۸۹۸۱۲۰
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ابتکار به رئیسی: لایحه امنیت زنان را تائید کنید

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه لایحه تامین امنیت زنان مدتی است که از طرف دولت برای اظهارنظر قضایی به قوه قضاییه رفته است، گفت: محترمامه و عاجزانه به آقای رئیسی می‌گویم که مهلت بررسی این لایحه تمام شده، لطفا این لایحه را تایید کنید تا بتوانیم بقیه مراحل آن را در دولت انجام دهیم و قانونی شایسته برای حفظ خانواده به تصویب برسد.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه لایحه تامین امنیت زنان مدتی است که از طرف دولت برای اظهارنظر قضایی به قوه قضاییه رفته است، گفت: محترمامه و عاجزانه به آقای رئیسی می‌گویم که مهلت بررسی این لایحه تمام شده، لطفا این لایحه را تایید کنید تا بتوانیم بقیه مراحل آن را در دولت انجام دهیم و قانونی شایسته برای حفظ خانواده به تصویب برسد.

معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی در رابطه با تامین امنیت زنان با قوه قضاییه برگزار شده است، افزود: این جلسات با حضور قضات و معاونین قوه قضاییه با روند خوبی اجرا شده و تغییرات و اصلاحات در این خصوص انجام شده است. با تغییر ریاست قوه قضاییه نیز قول داده‌اند در حداقل زمان این لایحه را ارائه بدهند.

وی در ادامه در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز توضیح داد: این لایحه ۱۰ سال بود که در مجلس مسکوت مانده بود، اما با روی کار آمدن دولت دوازدهم جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و با همت نمایندگان تصویب شد.

پس از ارسال این لایحه به شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد و به کمیسیون بازگشت. بعد از برطرف شدن این ایرادات بار دیگر این لایحه از سوی شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی بازگشت تا سایر ایرادات نیز برطرف شود.

از همین تریبون تقاضا دارم تا نمایندگان هر چه سریع‌تر لایحه را تصویب کنند چرا که نیاز امروز جامعه است. لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان قانون بازدارنده جدی در برابر آزار و اذیت کودکان است و اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

ابتکار در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اظهار کرد: امروزه حتی در مرفه‌ترین کشور‌ها این مشکلات به چشم می‌خورد به طوری که در بعضی از کشور‌های اروپایی توسعه یافته وزیر تنهایی یا حتی در کشوری مانند انگلستان وزیر خودکشی منصوب شده است. این موضوعات نشان می‌دهد که معضلات اجتماعی تا چه حد جدی هستند.

ابتکار با اشاره به نقش دین در جلوگیری از سرگشتگی جامعه جهانی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های دین در خصوص مسائل روز است که می‌تواند از سرگشتگی جوامع جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تحولات صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه زنان نیز تصریح کرد: این تغییرات در حوزه‌های آموزشی، بهداشت، مشارکت سیاسی و ... اتفاق افتاده است. البته ما هنوز هم عقب‌ماندگی داریم و باید برنامه‌ریزی کنیم. با این حال نیاز داریم که هنوز به آینده امید داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی و روانی تمام عیار است، نیز گفت: پیامد این جنگ به مسائل اجتماعی برمی‌گردد که شاهد آثار آن هستیم. به همین دلیل باید ساز و کار‌های اجتماعی و فرهنگی درستی را پیش بینی کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه حدود ۴۰ بازدید از مراکز اورژانس اجتماعی در سال‌های اخیر انجام داده است، توضیح داد: اورژانس اجتماعی نیازمند طرح جامعی است تا ساز و کار لازم برای مداخله در آسیب‌ها و منابع مورد نیاز آن تامین شود. همچنین طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گفته ابتکار طرح گفت‌وگوی ملی خانواده نیز از دیگر برنامه‌های معاونت زنان است که تلاش می‌کند مهارت ارتباطی را از خانواده شروع کند و به مهارت ارتباطی بین نسلی برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان

      یه طوری میگید لایحه امنیت زنان مث اینکه زنان تو برزه اند باید لایحه امنیت مردان تایید بشه که زنان با مهریه مردها رو نندازن تو زندان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابااا!!! خوب شد گفتی بشون میگم برات تصویب کنند کوچولو

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      چشم خانم نماینده ی مادام المر زودتر دستور میفرمودی..... سمعأ و طاعتأ
      ببخشید....ببخشید.... ما دستورات شما را در اولویت قرار میدهیم چون دغدغه مهم مملکتند!!!

    • بی نام

      کثیف و منفورترین زن در تاریخ ایران .

    • بدون نام

      بچه هات از آمریکا آمدن

      پاسخ ها

      • aph

        خخخخخخ

      • aph

        خخخخخخخخ

    • بدون نام

      بعدازدستگیری وبازداشت ومحاکمه ومجازات شما حتما لایحه را تایید میکنیم لاکن فعلا مسکوت میماند تاشمانتوانید ازمصونیت سوء استفاده نمایید سرکارخانوم نیلوفر احتکار

    • بدون نام

      همه ملت از من بدشون میاد من از این. نمیشه بری پیش بچه‌هات یه زندگی آروم تجربه کنی.

    • رضا

      کاش قوه قضائیه این پیره زن را هم دستگیر میکرد ایشون سالیان سال پست و منصب داشتند توی محیط زیست و خیلی جاهای دیگه حتما جاهای زیادی گند زده کم کم معلوم میشه بنزین های تولید داخل که الکی گفت غیر استاندارده تا شوهرش بنزین وارد کنه پسرش در آمریکا و ...

    • بدون نام

      باز این حرف زد. اقای رئیسی میشه پرونده ایشون هم یه بررسی بفرمایید

    • بدون نام

      والا رئیسی نیومده بر علیه زنان کار کرد تنها دستاویز زنان مهریه بود که اونم گرفت نمیدونم شما مردا از چی گلایه دارین نمیدونم موقع خواستگاری همه چیز رو قبول دارین موقع دادن موش میشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتون مثل مردها کار کنید سعی و تلاش کنید دوندگی کنید نداشته های خودتون جبران کنید نه اینکه دست نگاه حقوق شوهر بیچاره مثل مهریه نفقه و....باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج