جاباما
۸۹۸۱۸۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اعلام برندگان قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا

یک بیوگرافی از ماری کلوین، خبرنگار برجسته جنگ و یک رمان درباره روابط شخصی در بحبوبه آشفتگی‌های سیاسی موفق شدند جوایز قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا را از آن خود کنند.

ایران آرت: لیندسی هیلسام، خبرنگار بریتانیایی و الیویا لینگ، نویسنده انگلیسی به فهرست پرافتخار و درخشان برندگان جایزه ۱۰ هزار پوندی جیمز تیت بلک که هر سال توسط دانشگاه ادینبورگ اهدا می‌شود، افزوده شدند.

اعلام برندگان قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا

لیندسی هیلسام در کتاب زندگی‌نامه‌ای «در حال مرگ، زندگی خبرنگار جنگ، ماری کلوین» گزارش جالب و منحصر به فردی از ماری کلوین، برجسته‌ترین خبرنگار جنگی آمریکایی را که با حضورش در مناطق جنگی گزارش‌ها و اخبار دست اول ویران‌کننده‌ترین جنگ‌های دنیا را از سال 1985 تا سال 2012 که مرگش در حمص سوریه فرا رسید، مخابره می‌کرد ارائه کرده است.

به گزارش ایبنا، لیندسی هیلسام، که سردبیر بین‌المللی شبکه فورنیوز است خود یک خبرنگار جنگی است که در طی بیست سال گذشته روایت اخبار جنگی را از قار‌ه‌های مختلف در جهان بر عهده داشته است.

هیئت داوران درباره این اثر گفت: «این کتاب یک شهادت‌نامه معتدل، عاطفی و با اطلاعاتی منحصر به فرد درباره خبرنگار اسطوره‌ای جنگ، ماریو کلوین با همه پیچیدگی‌های انسانی‌اش است و تحقیق پیرامون تعهد فوق‌العاده‌ او در تاب آوردن مشاهده زندگی‌هایی به آخر خط رسیده.»

الیویا لینگ نیز در کتاب «خام» که نخستین اثر داستانی او به شمار می رود در بخش داستان به عنوان برنده معرفی شد. او در این کتاب تحولات شخصی و ماجراهای عاشقانه یک زن پیشرو را در جریان آشفتگی‌های سیاسی تابستان 2017 روایت کرده است.

او که منتقد برجسته‌ای است پیش از این برای آثار غیر داستانی‌ که منتشر کرده بود مورد تحسین بسیاری قرار گرفته بود.

هیئت داوری درباره اثر داستانی برگزیده نیز گفتند: «این رمانی جسورانه در بهترین حالت خود است. رمانی سیاسی، جسورانه و واکنش‌پذیر که برشی عریان و دست نخورده از تاریخ معاصر را با طنز، جذابیت و سرعت به ثبت رسانده است.»

جایزه جیمز تیت بلک در سال 1919 توسط جنت کوتز بلک به یاد همسرش که یکی از شرکای موسسه انتشارات A. & C. Black بود پایه‌گذاری شد و سالانه دو جایزه را که یکی برای بهترین کتاب بیوگرافی و دیگر بهترین کتاب داستانی که در طی سال گذشته منتشر شده باشند اهدا می‌کند و برندگان نیز توسط استادان ادبیات انگلیسی دانشگاه ادینبورگ انتخاب و معرفی می‌شوند.

امسال جایزه جیمز تیت بلک صدمین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد؛ به همین منظور یک جایزه دیگر به اسم جنت جیمز بلک به ارزش 1500 پوند به دو جوایز اصلی افزوده شده و جولی گرانته، دانشجوی نوشتار خلاقانه، برنده جایزه نوشتار خلاقانه در بخش داستان کوتاه اعلام شد.

هیئت داوران افزود که این جایزه به افتخار جنت کوتز بلک، همسر او و به قدردانی از حمایت او از ادبیات و کلمات مکتوب اهدا شد.

از میان برندگان سرشناس پیشین این جایزه که برندگان نوبل ادبیات نیز بوده‌اند می‌توان به نویسندگانی چون ویلیام گلدینگ، نادین گوردیمر، جی ام کوتسی در بخش ادبیات داستانی و دوریس لسینگ در بخش بیوگرافی اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از قديم گفتند ،،أدب از كه اموختي از بي ادبان،،اگر نويسنده اي بتواند در جامعه اي قباهت بي ادبي و زشتيها و ناهنجاريها و مشكلاتي كه ان جامعه با ان دست پا ميزند را به رخ خواننده بكشاند جامعه را در برابر عمل و اعمال غير عرف مثل استفاده غير صحيح از سلاح در امريكا را در جامعه شرم آور و خجالت آور جلوه دهد،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج