداشت، اما در بزنگاهی که این تیم نیاز به آرامش، تمرکز و تدبیر داشت، با رفتارش حاشیه‌هایی را ایجاد کرد که حالا دود این حواشی به چشم استقلالی‌ها می‌رود و مشخص هم نیست این حاشیه‌های خودساخته چه زمانی به پایان خواهد رسید.

اتهامات زیاد است؛ از افشای فایل‌های صوتی تا مستندات و مدارکی که هرکدام درنهایت استقلال را به حاشیه کشاند و حالا هم اخباری از مذاکرات وی با برخی بازیکنان منتشر می‌شود که درنهایت همه این مسائل چیزی جز ناکامی استقلال را در پی نخواهد داشت. درخصوص چالش استراماچونی با باشگاه نیز به وضوح رد پای خطیر دیده می‌شود.

تازه‌ترین خبر عجیب و جنجالی هم این است که خطیر با یک مدافع عراقی در تهران مذاکراتی داشته و کسی هم نمی‌داند چرا چنین اتفاقی رخ داده است! صدای استقلالی‌ها هم درآمده که اگر برای این تیم مذاکره شده، چرا خطیر این کار را انجام داده و این سوال هم مطرح شده است که مگر این تیم مدافع راست می‌خواهد؟ شاید هم لازم باشد یادآوری کنیم که وریا غفوری، مدافع راست اصلی و کاپیتان این فصل استقلال حاضر نبود برای تمدید قرارداد با خطیر مذاکره کند و درنهایت هم فرد مذاکره‌کننده تغییر کرد تا وریا ماندنی شود.

همدانی: خطیر باید سکوت کند

ستار همدانی، بازیکن و مربی سابق استقلال در این زمینه به «فرهیختگان» گفت: «همه این حواشی برمی‌گردد به مدیریت. استقلال ما چند سال است که از این حاشیه‌ها ضربه می‌خورد و حواشی استقلال را از بین برده است. به‌عنوان یک عضو کوچک جامعه استقلال دلم برای مردم می‌سوزد. مردم چه گناهی کرده‌اند که مدیران ناکارآمد می‌خواهند دنبال دیده‌شدن و منافع خودشان باشند. آقایان! این تیم برای مردم است؛ به مردم احترام بگذارید. از این ناراحتم که ما پیشکسوتان باید هر روز در کوچه و خیابان به مردم پاسخگوی عملکرد مدیران باشیم. روزی نیست که از ما نپرسند، چرا تیم به این روز افتاده است؟ سالی که نکوست، از بهارش پیداست. تیمی که این پیش‌فصلش باشد، مشخص است تا آخر فصل چه اتفاقی می‌افتد. اگر بستر برای موفقیت یک مربی فراهم نباشد، بزرگ‌ترین مربی دنیا هم موفق نخواهد بود.»

وی درباره رفتار علی خطیر افزود: «علی خطیر در حد توانش تلاشش را کرد و هم کارهای مثبت کرد و هم کارهای منفی. بستن پرونده پروپیچ از اقدامات خوب او بود، هرچند می‌شد این پرونده را خیلی زودتر بست تا کار به دقیقه ۹۰ نکشد، اما کارهای بد و منفی هم داشت که به استقلال ضربه می‌زد. اینجا استقلال است و هرکسی می‌آید، باید با تمام وجود به این تیم خدمت کند و این‌طور نباشد که به فکر منافع خودتان باشید. هوادار با نتیجه استقلال زندگی می‌کند و بعضا عمرش به آن بند است. خطیر باید سکوت کند تا تیم جان بگیرد. یک زمان هست که آدم با بودنش کمک می‌کند و یک زمان هم با نبودنش و سکوتش و خطیر الان با سکوتش به استقلال کمک کند.»

همدانی در ادامه خطاب به معاون سابق باشگاه گفت: «آقای خطیر! الان شما رفتید، پس لطفا سکوت اختیار کن. مگر شما نبودی که می‌گفتی آقایانی که از تیم رفته‌اند، سکوت کنند تا تیم نتیجه بگیرد؟ اگرچه رزومه‌ها قابل‌قیاس نیست، اما الان شما در وضعیت آن دوستان هستی. از این تیم رفته‌ای و الان شما باید سکوت کنی. شما کار خودت را کرده‌ای و رفتی و دیگر سکوت کن و اجازه بده، مردم قضاوت کنند.»

پیشکسوت استقلال یادآور شد: «آقای فتحی شاهد است که برای سرپرستی با من جلساتی در حضور ایشان برگزار شد و الان که سرپرست جدید انتخاب شده است، صحبت‌ها را مطرح می‌کنم. دلیلی ندارد حالا که انتخاب نشده‌ام، بخواهم علیه تیم محبوبم اقدام کنم. من دلم برای هوادار می‌سوزد و همه پیشکسوتان با این موضوع که چرا استقلال به این روز افتاده است، مواجه هستند. هیچ‌وقت دنبال آن نیستم که آرامش تیم محبوبم را بر هم بزنم، چون نیستم. اما برخی هستند که بودن‌شان یک‌جور ضربه می‌زند و نبودن‌شان، جور دیگر. به خاطر هوادار به این تیم احترام بگذارید. الان هم برخی دنبال این هستند که چون دیگر در باشگاه نیستند، تیم را بزنند.»

همدانی تصریح کرد: «امروز استقلال نیاز به آرامش دارد، چون چند سال است حاشیه‌ها پدر این تیم را درآورده است. فقط می‌گوییم فلانی حرف نزند؛ یک‌بار خودت صحبت نکن. این تیم دارد از بین می‌رود. باید پاسخگوی همه باشیم و چیزی جز اندوه و حسرت باقی نمی‌ماند.»

نوازی: این مدیران به فکر استقلال نیستند

محمد نوازی یکی دیگر از بازیکنان و مربیان سابق استقلال در این خصوص گفت: «خودمان هم مانده‌ایم که داستان استقلال چیست؛ اینکه هر کسی می‌آید یک تزی می‌دهد. قبل از آمدن با همه پیشکسوتان تماس می‌گیرند و وعده می‌دهند، اما وقتی می‌آیند هیچ‌کاری نمی‌کنند. یک مجوز می‌خواهیم، آن را هم دریغ می‌کنند و به رفقایشان می‌دهند و نمی‌دانم داستانش چیست. همین بحث آکادمی را ببینید که می‌گویند مشکلی نیست، اما مومنی را برمی‌دارند و حاجیلو را می‌گذارند. اگر مشکلی نیست، چرا تغییرات دادید و اگر هم ایراد از فرد دیگری بود، چرا گذاشتید من بروم؟ واقعا خودمان هم مانده‌ایم معطل، که قرار است چه بلایی سر استقلال بیاید.»

وی افزود: «استراماچونی مربی خوبی است، اما این مشکلات هر سال است که نمی‌گذارند مربی کار کند. آقای شفر را آوردند و درحالی که دلالی می‌کرد، کسی چیزی نمی‌گفت و حالا که این بنده خدا دارد کارش را می‌کند و بازیکنان خوبی را جذب کرده است، به جای اینکه حمایتش کنند، این مشکلات را درست کرده و دلسردش می‌کنند و ‌انگیزه‌اش را از بین می‌برند. هرکسی برای شروع کارش یک‌ انگیزه‌ای دارد و به دنبال هدفش می‌گردد، اما اینجا متاسفانه اقداماتی رخ می‌دهد که باعث دلسردی می‌شود. از سوی دیگر صدای هواداران درآمده و مدام به ما تذکر می‌دهند، درصورتی که اصلا دوستان حرف گوش نمی‌دهند و هرکسی ساز خود را می‌زند. آنها اصلا پیشکسوت را به حساب نمی‌آورند و فقط حرفش را می‌زنند و ابدا اهمیتی در کار نیست.»

نوازی درباره حواشی علی خطیر در استقلال تاکید کرد: «نمی‌دانم والله. خودشان آوردند و بعد خودشان بیرون می‌اندازند و بعد خودشان هم می‌نشینند و با خودشان دعوا می‌کنند! معلوم نیست در ورزش و فوتبال ما چه خبر است. آنهایی که باید باشند و خاک ورزش را خورده‌اند، بیرون هستند و کسانی در گود هستند یا با مدیریت رفاقت می‌کنند یا با دلال و واسطه کار می‌کنند. ۴ نفر آدم سالم هم هستند که کار می‌کنند، اما از هزار سوراخ ایراد می‌گیرند و آدم را از کار کردن پشیمان می‌کنند. نمی‌دانم سیستم مدیریت در استقلال چطور است که هر کسی می‌آید، تصمیمات ناخواسته‌ای برای خود و اطرافیانش می‌گیرد ولی برای باشگاه استقلال کسی کاری نمی‌کند. این‌همه پول می‌آید و می‌رود ولی همچنان می‌گویند مشکل مالی داریم. پس این‌همه پول چه می‌شود؟! واقعا اگر شما هم نمی‌توانید، استعفا بدهید و بروید.»

اوضاع خطرناک استقلال

هر چه هست، اختلافات و چالش‌ها باعث شده استقلال با وجود اینکه برخلاف فصل‌های گذشته آماده‌سازی نسبتا خوبی برای فصل جدید داشته و از کادرفنی خوبی نیز بهره می‌برد، فعلا درگیر بحران باشد. برخی منابع می‌گویند استراماچونی هنوز خیالش از ادامه همکاری راحت نشده است.

دی مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی نیز چندی پیش تاکید کرد که سرمربی استقلال نگران است و شاید پول دو ماهش را بگیرد و برود و استقلال بماند و یک بحران بزرگ. بد نیست بار دیگر یکی از دلایلی که دی مارتزیو درخصوص نگران شدن استراماچونی مطرح کرد را یادآوری کنیم:

«اولین دلیل مربوط به خداحافظی مدیر ورزشی استقلال (خطیر) است که استراماچونی را به ایران آورد، او همیشه یک پشتگرمی بود، کسی که با او تماس گرفت و آندره‌آ را برای این سمت خواست، کسی که حتی قبل از این ماجرا با هم در ارتباط بودند و یکدیگر را می‌شناختند و در کل برای او یک مرجع خیلی مهم بود. حقیقت این است که استعفای مدیر ورزشی از تیم برای آندره‌آ ضربه بدی بود. او به منزله ضمانتی برای استراماچونی بود؛ درواقع ضمانتی برای عمل کردن مدیر تیم به تعهداتش در قرارداد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ناهار دعوت میشی کارت خوبه

    • بدون نام

      آقای خطیر، آبروی بابلیها رو خدشه دار نکن و ساکت باش.

    • بدون نام

      خخخخخخ .کیسه کشها وحشی شدن .چه حالی کنیم کیف کردم.

      پاسخ ها

      • سمحمدعلی نوایی مطلق

        آخره وحشی گری شماسوگولیهای حکومتی هستین،

      • ایرانِ زخمی

        آره واقعا
        تو برو حالتو بکن،
        ملت رو انداختن به جون هم، با لنگ و کیسه،
        و امثال تو گاگولم حال کنید،
        بی رگ..

    • بی نام؛

      کیسه باید لیف زنه اونو چه به فوتبال در لیگ برتر

      پاسخ ها

      • حسن قربانی

        داش هم
        سرتو بیار تا کیسه بکشیم

    • بدون نام

      ستا ر چقدر زر زدی

      پاسخ ها

      • حمید موحد

        محض رضای خدا این پرسپولیس و استقلال را که شده مرغ تخم طلایی یک عده سود جوشده یا به بخش خصوصی بدید یا تا تکلیف نهایی درش را ببندید اینهنه بیت المال هدر نره

    • بی نام

      بیشرف چی از جون استقلال میخوای

    • بدون نام

      چرا این خطیر و پرتش نمیکنند بیرون؟ادم.دروغگوی بد دهن که همه مشکلات استقلال از اونه ..میاد به دروغ خداحافظی میکنه که ملت بگن اخی عجب ادم مظلومی اما باز میمونه و حاشیه درست میکنه ار فیلمبرداری جلسات شفر و درگیری با شفر و بیقه بازیکنان و اون ماجرای توهین و فحش ناموسی به علیرضا حقیقی و تا الان .گم هم نمیشه بره

    • بدون نام

      چقدر این بشر حاشیه داره

      پاسخ ها

      • اس اس بزرگ

        به نظر من که خطیر ادم خوبه تنها بدای داستان فوتبال ما خبر نگارهای عزیزن چون اینقدر اخبار ضد ونقیض توی این چند وقت خوندم که داره حالم بهم میخور دیگه به هیچ رسانه ای باور ندارم

      • اس اس بزرگ

        به نظر من که خطیر ادم خوبه تنها بدای داستان فوتبال ما خبر نگارهای عزیزن چون اینقدر اخبار ضد ونقیض توی این چند وقت خوندم که داره حالم بهم میخور دیگه به هیچ رسانه ای باور ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج