۸۹۸۷۱۹
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

حناچی: نگاه جنسیتی به استفاده از دوچرخه نداریم

شهردار تهران گفت: آمارها حاکی از این است در تهران مشکلاتی همچون چاقی، فشار خون، دیابت و افزایش ذرات معلق آلوده در هوا رو به افزایش است، بنابراین نگاه ما به حمل‌ونقل با دوچرخه به جهت حفظ سلامت است و نگاه جنسیتی در این باره مطرح نیست.

خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران گفت: آمارها حاکی از این است در تهران مشکلاتی همچون چاقی، فشار خون، دیابت و افزایش ذرات معلق آلوده در هوا رو به افزایش است، بنابراین نگاه ما به حمل‌ونقل با دوچرخه به جهت حفظ سلامت است و نگاه جنسیتی در این باره مطرح نیست.

حناچی: نگاه جنسیتی به استفاده از دوچرخه نداریم

پیروز حناچی:

بزرگترین ثروت شهرهای دنیا به قلمرو عمومی مربوط می‌شود، جایی که همه مردم بتوانند به صورت عادلانه از امکانات آن استفاده کنند. تفاوت مهم شهرهای موفق دنیا با شهرهای عقب مانده‌تر در همین موضوع هست. یکی از علت‌های استقبال مردم از شهر پاریس این است که بخش زیادی از خدمات شهر به صورت عادلانه در اختیار مردم است.

تامین دسترسی برای همه افراد اعم از سواره و پیاده مطرح است و تسهیل در حرکت در قلمرو عمومی برای کیله افراد و امکان افزایش نفوذ برای حرکت در فضا از جهت بصری و فیزیکی از اصول دسترسی است. این نگاه مفهوم معلولیت را نیز تغییر داده است و با مفهوم امروزی، معلول کسی نیست که روی ویلچر قرار بگیرد بلکه کسی است که در عرصه‌های عمومی نتواند حضور پیدا کند. با این نگاه، جمعیت محدود ۳ تا ۵ درصدی معلولین به مجموعه ۳۵ درصدی یعنی تمام کسانی که نیازمند مناسب‌سازی فضای شهری هستند، تبدیل می‌شود.

به همان اندازه که شهر در روز زندگی می‌کند در شب نیز به حیات خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر بحث حیات شبانه در تهران مطرح است به این معنا که شهر در شب نیز باید همچون روز زیبایی‌های خود را داشته باشد، مثلا فروشگاه شهروند در خیابان آرژانتین تهران به دلیل فعالیت شبانه‌روزی شبی ۲۰۰ میلیون تومان کارکرد دارد.

چون هم قول و هم شعار حل ترافیک را در تهران به‌عنوان شهردار این شهر داده‌ایم، برای رسیدن به این هدف تصمیم گرفتیم حجم ورود خودروهای شخصی به‌مرکز شهر را کاهش دهیم. پروژه موفق در این زمینه میدان هفت‌تیر تهران است که در کاهش ترافیک موفق عمل کرده به‌طوری‌که بخش اعظمی از این میدان را به‌فضاهای پیاده در جهت عبور و مرور پیاده محور قرار داده‌ایم.

وضعیت سلامت در تهران خوب نیست آمارها حاکی از این است در تهران مشکلاتی همچون چاقی، فشار خون، دیابت و افزایش ذرات معلق آلوده در هوا رو به افزایش است بنابراین نگاه ما به حمل‌ونقل با دوچرخه به جهت حفظ سلامت است و نگاه جنسیتی در این باره مطرح نیست.

میزان حمل‌ونقل با دوچرخه زیر یک درصد است و ما در تهران برای فرهنگ دوچرخه‌سواری یک اپلیکیشن را طراحی کرده‌ایم که فرآیند دسترسی و تحویل دوچرخه را برای مردم بسیار راحت و آسان کرده است و افراد در هر مکان می‌توانند دوچرخه را تحویل داده و نحوه پرداخت نیز آسان‌تر شده است.

برای حل مشکل استفاده زنان از دوچرخه طرح‌هایی همچون دوچرخه سواری خانوادگی، اسکوتر برقی و افزایش سرویس‌دهی به‌پارک‌های مخصوص بانوان طراحی شده است که امیدواریم حساسیت‌های مربوطه را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی بیدود قرار نیست حساب کاربران خانم رو غیرفعال کنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بذارن نه. متاسفانه بعضی یقه سفیدا و ریش پوسیده ها نمیذارن

    • بدون نام

      بستگی به جنسیت خود دوچرخه داره

    • بانشی

      خاک برسرتون بااین تفکرتون،جسم سالم شوداماروح فاسد
      زنانی که ازدوچرخه استفاده میکنندباچه وضعی سواردوچرخه میشوندآیاتابحال یک زن دوچرخه سواردیده اید که باپوشش مناسب ظاهرشود،زنانی که ازدوچرخه استفاده میکنندباپوشش بسیارزننده وبسبک غربی ومصداق کامل منکرات وفحشااست،خدالعنت کندکسانی راکه این چیزهارادرجامعه رواج میدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا زیاد حرف میزنی. دوره حرف زدن شماها تموم شده دیگه برو همون ناکجا آبادی که بودی زندگی تو بکن

      • بدون نام

        لطفا منقرض شو

    • سید

      زحمت کشیدید که به دوچرخه نظر جنسیتی ندارید خوب معلومه کسی نگاه جنسیتی به دوچرخه نداره بلکه نگاه جنسیتی به کسی است که سوار دوچرخه میشه آقایان اگه نسبت به خواهر مادر خودشون غیرت ندارند لطفا از مردم مایه نذارن

    • بدون نام

      منفور

    • بدون نام

      اتفاقا تو همه مسائل نگاه جنسیتی هست
      شدیدم
      هست
      همه جا هست
      حتی برای چاپ مطالب برترینها ...بعضی مطالب خیلی سطح پایین در مورد خانومها منتشر میشه
      از مطالب خانوم مظفری زن ستیز مثلا

    • بدون نام

      اتفاقا تو همه مسائل نگاه جنسیتی هست
      شدیدم
      هست
      همه جا هست
      حتی برای چاپ مطالب برترینها ...بعضی مطالب خیلی سطح پایین در مورد خانومها منتشر میشه
      از مطالب خانوم مظفری زن ستیز مثلا

    • بدون نام

      خداروشکر یکی هست به فکرمون باشه

    • بدون نام

      آنهایی که میگفتند رادیو تلوز یون حرام است

      وجدانا کیف کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج