۸۹۷۶۵۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

چهره‌های ویژه بازی‌های استقلال در لیگ نوزدهم

بدون شک جنجالی‌ترین و حساس‌ترین بازی این فصل استقلال در هفته سیزدهم اتفاق می‌افتد

ایلنا: لیگ نوزدهم از این هفته آغاز می‌شود و استقلالی‌ها طبق قرعه‌کشی یکی‌یکی به مصاف رقبای خودشان می‌روند. هر بازی جدا از ۳ امتیاز، حساسیت‌ها و جذابیت‌های دیگری هم دارد. در هر هفته استقلالی‌ها با یک یا چند بازیکن و مربی روبرو می‌شوند که مقابل آبی پوشان انگیزه‌های زیادی دارند. این انگیزه‌ها گاهی آنقدر بالا است که می‌توان سازی ساده استقلالی در هفته سیزدهم را به‌اندازه دربی حساس و پرحاشیه و جنجالی کند. به همین بهانه جذابیت‌ها و چهره‌های ویژه رقبای استقلال در نوزدهم را مرور می‌کنیم.

هفته اول: باز هم یک دروازه‌بان جنجالی

استقلال در هفته اول میهمان سبز پوشان تبریزی است.رسول خطیبی بازیکن سابق استقلال سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد. رسول برای جبران شکست سنگین ۴ بر صفر در بازی تدارکاتی پیش فصل انگیزه‌های زیادی دارد، اما چهره ویژه این بازی دروازه‌بان پرسپولیسی این تیم است.حامد لک که در نقل و انتقالات تابستانی هم نامش برای استقلال مطرح شد، چهره ویژه‌ای برای آبی پوشان به‌خصوص هواداران این تیم محسوب می‌شود. دروازه‌بانی که بالباس و دستکش و استوک قرمز و همچنین حرکات خاص تلاش دارد تا به‌عنوان یک پرسپولیسی دو آتشه تا آنجا که می‌تواند استقلالی‌ها را عصبی کند!

هفته دوم: جواد نکونام

خاص‌ترین چهره حریف استقلال در هفته دوم لیگ کسی نیست جز جواد نکونام! بازیکن سابق استقلال که یک آلترناتیو جدی برای نیمکت استقلال محسوب می‌شود. نکونام فصل گذشته که سرمربی نساجی قائم‌شهر بود، در ورزشگاه وطنی قائم‌شهر ترمز وینفرد شفر و شاگردانش را کشید و بازی بدون گل تمام شد.جواد حالا به‌عنوان مربی برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی تیمش را مقابل آبی پوشان هدایت می‌کند. تقابل جواد و استقلالی‌ها باید زیبا و جذاب باشد.

هفته سوم: شریفات وکوروش ملکی

اغلب تقابل تیم‌های مهدی تارتار با استقلال جذاب و جالب بوده است. جدا از اسماعیل شریفات بازیکن سابق استقلال که در نفت مسجدسلیمان توپ می‌زند، این تیم یک چهره ویژه دیگر هم برای استقلالی‌ها دارد. در آن مقطع که آبی پوشان به دنبال جانشینی برای مهدی رحمتی بودند، کوروش ملکی سنگربان فصل گذشته سپیدرود رشت هم بین گزینه‌ها بود. همان‌طور که این بازیکن هم تایید کرده بود، مذاکراتی بین استقلالی‌ها و ملکی انجام شد، اما به توافق و آبی‌پوش شدن کوروش منجر نشد. حالا او برای اثبات توانایی‌هایش برابر آندره آ استراماچونی و کادر فنی‌اش انگیزه ویژه‌ای دارد.

هفته چهارم:احمدزاده و شجاع

دربی به‌تنهایی اوج هیجان و حاشیه است. حتی اگر یک‌مشت بازیکن معمولی در میدان باشند، بازهم شهرآورد مهم‌ترین بازی لیگ ایران محسوب می‌شود. حالا چه برسد که بازیکنانی مثل بیرانوند و جلال حسینی و شجاع خلیل زاده و فرشاد احمدزاده هم در تیم مقابل باشند.

کری‌های دربی از حالا شروع‌شده است. از پرسپولیسی‌ها احمدزاده چراغ اول را روشن کرده است و وعده داده که اگر برنده شوند به همه شام می‌دهد. تقابل سیاوش یزدانی و شجاع خلیل زاده هم جالب خواهد شد. در دربی پیش رو بیش از همه ذره‌بین روی این ۲ مدافع خواهد بود!

هفته پنجم:منصوریان و تلاش برای جبران ناکامی‌ها

استقلال در هفته پنجم در اصفهان به مصاف تیم علیرضا منصوریان می‌رود. جدا از جذابیت‌های همیشگی استقلال و ذوب‌آهن، حضور علی منصور روی نیمکت ذوبی‌ها و تقابل او با استراماچونی بسیار دیدنی خواهد شد.منصوریان بازی برگشت فصل گذشته را در ورزشگاه آزادی ۳ بر صفر واگذار کرد، اما این بار هم اصفهانی‌ها میزبان هستند و هم تیم او جاافتاده است. هرچند رحمتی و دیگر بازیکنانی که با منصوریان مشکل داشتند دیگر در استقلال نیستند، اما هستند شاگردان علیمنصور که هنوز انگیزه دارند تا خودشان را به او اثبات کنند.

هفته ششم:بهنام برزای!

استقلال در هفته ششم میزبان گل گهر سیرجان است. تیم وینگو بگوویچ سرمربی کروات و سابق پرسپولیسی‌ها که در جام حذفی یک‌بار طعم شکست را برابر استقلالی‌ها چشیده بود. ویژه‌ترین چهره گل گهر سیرجان کسی نیست جز بهنام برزای که آبی پوشان با تک‌گل او به پدیده باختند و رؤیای قهرمانی کاملاً رنگ باخت!هرچند برزای بعد از گل شادی نکرد، اما با حمله و انتقاد گروه کثیری از هواداران استقلال در فضای مجازی روبرو شد و حتی ناچار شد بال انتشار متنی از خودش دفاع کند. برزای در لیست فرهاد مجیدی برای فصل آینده هم بود،اما با جدایی او بازگشتش به استقلال منتفی شد. حالا این مهاجم استقلالی‌ها دوباره برابر تیم سابق اش قرار می‌گیرد.

هفته هفتم: رویارویی با 3 استقلالی قدیمی

استقلال در هفته هفتم به مصاف سایپا می‌رود. آبی‌ها از این تیم آرش رضاوند، علی دشتی و بهزاد غلامپور را به خدمت گرفته‌اند و از آن‌طرف آرمین سهرابیان، بیژن طاهری و اشکان نامداری از اردوگاه آبی به تیم مقابل کوچ کرده‌اند. سهرابیان که استراماچونی او را نخواست و تلاش باشگاه برای حفظ این بازیکن هم تأثیری در تغییر نظر مرد ایتالیایی نداشت، ویژه‌ترین چهره این بازی است.آرمین برای اثبات توانایی‌هایش انگیزه زیادی برابر تیم سابق خود دارد. حضور بیژن طاهری و اشکان نامداری روی نیمکت سایپا و بهزادغلامپور روی نیمکت استقلال هم در نوع خودش جذاب و دیدنی است. هرچند هیچ‌کدام از این ۳ نفر اهل جنجال و حاشیه‌سازی نیستند. طاها شریعتی مدافع جوان سایپا هم بازیکن سابق استقلال بود.

هفته هشتم:باصفا و اسماعیل‌زاده

استقلال در هفته هشتم به مصاف فراز کمالوند و شاگردانش می‌رود. برخلاف دوران مربیگری مهدی تارتار که پارس جنوبی چند بازیکن پرسپولیسی مثل محسن بنگر و روح اله سیف الهی داشت، امسال فقط یک پرسپولیسی به نام محمد نوری دارد.در ترکیب این تیم ۲ بازیکن سابق استقلال یعنی ایمان باصفا و امیرحسین اسماعیل‌زاده هم حضور دارند. به‌خصوص اسماعیل‌زاده مدافع جوانی که استراماچونی به او اجازه نداد تا در تمرینات حاضر شود.

هفته نهم: انگیزه‌های بازیکن مازاد

آبی پوشان در هفته نهم به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌روند. بازی‌های استقلال و تراکتورسازی همیشه جذاب و حساس است. مصطفی دنیزلی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، رشید مظاهری و مسعود شجاعی برای جذاب و حساس شدن این بازی کافی هستند.حالا حساب کنید که میثم تیموری مدافعی که استراماچونی نام او را در لیست مازاد قرار داده است هم برابر استقلالی‌ها قرار می‌گیرد!تقابل تیموری باهم تیمی‌هایش به‌ویژه وریا غفوری در دفاع راست دیدنی خواهد شد. راستی تیموری سمت نیمکت تیم سابقش می‌رود؟رضا اسدی که در لیست آبی‌ها بود و حتی شایعه قرارداد بستن او با استقلال مطرح شد را هم به جذابیت‌های این بازی اضافه کنید.

هفته دهم:به یاد یک گل سوخته

بازی فصل گذشته استقلال و صنعت نفت آبادان با اشتباه داور در مردود اعلام کردن گل سالم روح اله باقری و اخراج فرهاد مجیدی حسابی جنجالی و پد حرف‌وحدیث شد. جدا از خاطره تلخی که استقلالی‌ها از بازی آخر خودشان در آبادان که منجر به از دست رفتن شانس قهرمانی شد، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم آبادانی که چند بار گزینه نیمکت آبی‌ها بوده، نشان داده که همیشه رقیب سرسختی برای این تیم است و راه امتیاز گرفتن از استقلال را می‌داند.

هفته یازدهم:گربه سیاه‌های استقلال

استراماچونی و شاگردانش در هفته یازدهم به مصاف نساجی قائم‌شهر می‌روند. تیم پر تماشاگر مازندرانی که همواره بازی‌هایش برابر استقلال جذاب از آب درمی‌آید. رضا ماجری سرمربی این فصل قائم‌شهری‌ها است. مردان ویژه نساجی در خط حمله این تیم بازی می‌کنند. محمدعباس زاده مهاجم پرسپولیسی نساجی که معمولاً مقابل استقلال خوب گلزنی می‌کند و محمد قاضی مهاجم سابق آبی‌ها که او هم کارنامه خوبی برابر تیم سابقش دارد. مردان ویژه این بازی در خط حمله هستند که گربه سیاه‌های استقلال محسوب می‌شوند.

هفته دوازدهم: جدال ژنرال و مرد چشم آبی!

یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های استقلال در هفته دوازدهم است که با سپاهان اصفهان بازی دارند. جدا از بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی، سجاد شهباز زاده،علی قربانی و احتمالاً امید نورافکن که مقابل سابق خودشان قرار می‌گیرند، مهم‌ترین و شاخص‌ترین چهره این بازی امیر قلعه‌نویی است. ژنرال که اغلب برابر تیم سابق اش نتایج خوبی کسب کرده و همیشه سرشار از انگیزه است، بعد از ناکام گذاشتن وینفرد شفر در فصل گذشته، این بار مقابل یک‌چشم آبی(لقب قلعه‌نویی به مربیان خارجی) دیگر قرار می‌گیرد!

هفته سیزدهم:حساس‌ترین بازی فصل

بدون شک جنجالی‌ترین و حساس‌ترین بازی این فصل استقلال در هفته سیزدهم اتفاق می‌افتد. پدیده خودرو مشهد با یحیی گل محمدی، مهدی رحمتی، فرشاد محمدی مهر و روح اله باقری مقابل آبی پوشان قرار می‌گیرد! رحمتی که باشگاه قراردادش را تمدید نکرد رقابت و جدال جالبی باهم تیمی‌های سابق اش به‌ویژه حسین حسینی خواهد داشت. البته رویارویی دوستان مهدی مانند فرشید اسماعیلی،داریوش شجاعیان و فرشید باقری با او هم باید جالب باشد. ۲ بازیکن دیگر هم که استراماچونی آن‌ها را نخواست کوه انگیزه هستند تا به مرد ایتالیایی نشان دهند اشتباه کرده است.شاید این بازی از دربی هم پرحاشیه تر و حساس‌تر باشد.به این‌ها سروش رفیعی پرسپولیسی راهم اضافه کنید!

هفته چهاردهم:تنها تیمی که استقلال را برد

پیکان تنها تیمی بود که دربازی‌های تدارکاتی موفق شد تا استقلال را شکست دهد.حسین فرکی و شاگردانش هرچند برابر تیم اصلی به برتری نرسیدند، اما همین برد می‌تواند به آن‌ها در لیگ کمک کند. از طرف دیگر استراماچونی و شاگردانش هم برای جبران این باخت در لیگ انگیزه‌های خودشان رادارند.

هفته پانزدهم:یک استقلالی برابر آبی‌ها

عبدالله ویسی یا همان عبدالله گواردیولا فوتبال ایران در هفته آخر برابر استقلالی‌ها قرار می‌گیرند.استقلالی‌ها خاطرات خوبی از شاهین بوشهر دارند. جدا از تقابل ویسی و استراماچونی، تنها بازیکن ویژه تیم رقیب محمدصادق بارانی است. هافبک دفاعی فصل گذشته سایپا که همیشه نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های استقلال مطرح بوده اما خب هرگز آبی‌پوش نشده است. این بازیکن استقلالی در هفته آخر کار سختی برابر تیم محبوبش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جهانگیر عبدالهی

      باسلام. آبی قهرمانه. تمام

    • بدون نام

      استقلال دو ستاره پرافتخار ترین تیم قاره کهن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته بگیم عروس آسیا

    • کیسه ی حقیر

      قهرمانی امجدیه مبارکه بزن تو ویترین افتخارات کیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج