۸۹۸۹۳۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

علی پروین و شماره نفرین شده؛

وارثان شوم‌بخت شماره هفت سلطان پرسپولیس

مهاجم برزیلی تازه وارد پرسپولیس شماره عجیبی را برای حضور در این تیم درخواست کرده و شاید از سرنوشت شوم نفراتی که آن را پیش از این در اختیار داشته‌اند، بی اطلاع بوده است.

ورزش سه: مهاجم برزیلی تازه وارد پرسپولیس شماره عجیبی را برای حضور در این تیم درخواست کرده و شاید از سرنوشت شوم نفراتی که آن را پیش از این در اختیار داشته‌اند، بی اطلاع بوده است.

جونیور براندائو، مهاجم برزیلی تازه به خدمت گرفته شده توسط پرسپولیس در شرایطی خود را مهیای ماجراجویی در فوتبال ایران می‌کند که بعد از امضای قراردادش، درخواست پیراهن شماره هفت این تیم را کرده است.

درخواستی که به نظر می‌رسد با توجه به عدم آگاهی او بابت اتفاقات و سرنوشتی باشد که پیش از این، این شماره پیراهن را بعد از علی پروین در اختیار گرفته بود.

یکی از شماره های خاص پرسپولیس را می‌توان شماره ۷ دانست؛ شماره پیراهنی که پیش از این در اختیار اسطوره فراموش نشدنی این باشگاه یعنی علی پروین بوده است. مرد چشم تیله‌ای سرخ‌ها که از محبوبیت بالایی بین هواداران این تیم برخوردار است و وارث همیشگی شماره هفت این تیم محسوب می‌شود.

با این حال هیچگاه مشخص نشده که چرا بازیکنان بعدی که این شماره پیراهن را بعد از علی پروین در اختیار گرفته بودند، هیچگاه نتوانستند به رستگاری در این تیم دست یابد.

در ادامه در این گزارش به شرایط بازیکنانی می‌پردازیم که وسوسه پوشیدن این شماره پیراهن را بعد از علی پروین داشتند و با اتفاقاتی عجیب مسیرشان از این تیم جدا شد.

شافعی و اختلاف ادامه دار با سلطان

بازیکن بعدی که این شماره پیراهن را بر تن کرده بود محمود شافعی است. نکته عجیب اینکه این بازیکن سابق پرسپولیس هنوز نیز با علی پروین دچار مشکلات و اختلاف نظرهایی است که در یک مقطع حتی به شکایت قضایی از او نیز کشیده شد.

شافعی زننده گل قهرمانی پرسپولیس در سال ۷۵ و در جدال با ماشین سازی محسوب می‌شود. او در سال ۷۳ و در تورنمنتی که در سنگاپور برگزار شد در یک دیدار با پیراهن شماره ۷ به میدان رفت و البته بعد از آن طی مدت حضورش در این تیم همواره با شماره ۱۹ به میدان رفت.

اتفاقی که در آن ردپای هواداران سینه چاک علی پروین در آن دیده می‌شود و آن فشارها و اعتراضات باعث این تصمیم شافعی شده بود.

خبری از بازیکن گمنام نیست

سومین بازیکنی که شانس حضور در پرسپولیس را با پیراهن شماره هفت به دست آورد عبدالله ریاحی بود. پرسپولیس در تورنمنتی با میزبانی اصفهان و در استادیوم نقش جهان حاضر شد که در آن دیدارها از یک بازیکن جوان رونمایی کرد.

عبدالله ریاحی که در آن تورنمنت با شماره هفت به میدان رفت و بعد از آن هیچ خبری از او نشد!

کاویانپور هم خوشبخت نشد

دیدار با الزورا در جام باشگاه‌های آسیا و حضور شگفت انگیز حامد کاویانپور با پیراهن شماره ۷. نکته عجیب اینکه کاویانپور در پاسخ به اعتراض هواداران علی پروین در خصوص پوشیدن پیراهن این تیم مدعی شد که در رختکن به او این پیراهن را دادند و نمی‌دانسته که متعلق به پروین است!

کاویانپور تا مقطعی در مسیر پیشرفت فوق العاده‌ای قرار داشت اما ناگهان در جمع نسل سوخته فوتبال ایران قرار گرفت.

استیلی؛ 25 همان 7 است؟

یکی از بازیکنانی که با نظر علی پروین مجوز پوشیدن پیراهن شماره هفت را دریافت کرد حمید استیلی بود. در سال ۷۷ که علی پروین بار دیگر به پرسپولیس بازگشت، اعلام کرد که استیلی شایسته پوشیدن این شماره است. استیلی اما در آن فصل با پیراهن شماره ۲۵ به میدان رفت.

او در لیگ ۷۹ نیز در تصمیم جالب توجه و البته عجیب با پیراهن شماره ۲۵ (۵+۲) به میدان رفت و در مقطعی بار دیگر شماره ۷ به بایگانی سپرده شد.

پسر خلف هم سدشکن نشد

با حضور محمد پروین همه تصور می‌‎کردند روزگار بدشگونی پیراهن شماره ۷ خاتمه یافته و پسر اسطوره بتواند این تابو را بشکند. پروین کوچک در سال ۸۴ با حضور در پرسپولیس شماره ۷ را بر تن کرد و در جدال مقابل شهید قندی نیز اولین بازی خود را برای پرسپولیس ثبت کرد.

او اما در آن فصل از جمع پرسپولیس جدا شد و بعد از دوری ۴ ساله در لیگ فصل ۸۸ بار دیگر شانس بازگشت را به دست آورد اما مصدومیت به حضور او در این تیم نیز به بدترین شکل خاتمه داد.

خاموشی یک پدیده با شماره هفت

میثم سلیمانی در فولاد خوزستان چهره شد و امیدوار بود مثل دیگر جنوبی‌ها با حضور در پرسپولیس درخشش خود را تداوم بخشد. با این حال او در شرایطی که با ثبت قراردادش با سرخپوشان پیراهن شماره ۷ را نیز تحویل گرفته بود، در همان تمرینات پیش فصل دچار مصدومیت شد و حتی نامش به لیست فصل نیز نرسید.

ستاره‌ی ناکام بعد از آن هم به دوران فوتبالی‌اش خاتمه داد و یکی از عجیب‌ترین بازیکنانی نام گرفت که وارث این شماره پیراهن شد. نکته عجیب اینکه سلیمانی بعد از ثبت قراردادش خواستار پیراهن شماره ۱۷ شده بود اما این شماره در آن مقطع در اختیار فرزاد آشوبی قرار داشت تا او مجبور به انتخاب شماره ۷ شود.

روزهای تلخ بادامکی

حسین بادامکی یکی از ستاره‌هایی بود که در ابومسلم چهره شد و با دریافت پیراهن شماره ۸ به پرسپولیس پیوست. بادامکی که در آن مقطع جزو بازیکنان محبوب پرسپولیس محسوب می‌شد با حضور پژمان نوری در این تیم، شماره هشت را به این هافبک شمالی داد و خودش خواهان شماره ۷ شد.

یک فصل ناکامی و روزهای تلخ باعث شد تا بادامکی شماره هفت را در فصل آینده از تن خارج کند و در چهارمین فصل حضورش با شماره ۱۱ در ترکیب تیم قرار گرفت.

پایان علی عسگری

چهره بعدی که موفق شد شماره ۷ پرمخاطره را بر تن کند حمید علی عسگری بود. بازیکنی که طی مدت حضورش در این تیم در بیشتر پست‌ها به میدان رفت. علی عسگری با پیراهن شماره ۲۶ کار خود را در پرسپولیس استارت زد و بعد از آنکه درخواست پیراهن شماره هفت را داد، در نیم فصل راهی راه آهن شد.

رفت و برگشت او به پرسپولیس نیم فصل طول کشید و علی عسگری در بازگشت بار دیگر شماره ۷ را بر تن کرد اما در چهارمین سال حضورش ترجیح داد بار دیگر به شماره ۲۶ سابق خود برگردد اما به نظر می‌رسد شوم بودن شماره هفت کار خود را کرده بود و او وداعی ناکام با این تیم داشت.

انصراف علیپور از دردسر بزرگ

جوانترین گلزن دربی نیز در مقطعی به دنبال پوشیدن شماره هفت بود و در لیگ سه فصل قبل اقدام به پوشیدن این شماره کرد اما به نظر می‌رسد مطالعه سرنوشت دیگر بازیکنانی که خواهان این پیراهن شده بودند، او را از این تصمیم منصرف کرد.

شماره ۷۰ پرسپولیس که با حضور از راه آهن در این تیم اکنون ششمین فصل حضورش در جمع سرخپوشان را نیز با این شماره دنبال می‌کند، طی این مدت موفق شده به جمع برترین گلزنان تاریخ باشگاه نیز برسد و شاید این اتفاق به این خاطر باشد که خیلی زود از تصمیمش برای پوشیدن پیراهن شماره ۷ گذشته است.

رد ادعای سروش رفیعی

هافبک خوش اخلاق پرسپولیسی‌ها نیز به جمع دیگر بازیکنانی پیوست که سرنوشت تلخی با این شماره داشتند. او که بعد از اتمام دوران سربازی‌اش مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته بود، در بدو حضورش درخواست پیراهن شماره هفت را داد و طی تماسی با علی پروین نیز از او رخصت طلبید.

نمایش سروش در نیم فصل حضورش در این تیم نشان می‌داد که بدشگونی این شماره پایان یافته است و زننده گل دربی نیز لقب گرفت تا محبوبیت او بین هواداران این تیم افزایش نیز یابد. با این حال او در همان فصل از جمع پرسپولیس جدا شد و راهی لیگ قطر شد.

هافبک پرسپولیس البته در زمان قبول این شماره مدعی شده بود با نمایش خود قادر خواهد بود تمامی شایعات درباره بدشگونی این شماره را پایان دهد. رفیعی بعد از یک فصل عملکرد پرنوسان در قطر، به پرسپولیس بازگشت و البته با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی این باشگاه بعد از عقد قرارداد داخلی راهی فولاد شد تا ضمن رزرو پیراهن شماره هفت خود، نیم فصل را در تیم سابقش در اهواز پشت سر بگذارد.

سروش خیلی زود با فولادی‌ها به مشکل خورد و ترجیح داد با فسخ قراردادش به پرسپولیس برگردد و با حضور در تمرینات این تیم، خود را مهیای پایان محرومیت و حضور در نیم فصل کند.

رفیعی اما در نیم فصل بعد علیرغم دستیابی به عناوین قهرمانی لیگ و جام حذفی نتوانست فرصت چندانی در ترکیب اصلی به دست بیاورد.

با جدایی برانکو ایوانکوویچ و حضور گابریل کالدرون و در خبری شگفت انگیز از اردوی این تیم در ترکیه، سروش در لیست مازاد قرار گرفت تا حضور او نیز با پیراهن شماره هفت نیز با اقبال مناسبی همراه نباشد.

جونیور براندائو؛ اولین خارجی برای شکست طلسم

آخرین بازیکنی که درخواست پیراهن شماره ۷ را داده جونیور براندائو است. اولین خارجی که قرار است با این شماره پیراهن برای پرسپولیس به میدان برود و شاید عدم آشنایی او با اتفاقات گذشته و فشاری که وارثان آن بعد از اسطوره سرخ‌ها متحمل شدند، باعث شود تا به موفقیت دست یابد.

با این حال ناکامی چند وقت اخیر خارجی‌هایی که به پرسپولیس لینک شده‌اند باعث می‌شود تا هواداران نسبت به آینده این مهاجم برزیلی نیز چندان امیدوار نباشند و باید دید البته در ادامه فصل چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aph

      سلطان ، بره ، بدهی و رانت ، پسر ش را که نوعی دزدی از بیت المال، است را تسویه نماید ،

    • aph

      مصاحبه های آقای یاغی. ر پیرامون. شرکت. پیشکسوت. را چه می شود ؟

    • بویراحمدی

      ایشون خارجین موفق میشن...امثال سروش روپروینی هازمین میزنند

    • امید

      از بیگزارشیه این چرت و پرتها... حتما جادوهه

    • رضا مشائی

      فکرمیکنم غیرازاین شماره 7 سوژه دیگه ای ندارین بخورد مردم بدین بسه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج