۸۹۸۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مصطفوی:

فدراسیون باید مربیان خارجی را غرق کند!

رییس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است با آمدن مربیان خارجی بی‌کارنامه به فوتبال ایران، ضربه مهلکی به مربیان وطنی زده شد.

ایسنا: رییس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است با آمدن مربیان خارجی بی‌کارنامه به فوتبال ایران، ضربه مهلکی به مربیان وطنی زده شد.

داریوش مصطفوی درباره جابجایی پیاپی مربیان بی‌کارنامه در تیم‌های فوتبال ایران،‌ اظهار کرد: فوتبال به دست کسانی افتاده که زمانی آرزو داشتند با فوتبالیست‌ها عکس یادگاری بگیرند. وقتی فوتبال به دست نااهلش بیفتد اوضاع همین می‌شود. یکسری دلال‌ها وجود دارند که کارشان این است تا مرتب با مدیر، مربی و کاپیتان تیم‌ها در تماس باشند و اهداف خود را به آن‌ها تحمیل کنند.

وی افزود: پول‌های هنگفت را از همین مسیر به مربیان خارجی می‌دهند که هیچ سابقه مثبتی ندارند. همان بلایی که بارها بر سر پرسپولیس آوردند. اگر مدیر باشگاه، فوتبالی بوده و اختیار تام داشته باشد، فریب دلال‌ها را نخواهد خورد. مدیر همچنین باید مشاورانی هم‌تراز یا بالاتر از خودش داشته باشد تا این اتفاقات نیفتد. در فوتبال امروز ما،‌ پول‌های کلان دست کسانی افتاده که چیزی از فوتبال نمی‌دانند و با یک برد احساس آرامش کرده و با یک باخت دست به تغییر جدی می‌زنند. از طرفی هم مدیر غیرفوتبالی می‌خواهد مدام در تلویزیون و رادیو باشد. بنابراین برای جلب توجه حاضر می‌شود مدام مربی خود را عوض کند. ما در هیچ یک از سطوح فوتبال، موفقیت نداشتیم. چون یکسری غیرفوتبالی به آن هجوم آورده‌اند و مثل گوشت قربانی آن را تکه‌تکه می‌کنند.

مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه میدان دادن به مربیان خارجی یعنی با تیشه به جان مربیان داخلی افتادن،‌ تصریح کرد: مربیان خارجی چیزی بیشتر از داخلی‌ها ندارند. فقط چشم وابروهای آن‌ها زیباتر است! آیا می‌توانید در این مربیان خارجی، یک قلعه‌نویی، جلالی، دوستی‌مهر یا مایلی کهن پیدا کنید؟ گناه مربیان ایرانی ما این است که ایرانی‌اند! اما دلال‌ها در این زمینه موفق‌تر ظاهر شدند. می‌توانید فهرستی از دلال‌ها تهیه کنید تا ببینید در آمدشان چقدر است؟ معتقدم باید اساس فوتبال را درست کنید. اگر تیم‌هایمان در چند مسابقه بین‌المللی شرکت نکنند اما ساختاری برای فوتبال درست کنند، بهتر است.

مصطفوی همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگو پیرامون تغییرات مدیریتی در راس باشگاه پرسپولیس گفت:‌خوشحالم که علی پروین مدیرعامل شد. ایرادهای زیادی از او می‌گیرند اما با این انتخاب، فوتبال به دست یک فوتبالی افتاد. آنقدر غیرفوتبالی‌ها عملکرد بدی داشتند که دیگر مجبور شدند پرسپولیس را دست پروین دهند. خوشحالم که در سه سال آینده یک غیرفوتبالی و آدم سیاسی هم در فوتبال نخواهد ماند. اما این اتفاق باید با نظارت بیفتد. اگر بتوانیم دولت را قانع کنیم که به فوتبال بودجه اختصاص ندهد مشخص می‌شود چه کسی می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.

مصطفوی با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس حرکت خوبی را آغاز کرده است،‌ خاطرنشان کرد: علی پروین ممکن است اصول مدیریت عالی را نداند اما اسطوره پرسپولیس بوده است. من چندین سال است که او را ندیده‌ام اما موافق حضورش هستم. فدراسیون فوتبال باید مربی خارجی را غرق کند! چطور حضور دروازه‌بان‌ها را ممنوع کردید. آمدن مربی خارجی را هم ممنوع کنید و پولی که قرار است به آن‌ها بدهید را خرج آموزش مربی ایرانی کنید. "ویچ"ها در فوتبال ایران آزمایش‌های زیادی داده‌اند اما چیزی از آن‌ها درنیامده است. "بگوویچ"، "بوناچیچ"، این "ویچ" آن "ویچ" چیز به فوتبال ما اضافه نکردند. واقعا حیف که قدر خودمان را نمی‌دانیم،‌ صد حیف!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج