۸۹۸۰۴۲
۱۲ نظر
۵۰۶۴
۱۲ نظر
۵۰۶۴
پ

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان‌ها در بسیاری از شهر‌های بزرگ جهان به عنوان نقاط برجسته و نماد آن شهر محسوب می‌شوند. بسیاری از این میدان‌ها شاهد حوادثی بوده اند که روند تاریخ را تغییر داده است. بعضی از این میدان‌ها قرن‌ها است که پابرجا هستند و شاهد نگارش تاریخ هستند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی ۱۰ میدان مشهور دنیا بپردازیم.

برترین‌ها: میدان‌ها در بسیاری از شهر‌های بزرگ جهان به عنوان نقاط برجسته و نماد آن شهر محسوب می‌شوند. بسیاری از این میدان‌ها شاهد حوادثی بوده اند که روند تاریخ را تغییر داده است. بعضی از این میدان‌ها قرن‌ها است که پابرجا هستند و شاهد نگارش تاریخ هستند.

در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی ۱۰ میدان مشهور دنیا بپردازیم.

۱۰. میدان «زوکالو» در مکزیکوسیتی

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان Plaza de la Constitucion که معمولا با نام زوکالو شناخته می‌شود، سمبل فرهنگ مکزیک است. تاریخ این میدان به زمان آزتک‌ها (تمدنی در آمریکای مرکزی) باز می‌گردد. این میدان که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین میدان‌ها در دنیا است با ساختمان‌هایی با اهمیت تاریخی و معماری، مانند کلیسای جامع متروپولیتن و کاخ ملی احاطه شده است. پرچمی بسیار بزرگ از کشور مکزیک هر روز صبح به صورت نمادین و تشریفاتی در این میدان بر افراشته می‌شود. از این میدان هر ساله برای رویداد‌های عمومی بسیاری نیز استفاده می‌شود.

۹. «جما ال فنا» در مراکش

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان جما ال فنا در مراکش یکی از معروف‌ترین میدان‌های شهری در قاره‌ی آفریقا به شمار می‌رود. این میدان قدمتی طولانی دارد که به قرن دوازدهم بر می‌گردد. با دیدن میدان جما ال فنا به خوبی متوجه فرهنگ بومی مراکش خواهید شد. از این میدان که در طول روز بسیار شلوغ می‌شود به عنوان بازار نیز استفاده می‌شود. پیشگویان خیابانی، افسونگران مار، پزشکان طب سنتی، رقاصان محلی و فروشندگان محصولات محلی در طول روز در میدان جمع می‌شوند و تصویری دیدنی را برای بازدید کنندگان از این میدان به نمایش می‌گذارند.

۸. میدان «Piazza del Campo» در شهر سینا در ایتالیا

مشهورترین میدان‌های دنیا

این میدان در شهر سینا، شهر تاریخی ایتالیا واقع شده است. این بنا که به قرون وسطی بر می‌گردد به شکل صدف ساخته شده است. از این میدان به عنوان یکی از زیبا‌ترین میدان‌های شهری نام برده می‌شود و توسط ساختمان‌های متنوع کلاسیکی احاطه شده است. این میدان دو بار در سال میزبان نوعی مسابقه‌ی اسب سواری خاص به نام پالیو دی سینا است. میدان پیازا دل کامپو در فهرست شش میدان شهری برتر دنیا، رتبه‌ی ششم را در اختیار دارد.

۷. میدان «شهر قدیمی» در پراگ

مشهورترین میدان‌های دنیا

این میدان نماد فرهنگی پایتخت کشور چک، پراگ محسوب می‌شود و در بین پل چالز و میدان ونسلاس واقع شده است و توسط ساختمان‌های قدیمی متفاوتی مانند کلیسای جامع تیان و کلیسای سنت نیکولاس احاطه شده است. ساعتی که در تالار این میدان قرار دارد یکی از قدیمی‌ترین ساعت‌های نجومی دنیا به شمار می‌رود و تاریخ آن به سال ۱۴۱۰ میلادی بر می‌گردد. در مرکز این میدان نیز مجسمه مذهبی «یان هوس» قرار دارد.

۶. میدان «سنت پیتر» در واتیکان

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان سنت پیتر که در جلوی قصر مشهور سلطنتی سنت پیتر در واتیکان واقع شده است، بیضی شکل است. این میدان توسط جان لورنزو برنینی طراحی شده است. در مرکز این میدان یک ستون مصری قرار دارد که در سال ۱۵۸۶ میلادی ساخته شده است. بدون شک این میدان یکی از مهم‌ترین میدان‌های تاریخ به شمار می‌آید.

۵. میدان «تیانانمن» در پکن

مشهورترین میدان‌های دنیا

یکی دیگر از میدان‌های مهم دنیا، میدان تیانانمن در پایتخت کشور چین است. این میدان که در نزدیکی شهر ممنوعه نیز قرار دارد با ساختمان‌های دولتی و بنا‌های مختلف، از جمله مقبره‌ی مائو تسدونگ و موزه ملی چین هم مرز است. بسیاری از وقایع تاریخی چین، مانند بنیانگذاری جمهوری خلق چین در این میدان اتفاق افتاده است. در سال ۱۹۸۹ میلادی، این میدان به محل اعتراض برای گروهی از معترضان علیه دولت تبدیل شد. در واکنش به این اتفاق، دولت چین نیز واکنش تهاجمی از خود نشان داد که منجر به قتل عام صد‌ها نفر شد.

۴. میدان «ترافالگار» در لندن

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان ترافالگار یکی از نشانه‌های لندن به شمار می‌آید و در شهر وست مینستر واقع شده است. این میدان، برای گرامیداشت پیروزی هوراتیو نلسون در مقابل ناپلئون در نبرد ترافالگار در سال ۱۸۰۵ بنا نهاده شده است. در مرکز این میدان مجسمه‌ای بزرگ از نلسون قرار دارد که با چهار مجسمه شیر بزرگ و چند چشمه احاطه شده است. تندیس‌های افراد مشهور دیگری نیز در این میدان قرار دارند. در نزدیکی این میدان نیز گالری ملی قرار دارد.

۳. «رینک گلونی» در شهر کراکوف واقع در لهستان

مشهورترین میدان‌های دنیا

سومین میدان معروف در این لیست، میدان رینک گلونی در شهر قدیمی کراکوف است. این میدان در سال ۲۰۰۵ توسط گروهی که مکان‌های عمومی را مورد ارزیابی قرار می‌دادند به عنوان بهترین میدان شهری انتخاب شد. تاریخ بنای این میدان به قرن سیزدهم بر می‌گردد که آن را به یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهری تبدیل کرده است. سیزده مسیر متفاوت برای رسیدن به این میدان وجود دارد که عابران برای رسیدن به میدان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این میدان توسط خانه‌های زیبا و ساختمان‌های مهمی مانند بنای یادبود آدام میکیوویچ احاطه شده است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. این میدان هر ساله میزبان جشن‌ها و فستیوال‌های زیادی است.

۲. میدان سرخ مسکو

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان سرخ، در قلب شهر مسکو واقع شده است و عمیقاً با تاریخ و فرهنگ این شهر مرتبط است. این مکان تاریخی در پایتخت روسیه، شاهد وقایع تاریخی بسیاری بوده است. این میدان با کلیسای جامع مسکو، موزه تاریخ ایالتی، مقبره لنین، کاخ کرملین و محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه احاطه شده است. میدان سرخ همچنین در سال ۱۹۹۰ به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

۱. میدان تایمز در نیویورک

مشهورترین میدان‌های دنیا

میدان تایمز در نیویورک که اغلب به عنوان مرکز جهان نیز نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ایالات متحده به شمار می‌آید و سالانه بالغ بر پنجاه میلیون بازدید کننده دارد. این میدان در محل تقاطع خیابان برادوِی و خیابان هفتم نیویورک واقع شده است. چراغ‌ها و تابلو‌های LED بزرگ در شب، یک تجربه تصویری بی نظیر را در این مکان عرضه می‌کنند. در اطراف این میدان رستوران‌ها و سالن‌های تئاتر بسیاری وجود دارند.

منبع: WonderList

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      میدون شیشم بهمن بوشهر هم داریم ما...

    • بدون نام

      سلام میدان نقش جهان اصفهان و میدان آزادی تهران که واقعا بینظیر هستن و حتی میدان حر یا میدان مشق در تهران از میدان های بینظیر هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدون ازادی کجاش قشنگه فقط یه نماده

    • بدون نام

      ببخشید دلخورم از دست تون حدااقل میدان نقش جهان هم یکی از دیدنی ترین میدانهای جهان هست.... در اصفهان میدان نقش جهان دیدنی است وشما اسمی از اطن میدان نبردید

      پاسخ ها

      • سینا

        میدان تایمز سالانه ۵۰ میلیون بازیدید داره الان نقش جهانو با اینا یکی میکنی شما؟

    • yadollah

      میدان نقش جهان( میدان امام) اصفهان و میدان امیرچخماق یزد هم فوق العاده هستند؛ ولی از آنجایی که متن ترجمه شده بوده داخلش گنجانده نشده
      مترجم لطفا خودت هم یک خلاقیتی به خرج بده
      میدان امام اصفهان از نظر ویژگی های ساختاری بی نظیره و از نظر وسعت هم سومین میدان بزرگ جهان هست

    • احمدم احمد

      میدان نقش جهان اصفهان

    • بدون نام

      میدان دل تو دل شهر ما از همش باصفاتره

    • بدون نام

      خیلی جالب بود. با تشکر. من هنوز دوتاش مونده که ندیدم. دنیا خیلی بزرگه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی انشالا اون دوتا رم میبینی ندید بدید روانی

    • تد

      به نظر من که رتبه یک دنیا با اختلاف میدان نقش جهان اصفهانه

    • بدون نام

      پ نقش جهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج