جاباما
۸۹۸۵۷۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دومین واکنش آنکارا به برکناری ۳ شهردار

وزیر کشور ترکیه به تشریح دلیل آنکارا در خصوص برکناری ۳ شهردار در این کشور پرداخت.

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره عزل ۳ شهردار مرتبط با گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شهرهای وان، ماردین و دیاربکر گفت: اجازه سوءاستفاده از آرای مردم را نخواهیم داد.

وزیر کشور ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه نظام حقوقی و قانون اساسی مراقبت از آرای مردم است، گفت: کسانی که می‌پندارند در مقابل تروریسم نرمش نشان خواهیم داد، اشتباه می‌کنند. انتظار اینکه دولت، قوانین، حقوق و قانون اساسی در قبال تبدیل شهرداری‌های منتخب مردم به مراکز تروریستی، سکوت اختیار کنند نیز نادرست است. کسانی که می‌خواهند کانالی میان تروریسم و دموکراسی ایجاد کنند، از اختیارات خود تجاوز کرده اند.

دومین واکنش آنکارا به برکناری ۳ شهردار

این درحالیست که فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز دیروز در پیامی توئیتری در حمایت از برکناری شهرداران شهرهای دیاربکر، ماردین و وان به دلیل ارتباط با پ‌ک‌ک اعلام کرد: در چارچوب مبارزه در راه دموکراسی، دخالت در امور شهرداری‌های حامی تروریسم اجتناب ناپذیر است. استفاده از امکانات شهرداری برای حمایت از گروه تروریستی که دستش آلوده به خون است از طریق تحقیقات اداری و قضایی اثبات و اقدام لازم انجام شده است.

گفتنی است وزارت کشور ترکیه صبح دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عدنان سلجوق میزراکلی شهردار دیاربکر، احمد ترک شهردار شهر ماردین و بدعا اوزگوکچه شهردار وان به دلیل ارتباط با گروه تروریستی و اقدام برای تشکیل و هدایت گروه تروریستی برکنار شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج