۸۹۸۷۳۸
۹ نظر
۵۰۱۹
۹ نظر
۵۰۱۹
پ

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

امروزه مجموعه‌های چند صد میلیون دلاری در صنعت بازی حضور دارند که فیلم‌های پرهزینه هالیوودی را هم به چالش می‌کشند. با رشد روزافزون ابعاد تجاری صنعت، اکنون قصد داریم هفت بازی پرفروش تاریخ را مرور کنیم.

روزنامه هفت صبح: سال‌هاست که در سطح بین‌المللی، دیگر بازی‌های ویدئویی تنها یک محصول سرگرمی صرف نیستند. سال‌هاست که این دسته از آثار را جزیی از هنر تلقی می‌کنند و از نظر اقتصادی هم بازی‌ها، گاه به موفقیت‌های تجاری بزرگی دست می‌یابند و سود‌های کلانی را نصیب سازندگان‌شان می‌کنند. امروزه مجموعه‌های چند صد میلیون دلاری در صنعت بازی حضور دارند که فیلم‌های پرهزینه هالیوودی را هم به چالش می‌کشند. با رشد روزافزون ابعاد تجاری صنعت، اکنون قصد داریم هفت بازی پرفروش تاریخ را مرور کنیم.

Super Mario Bros

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۴۳ میلیون نسخه

اثری که ماریو را در NES با فروش نزدیک به ۴۵ میلیون نسخه‌ای‌اش، به عنوان یکی از نماد‌های بازی‌های ویدئویی معرفی کرد، عنوانی که بسیاری هنر هشتم را با آن می‌شناسند و سهم گسترده‌ای در محبوبیت این مدیوم داشته است. احتمالاً خیلی‌ها با ماریو و لوئیجی در سفرشان طی Mushroom Kingdom برای نجات شاهزاده Toadstool از Bowser همراه بوده‌اند.

این بازی توسط شیگرو میاموتوی افسانه‌ای و طی تلاش سه ساله او و تیمش در اوج خلاقیت خلق و عرضه شد. اعتبار Super Mario Bros در کنار NES باعث شد تا به عنوان یکی از فاکتور‌های کلیدی، بازی‌های ویدئویی پس از افول در ۱۹۸۳ احیا شوند و به اوج برگردند.

Pokemon

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه

یکی دیگر از بازی‌های نقش‌آفرینی Pokmon که با استراتژی عجیبی عرضه شد. نسخه‌های Red و Green بازی‌های اورجینال Pokmon بودند که بعداً با کارکتر‌هایی دیگر تحت نامی جدید عرضه شدند. نسخه Blue ورژن ویژه بازی بود که در سال ۱۹۹۸ به انتشار رسید و بعداً تحت عنوان Green جهانی شد. بعد‌ها نیز Yellow عرضه شد که در حقیقت ورژن بهبود یافته نسخه اصلی است.

نسخه‌های Red و Blue توسط منتقدین تحسین شدند و بخش چند نفره بازی و مفهوم تجارت در آن‌ها با استقبال روبرو شد. این عناوین Pokmon نام خود را هم در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی نقش‌آفرینی روی گیم‌بوی و بهترین فروش یک نقش‌آفرینی در طول تاریخ به ثبت رسانده‌اند.

Player Unknown's Battlegrounds

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۵۰ میلیون نسخه

شاید اکنون فورتنایت به‌عنوان محبوب‌ترین بازی بتل رویال شناخته شود، اما این پابجی بود که ژانر را به جایگاه فعلی رساند. شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد عنوانی با اقتباس از یک ماد ساخته شده توسط Brendan Player Unknown Greene به موفقیتی چنین دست پیدا کند و تا این حد تأثیرگذار باشد.

ایده‌هایی که از فیلم ژاپنی بتل رویال ساخته سال ۲۰۰۰ الهام گرفته شد، گسترش یافت و به‌عنوانی مستقل تحت کارگردانی Greene عرضه شد. جایی که صد نفر برای بقا در یک جزیره دورافتاده رقابت می‌کنند و می‌جنگند.

پابجی جدیدترین بازی لیست پرفروش‌های تاریخ است که در سال ۲۰۱۷ به انتشار و طی مدت کوتاهی به جایگاه فعلی رسید.

Wii Sports

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۸۲ میلیون نسخه

برای بسیاری تجربه Wii با Wii Sports گره خورده است. اثری که در تمام نقاط دنیا به‌جز کره جنوبی و ژاپن با کنسول نسل هفتمی نینتندو باندل شد. دقیقاً شبیه کاری که کنسول‌ساز ژاپنی با Mario's Tennis و Virtual Boy در سال ۱۹۹۵ انجام داده بود.

اگر این بازی را تجربه کرده باشید، احتمالاً ماه‌ها درگیر بولینگ و تنیس آن بوده‌اید.

بازی Wii Sports یکی از عناوینی بود که باعث شد تا Wii به یک پدیده فرهنگی در غرب تبدیل شود و در محافل غیرگیمی نیز این کنسول حضور برجسته و فعالی داشته باشد. بازی Wii Sports شامل شبیه‌سازی پنج ورزش تنیس، بوکس، بولینگ، گلف و بیس‌بال است. بازیکنان وظیفه داشتند تا با استفاده از ریموت Wii اقدامات انجام شده در ورزش واقعی را تقلید کنند.

Grand Theft Auto V

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۱۱۰ میلیون نسخه

جی‌تی‌ای برای همه شناخته شده است. نگاهی کنایه‌آمیز به فرهنگ آمریکایی در اثری جهان‌باز که طی سال‌ها به یک فرانچایز مولتی میلیون دلاری تبدیل شده است. موفق‌ترین فیلم‌های هالیوودی به مدت‌ها زمان برای یک میلیارد دلاری شدن نیاز دارند، اما نسخه پنجم جی‌تی‌ای تنها طی سه روز توانست به این میزان فروش خیره‌کننده دست یابد. شش سال از عرضه بازی می‌گذرد، اما جی‌تی‌ای ۵ همچنان در لیست بازی‌های پرفروش هر هفته قرار دارد. به‌کارگیری سه شخصیت اصلی قابل بازی و تغییر زوایای گیم‌پلی و روایت آن‌ها طی بازی تک‌نفره و آپدیت‌های متنوع برای بخش چند نفره از عوامل موفقیت جی‌تی‌ای ۵ هستند.

Tetris

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۱۷۰ میلیون نسخه

فروش تتریس مدیون عرضه آن روی پلتفرم‌های مختلف است. از زمان خلقش در سال ۱۹۸۴ تاکنون، تتریس روی دستگاه‌های زیادی عرضه شده و فروش گسترده‌ای را نیز تجربه کرده است. در کنار ماریو، یکی از نماد‌های بازی‌های ویدئویی را از دیرباز تاکنون باید تتریس معرفی کنیم.

خلق بازی توسط الکسی پاژینوف روس در سال‌های جنگ سرد، باعث شد تا تتریس اولین محصول سرگرمی باشد که از جماهر شوروی به بازار‌های غربی آمریکا راه می‌یابد. استفاده از عناصر چهارگانه در فلسفه طراحی پازل‌ها، یکی از دلایل محبوبیت تتریس بوده.

Minecraft

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ

  • فروش: ۱۷۶ میلیون نسخه

ماین کرافت، اثری که از مرز‌های یک بازی ویدئویی عبور کرده و دیگر آثار سرگرمی را به چالش کشیده است. عنوانی که با جادویش، کودک درون‌تان را بیدار می‌کند؛ ساعت‌ها ذهن را مشغول کرده و قلب‌تان را تسخیر می‌کند.

آزادی عمل، دستورالعملی اعتیادآور است که در ساختار ماین کرافت به کار گرفته شده و ماهیت دوست‌داشتنی آن را آفریده است. شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، اقتباس‌ها و انجمن‌ها نقش مهمی در محبوبیت این عنوان داشته‌اند تا جایی که آمار نشان می‌دهد، یک سوم از بازیکنان ماین کرافت از طریق اینترنت با سازوکار بازی آشنا شده‌اند. تا میانه ۲۰۱۸ بازی بیش از ۹۱ میلیون بازیکن ماهانه فعال داشت تا اکنون به عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ شناخته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      جالب بود ؛مطالب گیمی بیشتر بزارید ؛ممنون

    • بدون نام

      ماینکرافت و GTA v خیلی باحالن

    • فندق

      اوه تتریس،خوراک خودم بود

    • شهرام

      سری بازی‌های call of duty رو یادتون رفت؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه هیچی نمیدونی ؛ کالاف بازی کردی تعصبی حرف میزنی فقط

    • بدون نام

      ماین کرفت خیلی چرت و پرته با اون گرافیک احمقانش چجوری خوشتون میاد شما

      پاسخ ها

      • رامین

        یبار بازی کنی معتادش میشی

      • helen

        گرافیکش گول زننده هست وگرنه بازی خوبیه. من دوروز بخاطر اینکه سگم توی بازی مرد افسرده شده بودم :):)

    • بدون نام

      ماینکرافتکخیلی بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج