۸۹۷۷۳۵
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌الله یزدی: عادلانه نیست کسی که تا دیروز پژو هم نداشت، اکنون زندگی آنچنانی داشته باشد

یک عضو فق‌های شورای نگهبان گفت: این عادلانه نیست که کسی تا دیروز وضع زندگی مناسبی نداشت و حتی پژو هم نمی‌توانست سوار شود، اکنون زندگی آنچنانی داشته باشد و سوار ماشین چندصدمیلیونی شود.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله محمد یزدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری قم عنوان کرد: امانت منحصر به مادیات نیست و مسئولیت‌هایی که با نصب محقق می‌شود، یک نوع امانت محسوب می‌شود.

وی افزود: مسئولیت و سمت‌ها امانتی است که بر عهده مسئولان قرار داده شده است و به همین دلیل در انتصاب و انتخاب افراد برای قبولی مسئولیت‌ها دقت شود و اهلیت و امانتداری آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رییس جامعه مدرسین بیان کرد: از نظر شرعی، قاضی باید مجتهد جامع الشرایط باشد و حتی کسانی که در مسئله ولایت فقیه اختلاف دارند، بر قضاوت فقیه و اینکه قاضی باید فقیه باشد، هیچ اختلافی ندارند و این نشان دهنده اهمیت این جایگاه است.

وی با بیان اینکه قرآن بر حفظ امانت و امانتداری تاکید بسیار کرده است، ادامه داد: امانت باید به اهل آن داده شود و نباید به هرکسی برای تحویل امانت اعتماد کرد. گاهی برخی موضوعات از جمله برخی سخنان و حرف‌ها امانت است و باید امانتداری صورت بگیرد.

در انتخاب و انتصاب مسئولان مهم کشور، به «اهلیت» فرد توجه شود

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: در انتخاب و انتصاب مسئولیت‌های مهم کشور از جمله رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور و رییس قوه قضاییه، باید اهلیت فرد مورد توجه قرا بگیرد تا مسئولیت به طور مناسب انجام شود.

وی اضافه کرد: تشخیص اهلیت برخی مواقع بر عهده شورای نگهبان واگذار شده است که چند فقیه در خصوص موضوعات تصمیم گیری می‌کنند و این تصمیم می‌تواند قابل اتکا باشد.

یزدی با تاکید بر اینکه با شک و تردید نمی‌توان مسئولیت و امانت را به کسی سپرد، اظهار کرد: اهلیت معنای مشخص دارد و نمی‌توان کسی که حد ناچیزی از موضوع و مسئله اطلاع دارد را متخصص و اهل آن کار بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است انتقاد شود که چرا برخی نا اهلان در جایگاه‌هایی قرار بگیرد که باید گفت انسان معصوم نیست و ممکن است مرتکب اشتباه شود ولی نکته مهم این است که قبل از اعطای مسئولیت، افراد احراز هویت شوند.

رییس جامعه مدرسین تاکید کرد: ده سال قوه قضاییه بودم و در این ایام یک جمله روی میز خود نوشته بودم که "اگر این سمت همیشگی بود، نوبت تو نمی‌شد" و این موضوع را همیشه باید مورد توجه قرار داد که در زمانی مسئولیت به فردی سپرده می‌شود، به بهترین نحو آن را انجام دهد و در زمان مناسب مسئولیت را تحویل دهد.

وی گفت: مسئولین قبل از اینکه در محضر دادگاه دنیا احضار شوند، در دادگاه عدل الهی محاکمه می‌شوند؛ بر همین اساس باید افراد در انجام مسئولیت خود، خداوند و دادگاه عدل خداوند را مورد توجه قرار دهند تا مرتکب خطا نشوند؛ نباید در انتخاب افراد برای مسئولیت‌ها، ملاحظات جناحی و حزبی را مورد توجه قرار داد که اگر این چنین کنیم، باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

یزدی عنوان کرد: مسئولین باید در حدود حکم و مسئولیت خود عمل کنند و نباید فراتر از آن حکمی بدهند یا تصمیمی بگیرند. این موضوع باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدل بدین معنا است که هر چیزی در جای خود قرار بگیرد، اضافه کرد: این عادلانه نیست که کسی تا دیروز وضع زندگی مناسبی نداشت و حتی پژو هم نمی‌توانست سوار شود، اکنون زندگی آنچنانی داشته باشد و سوار ماشین چندصدمیلیونی شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نظر ولی امر ارجح است و مصلحت نیست خلاف آن رفتار کرد، گفت: در برخی شرایط و تصمیم گیری‌ها باید ملاحظاتی انجام شود و بر همین اساس گاهی شورای نگهبان با ملاحظه صلاحدید رفتار می‌کند و نظر می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما هر چی بگین درسته

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        بالاخره یک روحانی مبارز را ما دیدیم همین را ریاست جمهور کنید تا دست تمام اختلاس گران قطع شود.
        حاج آقا یزدی درود بر تو که راه امام را‌پیش گرفتی
        ...

      • hassan.h

        جان مولا حرف حق را گوش کن شمع بیت المال را خاموش کن
        حق با آقای یزدی است

    • ali

      با سلام این که چیز جدیدی نیست در این اوضاع که همه کسبه ورشکسته میشوند میبینیم انهایی که در اداره مالیات وشهرداریها وبعضی پستها قرار دارند ملکهای چند میلیاردی میخرند که وقتی حساب میکنیم اگه حقوق 50 میلیونی هم بگیرند نمیتوانتد خانه های 15 میلیاردی خرید کنندبعد اسم کاسبها بد در رفته ما در نزدیکان خود چندین مورد داریم که تازه مارو که مغازه دار هستیم مسخره هم میکنند که شما که چندین سال کارمیکنید چیزی ندارید واقعا ادم افسرده میشه

    • بدون نام

      درود بر فقیه انقلابی آیت الله یزدی

    • بی نام

      بعضی افراد خوشبختانه در طول حیات خود هر چند دیر ولی به بلوغ سیاسی و اجتماعی می رسند وبهتر از آن افراد است که تا هنگام مرگ بد و خوب را تمیز نمی دهند

    • بدون نام

      مردمی که زمان انقلاب دست در دست هم حلقه زده بودند و تو تظاهرات شرکت داشتند زندگیشون تغییر نکرده اون وقت که من کوچیک بودم بابام یه خونه 85 متری داشت الان هم همون خونه رو با هزار دیوار ودر ترک خورده داره هواستم بگم مردم عادی بیشتر به نظام وفادار بودند تا شما بزرگان

    • احمدی

      بنده کاری با این شامورتی بازی ها ندارم.
      ولی خدایش یزدی حرفش درسته.
      مملکتی که چی بود چی شد.همه و همه دوست داریم به طرقی اشرافی زندگی کنیم. به هر قیمتی

    • بدون نام

      نمونه اش بعضی از نمایندگان مجلسه که به گفته خودشان روزی تحت پوشش کمیته امداد بودند

    • بدون نام

      خراب کردی خراب

    • بدون نام

      الان روحانی جهانگیری ابتکاراینهامیلیاردهاپول ازکجااوردن چندهزارمتربالاشهرخانه دارن باحقوق دولتی مگه میش

    • mojtaba khazaee

      این آقا باز هم شروع کرد
      نمیدونم چطور یک روحانی و اون هم آیت الله بدون تحقیق به خودش اجازه میده درباره هر خبری چه راست و چه کذب نظر بده
      حاج آقا اول تحقیق
      مگر درقرآن نیومده هر کسی برای شما خبری آورد درباره اون خبر تحقیق کنید و....

    • رضا

      درود بر یزدی عزیز خدا حافظش کنه

    • بدون نام

      دنبال چی هستی؟

    • بدون نام

      ملت دانا== نمایندگان حقیقی

    • بدون نام

      راست گفته بنده خدا .....

    • علی

      درود بر آیت الله یزدی

    • بدون نام

      شما همیشه گل میگین جناب یزدی،درود بر شرفت

    • بدون نام

      چرا تا حالا ساکت بودید جناب یزدی.برترینها چرا فقط نظر هواداران را منتشر میکنی همه را منتشر کن تا مخاطب بدونه مردم میدانند و میفهمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج