۸۹۸۸۰۹
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

حضور ۴۶ بازیکن خارجی در تیم استقلال

جذب دو بازیکن خارجی برای حضور استقلال در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، تعداد خارجی‌هایی که در طول تاریخ پیراهن آبی این تیم پرطرفدار را بر تن کرده‌اند به ۴۶ نفر رسید.

خبرگزاری مهر: باشگاه استقلال که سال پر رفت و آمدی را در نقل و انتقالات تابستانی تجربه کرد، با گرفتن دو بازیکن خارجی از کرواسی و مالی، تعداد بازیکنان ورودی این فصلش را به عدد ۹ رساند. آبی‌های پایتخت تا پیش از این ۴۴ بازیکن خارجی استخدام کرده بودند که دیاباته چهل و پنجمین و میلیچ چهل و ششمین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه است.

اولین خارجی استقلال یک دو رگه مهاجر بود

استقلال اولین تیم در تاریخ فوتبال ایران است که از بازیکن خارجی استفاده کرد و این اتفاق در نخستین سال تاسیس باشگاه روی داد. در سال ۱۳۲۴ و همزمان با تاسیس باشگاه استقلال با نام «دوچرخه سواران» یک لهستانی الاصل دو رگه به نام «پیر کارلو» به عضویت تیم استقلال در آمد و تا سال ۱۳۳۴ هم یکی از دروازه‌بان های این تیم بود.

کارلو اولین بازیکن خارجی شاغل در تاریخ فوتبال ایران هم به حساب می‌آید. وی که از بازماندگان جنگ جهانی در ایران بود، تابعیت ایران را پذیرفت و حتی یک بازی ملی هم برای ایران انجام داد. پیر کارلو تنها بازیکن خارجی باشگاه استقلال تا پیش از پیروزی انقلاب هم بود و پس از او آبی‌ها سالهای زیادی از بازیکن خارجی استفاده نکردند.

حضور ۴۶ بازیکن خارجی در تیم استقلال
رافت قلی اوف (نفر وسط) در کنار خذیراوی و مومن زاده

اولین خارجی بعد از انقلاب

آبی‌ها برای دومین بار در تاریخ حیات شان در سال ۱۳۷۹ اقدام به جذب بازیکن خارجی کردند که او یک بازیکن اهل کشور آذربایجان بود. رافت قلی اف هافبک میانی بود که در فصل ۸۰-۷۹ به عضویت تیم استقلال درآمد و با پیراهن شماره ۲۴ برای این تیم به میدان رفت.

قلی اف جمعا دو فصل برای استقلال بازی کرد و ۴ بار هم موفق به گلزنی شد تا نامش به عنوان نخستین بازیکن خارجی گلزن آبی ها هم در تاریخ ثبت شود. قلی اف که در اولین دوره برگزاری لیگ برتر هم برای آبیها به میدان رفت، نخستین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه در لیگ برتر هم به حساب می آید.

شاخص ترین خارجی ها

به جز دیاباته و میلیچ که هنوز برای آبی پوشان بازی نکرده اند، ۴۴ بازیکن خارجی در این تیم حضور داشتند که البته همه آنها کیفیت مطلوبی نداشتند. اما در میان این خارجی ها چند نفر را می توان به عنوان بازیکن شاخص نام برد. فابیو جانواریو، سرور جباروف، جی لوید ساموئل، مامه تیام، رابسون جانواریو، پاتوسی از شاخص ترین بازیکنان خارجی بودند که برای این تیم بازی کرده اند.

حضور ۴۶ بازیکن خارجی در تیم استقلال
فابیو جانوآریو

بیشترین تعداد بازی

جی لوید ساموئل مدافع - هافبک اهل کشور ترینیداد و توباگو که از بازیکنان شاخص خارجی این تیم بود با تعداد ۹۲ بازی برای استقلال، پر کار ترین بازیکن خارجی بود و بیشترین تعداد بازی را داشت. پس از ساموئل، فابیو جانواریو با ۷۸، هرایر مگویان با ۷۶، آگوستین گیلائوری با ۴۴ و لئوناردو پادوانی با ۴۱ بازی بیشترین تعداد بازی را دارند.

بیشترین فصل حضور

هرچند در خصوص تعداد و دفعات بازی «پیر کارلو» اولین بازیکن خارجی آبیها اطلاعات دقیقی ثبت نشده، اما در مورد این مهاجر دو رگه ایرانی-لهستانی گفته شده که چیزی در حدود ۱۲ سال عضویت تیم استقلال را داشت.

حتی اگر سالهای حضور او در این تیم خیلی هم کمتر از این باشد، باز هم او بیشترین سال حضور را در بین بازیکنان خارجی دارا می باشد چون نفرات بعد از وی حداکثر ۳ فصل برای آبی‌ها بازی کرده‌اند. ساموئل، جانواریو، مگویان، گیلائوری، جانواری و کرار جاسم هر کدام با ۳ فصل حضور در جمع آبی پوشان از جمله خارجی های با سابقه محسوب می شوند.

حضور ۴۶ بازیکن خارجی در تیم استقلال
جی لوئید ساموئل

محبوب ترین و ماندگار ترین بازیکن خارجی

از لئوناردو پادوانی می توان به عنوان ماندگار ترین و محبوب ترین خارجی همه تاریخ باشگاه استقلال یاد کرد. این بازیکن که در جریان یک دیدار رسمی مقابل فولاد در شهر اهواز و بر اثر برخورد با بازیکن خودی برای همیشه سلامتی اش را از دست داد، از محبوبیت بسیار بالایی نزد هواداران این تیم برخوردار است و از ماندگار ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه می باشد.

همچنین فابیو جانواریو دیگر بازیکن برزیلی استقلال نیز حتی پس از جدایی از این تیم رابطه خوبش را با هواداران حفظ کرد و از او هم می توان به عنوان یکی از محبوب ترین بازیکنان خارجی یاد کرد. دیگر بازیکن خارجی آبی ها که شاید در تاریخ این باشگاه ماندگار باشد، جی لوید ساموئل است. ظاهرا این هافبک اهل ترینیداد و توباگو که دارای بیشترین تعداد بازی و دومین گلزن برتر خارجی تاریخ باشگاه استقلال می باشد، در یک سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حضور ۴۶ بازیکن خارجی در تیم استقلال
لئوناردو پادوانی

بهترین گلزن

بهترین گلزن خارجی استقلال مهاجمی است که تنها نیم فصل برای این تیم بازی کرد و در این فصل تنها ۱۳ بار فرصت بازی پیدا کرد. مامه تیام با تنها ۱۳ بازی توانست ۱۲ بار گلزنی کند تا صاحب رکورد بیشترین تعداد گل برای استقلال در بین بازیکنان خارجی باشد. جی لوید ساموئل که دارای بیشترین تعداد بازی نزد بازیکنان خارجی است، با ۱۰ گل زده پس از مامه تیام بهترین گلزن خارجی آبی ها هم محسوب می شود.

«گوران یرکوویچ» مهاجم کرواتی که تنها ۲۶ بار برای آبی پوشان به میدان رفت با ۹ گل سومین گلزن برتر خارجی آبی ها می باشد. پس از وی نیز جانواریو با ۸ و جباروف با ۶ گل قرار می‌گیرند.

حضور ۴۶ بازیکن خارجی در تیم استقلال

رکورد برزیلی‌ها

از بین ۴۶ بازیکن خارجی که تاکنون برای استقلال بازی کرده‌اند، ۱۳ بازیکن برزیلی بوده‌اند تا برزیل دارای بیشترین سهم در بین بازیکنان خارجی استقلال باشد. پس از برزیلی‌ها، بازیکنان صربستانی با ۴ و عراقی ها با ۳ بازیکن بیشترین سهم را در بین بازیکنان خارجی استقلال دارند.

کشورهای گرجستان، کامرون، آلمان، کرواسی و نیجریه هر کدام با ۲ بازیکن در استقلال داشته‌اند. پرو، کویت، ترینیداد و توباگو، استرالیا، بولیوی، بورکینافاسو، ارمنستان، مراکش، ازبکستان، سنگال، مقدونیه، پرتغال، آفریقای جنوبی، مالی و لهستان هم کشورهایی هستند که هر کدام یک بازیکن در استقلال داشته‌اند.

کمترین بازی

در بین این ۴۴ (همه به جز دیاباته و میلیچ) بازیکنی که تا پایان فصل گذشته به عضویت استقلال در آمده بودند، بازیکنان با کیفیت فنی پایین هم کم نبوده اند. از جمله خریدهای عجیبی که در این سالها صورت گرفت می توان به بازیکنان خارجی اشاره کرد که بدون حتی یک بازی از این تیم رفتند.

«لادو آخالای» مهاجم اهل کشور گرجستان که در نیم فصل دوم فصل ۸۳-۸۲ با قراردادی یک و نیم ساله به استقلال پیوست و در پایان فصل به دلیل عدم صدور ITC و بدون یک دقیقه بازی از این تیم رفت و هرگز مشخص نشد دلیل عدم صدور ITC چه بود.

این حکایت بعدها برای «لیام ردی»، «آلبرتو داسیلو» و «هندریک هلمکه» هم تکرار شد تا این ۳ بازیکن خارجی بدون انجام بازی از استقلال بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خرج که از کیسه مهمان بود حانم طایی شدن آسان بود . لعنت بر خائینی که پول بیت المال را هدر میدن با وجودی که خیلی از هموطنان نان شب ندارن

    • علی

      پماد حتما بگیر فقط دنبال این هستی ک تیم ما رو ببری ب حاشیه...لنگ مظلوم فقط باصلوات بازیکن میگیره بازیکنای تیم ملی هم یکی یکی با عشق میان بدون پول ..خارجی هم ک اصلا بلد نیستن بگیرن طفلیا

      پاسخ ها

      • پرسپولیس

        چند سالیه همه پمادارو خریدین و استفاده کردین کیسه جون .دگه پمادی نمونده .خیلی هاشم نگهداشتین برا این فصلتون استفاده بکنین.

    • مهدی سرخ دل

      لعنت برکسانی که خواب راچشم مستجران گرفتن وپول مردم رابه بازیکن های درپیت میدن این کیسه دقیقا روی ساواک رو سفید
      کرد تیم حکومتی

      پاسخ ها

      • علی

        این مسئله ربطی به فقی ر شددن وسفره مردم نداره فقر رو اگر راست میگین برید جای دیگر پیدا کنید این مبالغ در برابر دزدی ها واختلاس ها چیزی نیست وقابل بحث هم نیست اینطور این قضیه رو نگاه کنید ایا سرگرم کردن مردم رنج کشیده ارزش این هزینه ها رو نداره ؟ولی اینکه استقلال این همه خرج کنه وبعد تهمت های بیجا به تیم های دیگه بزنه جای حرف داره ووقتی نتیجه نگیره مظلوم نمایی کنه!!!!!!!!

      • احمدی

        خدا از آنهایی که با پول این مردم فلک زده بازیکنان "درپیتی"به همه تیمها تحمیل کردند ومیکنند،نخواهد گذشت.

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      از موکارمو و دوتا استرالیایی و کفتر فروشان لنگ هم بنویس تا مردم بفهمن کدوم تیم بهتر بازیکن خارجی گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپلیس بعد از دو فصل پنجره بسته و در شرایطی که نیم فصل اندازه شما بازیکن نگرفته بود بازیکن گرفت بازم نه اندازه شما اینم نمیفهمی ؟

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      از دی کارمو و دوتا استرالیایی و و بودیمیر و کفتر فروش ک لتگ گرفتشونم بنویس تامردم بفهمن کدوم تیم بهتر بازیکن خارجی خوب گرفت. تیام و ساموئل و پاتوسی وجانواریو و اون یکی جانواریو و چپارف و گیلائوری و چنتای دیگ واقعا خوب بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا خودت و پاره نکن اینجا لیگ ایرانه نه جام باشگاههای چهار جانبه آسیا

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      نویسنده چرا بازیکنان خارجی و بی کیفیت و کفتر بازایی ک لنگ گرفت رو نمیگی؟ منتظرچاپ راجب لنگیا هم هستیم. همش شفافیت و اینا نباید واس استقلال باشه ک.

      پاسخ ها

      • پـرسپوشیش.. 666666

        تواین دوفصل کیسه کشا ی تویله بازیکن گرفتن....ولی بازم آخر فصل زیر سرورشون هستن...کیسه دزد نجس کثیــــــــــف..

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      لنگیا ما خوبه ک ازپول اسپانسر و سهم خودمون از وزارت و فروش سالیانه پونزده بازیکن پول بدست میاریم و بازیکن میگیریم. شما ک سهمتونو وزیر بیش از حقتون میده اینوهمه میدونن وزیر تنها دغدغش حفظ شاکله اصلی لنگ ب هرقیمتی و اضاف کردن چن ملی پوش ب لنگ واس قهرمانی آسیا و پایان دادن ب حسرت شصت سالشونه. وپولهای دزدی هدایتی ک ثابت شد حق مردم و بیت المال بوده. و ساپورت شدن بیش از حد از طرف ایرانسله. پس تیمی ک حق مردم و بیت المال رو خورده لنگ حکومتی بود ک باپولهای دزدی هدایتی ک حق مردم بود بازیکن گرفت واس لنگ پاداش داد ب لنگ سکه داد ی لنگ بودجه میداد ب لنگ جرائم لنگو میداد کمیته داوران و کمیته عنضباطی رو خرید واس لنگ ک طبق گفته خود هدایتی ک فیلمشم موجودع و خودتونم دیدین ی بارش فقط پنج ملیارد داد ب امیری و بیرو ک بیان لنگ طبق دستور وزیر . و پرداخت کردن ششصد ملیونی برانگوه ک آوردش ایران ک مربی لنگ شد. پس مدارک و شواهد همه چی برعلیه تونه لنگیای حکومتی و مال مردم خور

      پاسخ ها

      • ساسان

        به گفته مدیرعامل کیسه پاکترین مقام کیسه سومی با مرفاویه
        کیسه کثیف و ما نمیگیم خود کیسه کشا میگن

    • تاج کبیر آسیا

      از خارجی های طویله عبده هم بنویس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاج صغیر

      • طاها

        واقعا که این لنگی های حقیر خودشونو زدن به مظلومیت آخر دزدی رانت و اختلاس با هدایتی بابا سلطانی فر

    • بدون نام

      ظرفیت شما استقالی ها همون قدر که حرف میزنید بالای تیتر رو قشنگ #بخونید بعد ب پرسپولیسی ها بتازید اولا گفته با کیفیت و بی کیفیت ما که نگفتیم بازیکنایی که پرسپولیس خریده همه رونالدو ومسی هستن ما هم بازیکن بی کیفیت خریدیم مثل دی کارمو که ب قول شما استقلالیا کفتر باز بود اصل قضیه فرق نکرده چون شما استقلالیا توی دوسال ۴۰ تا بازیکن عوض کردین شماها که میگین وزیر پرسپولیسیه پول دیاباته استراماچونی میلیچ و غیره از کجا اومده نکنه شماها از جیب دادن ن اقایان با معرفت استقلالی از جیب امسال من وشما چه لزومی داره ب دیاباته ب قول زوزنامه خبر ورزشی ۳ میلیون دلار و استراماچونی ۱۶۰۰ میلیون دلار بدین بازیکنان فصل قبل رو حفظ میکردین همین دوتا رقم رو در ۱۱۰۰۰ تومن بکن چند بازیکن استقلال میموند منم مثل شما هوادارم اما منصف باشید شما فقط ۵۰۰ هزار دلار دادین پرویچ بدون اینکه براتون بازی کنه نکنه اینم از جیب دادین پول شفر رو از کجا اوردین وهزاران مسئله دیگر
      من نمیگم تو پرسپولیس گل وبلبله از جیب منو شما حرج شده چه لزومی داره ب بازیکنی که همش تو بازی دعوا و درگیری ایجاد میکنه ۱۸۰۰ بدی انصاف داشته باشبن با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی پرو تراز این لنگیا ندیدم سه ساله دارنخودشونو جر میدن،با بریزو به پاش و... قهرمان بشن باز اخر فصل زرررر میزننن....

    • ق مثل قشقایی ل مثل لنگی

      زنده باد تاج

    • ساسان

      ششتقلال منفورترین تیم ایرانه چون اکثریت فوتبالی های ایران پرسپولیسین و از کیسه بدشون میاد
      با این تفاسیر میشه گفت استقلال با اختلاف منفورترین تیم ایرانه

      پاسخ ها

      • esteghlal 2 stars

        حال پدرت چطوره وزیرزاده

    • بدون نام

      بابا وزیرشون چه سرمایه گذاریی برای کیسه کشا کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازم مینالن که توپ فوتبال بده لباسشون بده و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج