۸۹۷۹۵۰
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

پنجعلی: این پرسپولیس به بن‌بست می‌رسد

پرسپولیس شرایط عجیبی دارد. حرف از ایجاد تغییرات در سطح مدیریت این باشگاه است.

فرهیختگان: پرسپولیس شرایط عجیبی دارد. حرف از ایجاد تغییرات در سطح مدیریت این باشگاه است. پیشکسوتان این باشگاه انتقادهایی را معطوف به وزارت ورزش و هیات‌مدیره پرسپولیس کرده‌اند، اما تیم زیرنظر گابریل کالدرون آرژانتینی و با نفرات جدید و قدیمش دارد تمرین می‌کند و می‌خواهد آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر شود.

سراغ کاپیتان اسبق پرسپولیس و مدیر آکادمی این باشگاه رفتیم تا هم جویای احوال و وضعیت تیم‌های پایه پرسپولیس شویم و هم نظرات او را درمورد آینده این تیم بشنویم و بنویسیم. گفت‌وگو با محمد پنجعلی را در ادامه می‌خوانید.

می‌گویند شرایط تیم‌های پایه پرسپولیس خوب نیست.

(با خنده) خداراشکر، همه‌چیز خوب است و داریم امیدوارانه به کار ادامه می‌دهیم.

با بی‌پولی؟

چاره چیست؛ مشکلات زیاد است و شرایط مالی باشگاه هم اصلا خوب نیست، اما نمی‌توانیم تیم‌ها را تعطیل کنیم. داریم تلاش می‌کنیم همین وضعیت را حفظ کنیم تا ان‌شاءالله شرایط مالی باشگاه هم تغییر کند.

یعنی شرایط تغییر می‌کند؟

ما که امیدواریم. می‌گویند تا چند روز دیگر پول تزریق می‌شود. واقعیت این است اگر می‌خواهیم فوتبال پویا داشته باشیم، باید شرایط تغییر کند. باید سایه بی‌ثباتی از سر فوتبال برداشته شود. باید بخش خصوصی بتواند وارد فوتبال شده و اجازه فعالیت کردن پیدا کند. وقتی خبر تغییر مدیر یک باشگاه که مشکلات مالی هم دارد، منتشر می‌شود اثر بسیار بدی روی کل تیم و باشگاه می‌گذارد.

خودتان می‌دانید که واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی شدنی نیست!

باید شدنی شود. این‌طوری فوتبال‌مان نابود خواهد شد. الان که به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود، وزارت ورزش متولی این باشگاه است. باید اجازه بدهند وزارت، بودجه لازم را در اختیار این تیم قرار دهد. همه می‌دانند هزینه‌ها چقدر زیاد است. بدون پول تیم نمی‌تواند دوام بیاورد. حداقل اگر این کار شدنی نیست و نمی‌خواهند تیم را به بخش خصوصی بدهند، حق پخش تلویزیونی را به باشگاه‌ها پرداخت کنند. این‌طوری بخشی از مشکلات تیمداری کم می‌شود.

تلویزیون هم تا به حال زیر بار این قضیه نرفته است.

این‌طور که نمی‌شود. تلویزیون بخش زیادی از زمان برنامه‌هایش را با فوتبال پر کرده. همه جای دنیا تلویزیون‌ها دارند حق پخش بازی‌ها را به باشگاه‌ها می‌پردازند. باشگاهی که نتواند درآمدزا باشد و حق پخش بازی‌هایش را هم نگیرد، قطعا رو به نابودی خواهد رفت. آیا این اتفاق هدف مسئولان ورزش و صداوسیماست؟ قطعا چنین نیست، چون این فوتبال می‌تواند روی فرهنگ و زندگی فرزندان همه ما اثر مثبت بگذارد. باید زودتر فکری کرد. یا بخش خصوصی را وارد فوتبال کنند، یا به وزارت ورزش اجازه بدهند برای تیم‌های دولتی و مردمی هزینه کند یا حق پخش تلویزیونی را به آنها بدهند.

با تغییر مدیریت که این روزها بحثش مطرح است، چقدر موافقید؟

وقتی پول نیست اگر این مدیر برود و مدیر بعدی بیاید، فکر می‌کنید دردی از دردهای پرسپولیس دوا می‌شود؟ باید زمینه برای درآمدزایی باشد تا مشخص شود کدام مدیر توانمند است و کدام مدیر ناتوان. بدون پول و درآمد که نمی‌توان چنین چیزی را تشخیص داد. نفر بعد هم بیاید به بن‌بست خواهد خورد.

پرسپولیس را در این فصل، با توجه به همه شرایطی که گفتید و موجود است، چقدر موفق می‌بینید؟

من معتقدم پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. حمایت مردم و پیشکسوتان باشد، پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود.

اما پیشکسوتان حمایت نمی‌کنند.

این حرف را نزنید. همه ما حامی تیم بوده و هستیم. بارها دیده‌اید که ما سر تمرین رفته‌ایم و برای بازیکنان گل برده و سعی کرده‌ایم به آنها روحیه بدهیم.

علی پروین و محمود خوردبین تند‌ترین انتقادها را از وزیر ورزش و مدیرعامل و هیات‌مدیره باشگاه داشته‌اند.

خب آنها نظرشان را گفته‌اند، اما همگی قلبا پرسپولیسی هستیم و در بدترین شرایط هم از این تیم حمایت می‌کنیم. ما در بدترین وضعیت قهرمان لیگ و نایب‌قهرمان آسیا شده‌ایم. پرسپولیس نیاز به حمایت هوادارانش، رسانه‌ها و پیشکسوتان دارد و این حمایت همیشه وجود داشته است.

شما از حمایت و همراهی گفتید ولی می‌بینید چنین حمایتی از مدیریت نیست. با این حساب شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می‌بینید؟

با این حساب هیچی! قطعا به مشکل خواهیم خورد. ما باید تا زمانی که تکلیف تیم روشن شود، از این تیم حمایت کنیم. مردم نقش بسیار مهمی دارند. طبیعی است اگر حمایتی نباشد، پرسپولیس به هیچ‌کدام از اهدافش نخواهد رسید.

کالدرون می‌تواند جای برانکو را پر کند؟

این دو با هم متفاوت هستند، اما هواداران وقتی به برانکو وقت و فرصت دادند نتیجه‌اش را گرفتند و این اتفاق برای کالدرون هم می‌افتد. کالدرون نشان داده به جوان‌ها توجه می‌کند و آدم باحوصله‌ای است. کالدرون قرار است توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه داشته باشد و حتی قرار است تیم جوانان ما را زیرنظر بگیرد.

بازیکنانی که به تیم بزرگسالان داده‌اید می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند؟

به نظرم اگر فرصت لازم به آنها داده شود، این اتفاق خواهد افتاد. ما امثال عبدی آقای گل را به تیم بزرگسالان داده‌ایم. آنها نیاز به اعتماد مربی دارند. البته خودمان هم می‌دانیم پرسپولیس تیم بزرگی است و هوادار از این تیم برد می‌خواهد. همین مساله کار را برای جوانان سخت می‌کند. اما آنها نباید ناامید شوند و باید با همه وجود تلاش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصرم

      محمد پنچعلی به خودتون نگاه نکنید که اخلاق مدار بودید ومن استقلالی هم شما رو چه در دوران بازیگریتون چه در دوران بازنشته گیتون. همیشه الگو بودید وهیچ موقعه نه توهین ونه بی احترامی از شما ما حامیان مکتب مرحوم ناصرخان حجازی ندیدیم ولی هستند در باشگاه پرسپولیس یک عده افراد بی لایق وبی فرهنگ که باعث بی آبرویی جنابعالی وافراد شاخص دیگر میشوند و همیشه کارشان شده توهین افترا به دیگر رقیبتان استقلال مردمی. همواره هستند مثل بازیکن تازه به دوران رسیدتون شجاع وبیرانود وچندتای دیگه که دارند باعت بی آبرویی شما وسلطان علی پروین وجباری وحجازیها ووباقری میشوند وباید هرچه زودتر جلوی این افراد بی شخصیت وایساد روزخوش

      پاسخ ها

      • اکبر

        کیسه زباله کثیف یکی به نعل میزنی یکی به میخ...هوچیگر و توهین کننده و بی آبرو فقط شما کیسه کشا هستید و والسلام

    • شاهین

      باید هوادارای تیمها نگذارند تلوزیون حق باشگاها را بخورد مگه کم دارآمدی بابت تبلیغات موقع پخش بازیا داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که تا حالا توهینی از هیچیک از کسایی که اسم بردی به استقلال ندیدم نکنه موفقیتهاشون و خوب بودنشون توهین به استقلال اگر توهینی هست لطفا رو کنید

    • بدون نام

      هرکثافتکاری توی این مملکت بوجودمیادپای صداوسیمادرمیانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج