جاباما
۸۹۸۹۹۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آلمان: تنش‌ها در تنگه هرمز باید کاهش یابد

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه همه طرف ها می گویند که نمی خواهند در خلیج فارس جنگی آغاز شود، اظهار داشت: اما خطر جنگ ناخواسته یا غیرهدفمند و غیرعمدی کاهش نیافته است و پیام ما به همه یک چیز است آن هم که تنش ها در تنگه هرمز باید کاهش یابد.

ایرنا: وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه همه طرف ها می گویند که نمی خواهند در خلیج فارس جنگی آغاز شود، اظهار داشت: اما خطر جنگ ناخواسته یا غیرهدفمند و غیرعمدی کاهش نیافته است و پیام ما به همه یک چیز است آن هم که تنش ها در تنگه هرمز باید کاهش یابد.

هایکو ماس که برای دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود راهی روسیه شده است، امروز چهارشنبه ایران را خطاب قرار داد و اعلام کرد: پیام مشترک ما این است که لازم است تنش ها در تنگه هرمز کاهش یابد.
وی با بیان اینکه باید از سوی همه طرف ها کاهش تنش ها صورت گیرد، تصریح کرد: همه کشورهای باقیمانده در برجام بر حفظ آن اجماع دارند چرا که این امر در راستای منافع همه طرف های این توافق است.

هیچکس خواهان آغاز مسابقه تسلیحاتی نیست

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از پایان یافتن اعتبار پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد، ناتو اعلام کرد که هیچکس خواهان آغاز مسابقه تسلیحاتی در جهان نیست.
وی به نمایندگی از آلمان گفت: من از همه دعوت می کنم و این دعوت شامل آمریکا هم می شود که پیمان استارت-۲ را تمدید کند.

آلمان: تنش‌ها در تنگه هرمز باید کاهش یابد

پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد سال ۱۹۸۷ میان واشنگتن و مسکو امضا شد.

'میخاییل گورباچف' آخرین رهبر شوروی و 'رونالد ریگان' رئیس جمهوری وقت آمریکا این پیمان را در طول جنگ سرد که جهان به دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم شده بود، امضا کردند و طرفین متعهد شدند در جهت حذف موشک های هسته با برد کوتاه (از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و همچنین موشک های هسته ای میان برد (۱۰۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر) اقدام کنند و در آینده نیز اقدام به تولید، آزمایش و گسترش این موشک ها نکنند.

ایالات متحده و ناتو از پارسال شروع به متهم کردن مسکو مبنی بر نقض این پیمان با ساخت موشک جدیدی کردند، اتهامی که همواره از سوی روسیه رد شد با این وجود دونالد ترامپ سرانجام دستور خروج آمریکا از این پیمان را صادر کرد و روسیه نیز مقابله به مثل کرد و همزمان با آمریکا از پیمان خارج شد تا به این ترتیب یکی از مهمترین پیمان های جهان در خصوص کنترل تسلیحات به تاریخ بپیوندد.

پیمان استارت۲ یا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی پیمان دیگری است که میان آمریکا و روسیه منعقد شده است و روس ها نگران هستند آمریکا سال ۲۰۲۱ از این پیمان هم خارج شود چرا که زمان آن پایان می یابد و برای تمدید نیاز به توافق دو طرف دارد.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک آماده داشته باشند که حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ است و گامی در جهت کاهش کلاهک های هسته ای در جهان به حساب می آید.

باید از نو برای حل بحران اوکراین تلاش کرد

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر لزوم از سرگیری روند حل و فصل بحران در شرق اوکراین گفت که با روی کار آمدن ولادیمیر زلنسکی در اوکراین شانس واقعی برای حل مناقشه در دونباس بوجود آمده است.
وی افزود: ما خرسندیم که رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی در سفر به فرانسه به پدید آمدن چنین فرصتی اشاره کرد.
ماس همچنین گفت که باید اجلاس گروه چهار نورماندی برگزار شود.

گروه نورماندی از روسیه، آلمان، اوکراین و فرانسه تشکیل شده و هدف آن یافتن راهی برای پایان دادن به اختلافات داخلی در اوکریان میان دولت و جدایی طلبان در شرق این کشور است.

وزیر خارجه آلمان بر لزوم آزادی ملوان اوکراینی که از پارسال در روسیه زندانی هستند نیز تاکید کرد.

نگران ادلب هستیم

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: با نگرانی حوادث ادلب را دنبال می کنیم، اولویت ما حفظ جان غیرنظامیان است و لازم است که روسیه از نفوذ خود بر دولت سوریه استفاده کند تا دمشق خویشتنداری نشان دهد.

وی با بیان اینکه روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه پیشرفت نکرده است، اظهار داشت: تلاش ها برای توافق در مورد اعضای کمیته قانون اساسی سوریه جریان دارد و امیدواریم که در آینده نزدیک چنین توافقی به دست آید.
ماس گفت: شرایط برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه فراهم می شود و این امر درها برای روند سیاسی را باز می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج