۸۹۸۹۷۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای توسط کره‌شمالی

روزنامه یومیوری شیمبون با استناد به گزارش دفاعی دولت ژاپن نوشت، کره شمالی از توانایی کوچک سازی(مینیاتوری کردن) کلاهک های هسته ای برخوردار است.

ایرنا: روزنامه یومیوری شیمبون با استناد به گزارش دفاعی دولت ژاپن نوشت، کره شمالی از توانایی کوچک سازی(مینیاتوری کردن) کلاهک های هسته ای برخوردار است.

این روزنامه به نقل از این گزارش دفاعی آمده است، پس از نشست های "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی و شکست این مذاکرات در خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، نظر ژاپن مبنی بر اینکه برنامه های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی تهدیدی جدی و فوری برای امنیت کشور هستند، تغییری نکرده است. توکیو برآورد خود را درباره توانایی هسته ای کره شمالی افزایش می دهد.

پیش بینی می شود، این گزارش اواسط سپتامبر به تصویب دولت ژاپن برسد.

کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای توسط کره‌شمالی

به نوشته یومیوری، کره شمالی با هدف گرفتن امتیاز از آمریکا در مذاکرات آتی، در هفته های اخیر، شش بار موشک کوتاه برد آزمایش کرد.

گزارش دفاعی سال گذشته توکیو، از تسلیحات هسته ای و موشکی کره شمالی به عنوان تهدیدی بی سابقه و فوری برای امنیت ژاپن یاد کرده و خاطر نشان کرده بود، با وجود مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ، فضای امنیتی دور تا دور ژاپن به شدت سخت و توان فرسا شده است.

ژاپن اوت (مرداد) سال گذشته و پس از آنکه کره شمالی تهدید به پرتاب موشک های بالستیک به سوی آب های اطراف جزیره گوام، قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام کرد، چهار سامانه رهگیر موشک PAC3 در مناطق غربی کشور مستقر کرد.

در سپتامبر گذشته (شهریور) نیز یک سامانه دیگر نیز در هوکایدو، شمالی ترین استان ژاپن، مستقر شد.

ژاپن از آمریکا خواسته است سامانه راداری پیشرفته به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار را برای ردیابی سامانه های موشکی پیونگ یانگ به توکیو بفروشد.

به گزارش "ژاپن تودی"، علت اصلی تهیه این سامانه پیشرفته که ژاپن سفارش خرید آن را به شرکت "لاکهید مارتین" آمریکا داده است، ردیابی موشک های بالستیکی است که احتمالا از کره شمالی پرتاب می شوند.

کره شمالی از خریدهای تسلیحاتی ژاپن، صداقت نداشتن آمریکا در روند پیشبرد صلح دایمی در شبه جزیره کره و تقویت نظامی متحدانش به شدت انتقاد می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج