جاباما
۸۹۸۵۹۱
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است امروز اقتصاد ایران توانسته خود را با بخشی از مشکلات تحریم، تطبیق دهد و مانند دوران دکتر مصدق که تحریم‌ها نتوانست اقتصاد کشور را به زمین بزند، در دوران فعلی نیز می‌توان از فشارها عبور کرد.

ایسنا: علامیر محمد صادقی، یک عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موقعیت جدیدی که امروز اقتصاد ایران با آن مواجه است، اظهار کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران، در سال‌های گذشته بارها و بارها اجرایی شده و در یک سال اخیر نیز ما شاهد موج جدیدی از این محدودیت‌ها بوده‌ایم. آنچه که در این ماه‌ها اتفاق افتاده شبیه به تحریم‌هایی است که در دوره دکتر مصدق علیه دولت وقت ایران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در آن دوران نیز شرایط برای دور زدن تحریم‌ها فراهم شد، تاکید کرد: در ماه‌های گذشته نیز اقتصاد ایران توانست بخشی از دغدغه‌های مربوط به تحریم‌ها را برطرف کند و امروز شاهد بازگشت یک ثبات جدید به اقتصاد هستیم.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، چه مردم و چه فعالان اقتصادی توانسته‌اند تا حدی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و در صورتی که ثبات به وجود آمده در اقتصاد حفظ شود می‌توان برای آینده برنامه‌هایی جدید داشت.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن سیاست‌های درست در دوره تحریم می‌توان به رونق تولید امیدوار بود، گفت: دوره تحریم، زمانی است که می‌تواند به ما یک فرصت مناسب برای کاهش وابستگی به پول نفت بدهد. در این زمان می‌توان به گسترش صادرات غیر نفتی و افزایش تولید فکر کرد و همانطور که در ماه‌های گذشته، نشانه‌هایی از این اتفاق دیده‌ایم، این روند می‌تواند ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران منتظر تصمیم خارجی‌ها نیست، بیان کرد: ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم که بازارهای صادراتی خود را حفظ کنیم. آمارها نیز نشان می‌دهد صادرات ما در سال گذشته و در ماه‌های اخیر حفظ شده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

این عضو اتاق بازرگانی ابراز امیدواری کرد که اقتصاد ایران با عبور از فشارهای فعلی، در آینده نزدیک بتواند پیشرفت‌هایی قابل توجه را به ثبت برساند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری چند روز قبل اعلام کرد که اقتصاد ایران به یک نقطه تعادل جدید رسیده و پس از فشار ابتدایی تحریم‌ها، امروز یک ثبات تازه به اقتصاد ایران وارد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      آقای عزیز خیلی مثال بدی زدید (افتضاح بود)
      چون در زمان مصدق کشور دچار کودتا شد. وی دستگیر محاکمه تبعید
      شد . متوجه شدید آیا !!؟؟

      پاسخ ها

      • رضا

        تاریخ رو بیشتر مطالعه کن در زمان مصدق هم ما تحریم بودیم. اون زمان با یکی از همین کشورهای که الان دوست محسوب میشن یازده تن طلا داشتیم که به بهانه تحریم نداد یعنی درست زمانی که مردم سختی میکشیدن. یازده تن. طلا.

    • بدون نام

      دروغ کنف یکان می کند

    • سید حسن

      آقای جهانگیری حرف نزن،تو به حرفهات قد یک بچه متعهد نیستی

    • بدون نام

      درست میفرمایید قربان

    • بدون نام

      درود بر مصدق

    • کامران

      چیزش شبیه اون دوران است؟
      شما مصدق فهیم وجلوتر از زمان خود را با شیخ تبخیر قرون وسطی یکی ن
      می دانید؟
      امثال دکتر فاطمی رابا جهانگیزی وابتکار قابل مقایسه هستند!؟

    • بدون نام

      با این همه اختلاس و فساد چه انتظاری دارید .....

    • بدون نام

      سال 1391 که تحریم بودیم هم گفتید کاهش وابستگی به نفت . الان در سال 1398 که مجددا تحریم شدیم دوباره میگویید کاهش وابستگی به نفت . خجالت نمیکشید؟

    • بدون نام

      سال 1391 که تحریم بودیم هم گفتید کاهش وابستگی به نفت . الان در سال 1398 که مجددا تحریم شدیم دوباره میگویید کاهش وابستگی به نفت . خجالت نمیکشید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج