۸۹۹۰۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آغاز لیگ نوزدهم با تغییر چهره روی نیمکت‌ها

سرانجام بعد از مدت‌ها تاخیر و سردرگمی، نخستین هفته از نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد.

فرهیختگان: سرانجام بعد از مدت‌ها تاخیر و سردرگمی، نخستین هفته از نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد. پیش‌فصل مسابقات امسال آکنده از حوادث و حواشی ناخواسته‌ای بود که تاخیر در آغاز لیگ و طولانی شدن این دوره، تشدیدش کرد.

با همه حرف و حدیث‌ها، تیم‌ها در شرایطی به نوزدهمین دوره این مسابقات گام می‌گذارند که هنوز تکلیف مدیریت یا وضعیت مالی خیلی از تیم‌ها مشخص نیست اما حضور مربیان جدید خارجی می‌تواند جذابیت لیگ نوزدهم را افزایش دهد. با هم پیش‌بازی هفته نخست لیگ برتر را می‌خوانیم.

بازی‌های پنجشنبه 31 مرداد 1398

پرسپولیس- پارس جنوبی‌جم 19:10

یک افتتاحیه پر از حرف و حدیث در ورزشگاه آزادی قرار است آغازگر مسابقاتی باشد که انرژی و تمرکز زیادی را از اهالی فوتبال مال خود کرده. مسابقه‌ای که قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود، اما با شعبده‌بازی فدراسیون فوتبال و بیانیه‌شان، با تماشاگر برگزار خواهد شد. تیم میهمان تا دیروز شهر وضعیت مشخصی برای حضور در این بازی نداشت، اما سرانجام با اعلام فراز کمالوند، قطعی شد که بازیکنان این تیم در نخستین مسابقه فصل شرکت خواهند کرد.

وضعیت پرسپولیس طبیعتا مطلوب‌تر از حریف خود است. آنها کمال کامیابی‌نیا را برای دو ماه آینده در اختیار ندارند، اما غیر از آن مشکل دیگری اعلام نشده. در این مسابقه برای نخستین‌بار می‌توانیم به تیم کالدرون آرژانتینی نگاهی جدی داشته باشیم، اگرچه تیم‌ها در لیگ ایران معمولا چند هفته طول می‌کشد تا موتورشان راه بیفتد.

گل‌گهرسیرجان- نساجی مازندران 19:45

نخستین تجربه میزبانی گل‌گهر در لیگ برتر، برای آنها چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوال باید تا بعدازظهر امروز صبر کنیم. میزبان با وینکو بگوویچ باتجربه در شرایطی پا به مسابقات می‌گذارد که حواشی داخلی فراوانی را تجربه کرد. شایعاتی مبنی‌بر ایجاد تغییرات در کادر مدیریتی و حتی فنی تیم به گوش رسید که عملی نشد.

گل‌گهر بعد از صعود به لیگ برتر، حالا چشم به این دارد که با تکیه بر تجربه سرمربی کهنه‌کار خود و با امید به درخشش خریدهای داخلی و خارجی چون جفرسون داسیلوا (آقای گل لیگ بولیوی)، پیمان رنجبری (بازیکن تازه به تیم ملی دعوت‌شده) کوین جانسون (بازیکن سابق تیم زیر ۲۱ سال هلند) و بهنام برزای و... در لیگ برتر ماندگار شود.

درمقابل، نساجی مازندران قرار دارد که اوضاع این تیم هم امسال چندان مطلوب نبوده. حواشی فراوان تمرینی و حتی درگیری یک دلال با سرمربی تیم که به شکسته شدن بینی رضا مهاجری انجامید را به وضعیت عجیب مالکیت و مدیریت تیم اضافه کنید تا دریابید اوضاع مازنی‌ها خیلی مطلوب به نظر نمی‌رسد.

ذوب‌آهن- سایپا 20:15

در اصفهان، اما شاهد جدال دو تیم صنعتی ذوب‌آهن و سایپا خواهیم بود. ذوب‌آهن بعد از حذف از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و انتقادهای فراوانی که به وضعیت دفاعی این تیم شده، حالا باید در غیاب رشید مظاهری، سنگربان جداشده‌اش، نخستین تجربه لیگ برتر را مقابل شاگردان ابراهیم صادقی، تجربه کند. ذوب‌آهن امیدوار است با بازگرداندن سه بازیکن سربازش از تراکتورسازی، در فصل جدید نتایج بهتری کسب کند.

آنها با اتکا به دو بازی سنگین مقابل الاتحاد، از نظر بدنی و حضور در شرایط مسابقه از تیم‌های دیگر لیگ آماده‌ترند، اما در این دو بازی نیز مصدوم دادند، ضمن اینکه کارت بازی سه بازیکن سربازشان نیز هنوز صادر نشده. سایپا هم امسال بیشتر با بازیکنان از دست‌ داده‌اش به چشم آمد که راهی تیم‌های مختلف شدند تا بازیکنان جذب‌شده‌اش. ابراهیم صادقی امسال کارش را با شکست پرسپولیس و قهرمانی در جام شهدا آغاز کرد. او بازیکنانی چون آرمین سهرابیان را هم به تیم جوانش اضافه کرده. ببینیم او در نخستین بازی فصل جدید چه نتیجه‌ای خواهد گرفت؟

نفت‌ مسجدسلیمان-تراکتور 20:15

اما آخرین بازی روز پنجشنبه در مسجدسلیمان برگزار خواهد شد، جای یک تیم بحران‌زده میزبان با سرمربی جدید خود مهدی تارتار، میزبان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های امسال خواهد بود. مسجدسلیمانی‌ها مثل هرسال به محض صعود به لیگ برتر، سرمربی موفق را برکنار کردند و بعد از اینکه مطمئن شدند به اندازه کافی با جنگ‌های داخلی، وقت آماده‌سازی را تلف کرده‌اند، امید دارند که معجزه‌ای شود و در لیگ برتر بمانند. آنها بیشتر با نفرات خود تمدید قرارداد انجام داده‌اند، یا به خرید بازیکنان گمنام روی آورده‌اند.

در سوی دیگر میدان، اما یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ صف‌آرایی می‌کند. تراکتورسازی امسال با حضور مصطفی دنیزلی تیم ترسناکی است که ضمن نگه‌داشتن نفرات اثرگذار فصل قبل به خریدهای پرتعدادی نیز دست زد. آنها سعید مهری، مسیح زاهدی، میثم تیموری، رشید مظاهری و رضا اسدی را به‌عنوان بازیکنان لیگ برتری به خدمت گرفتند، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، سوکیتا و اکبر ایمانی را حفظ کردند و نفراتی چون مازولای برزیلی یا میمبالای پرویی و همچنین محمدرضا خانزاده را هم اضافه کردند.

جمعه اول شهریور 1398

ماشین‌سازی‌تبریز- استقلال 18:00

در تبریز ماشین‌سازی با رسول خطیبی مجددا به مصاف استقلال تهران خواهد رفت. آنها در بازی‌های دوستانه یک‌بار با هم بازی کردند که به شکست سنگین تیم تبریزی انجامید، اما شرایط دو تیم در این بازی مثل آن مسابقه نخواهد بود. ماشین‌سازی امسال دوباره خطیبی را به لیگ برتر بازگردانده. او به میدان دادن به بازیکنان جوان اعتقاد دارد و اگر از اشتباهات سال‌های قبل خود درس گرفته باشد، می‌تواند برای ماشین‌سازان نتایج خوبی کسب کند.

آنها در بازی نخست خود قطعا دو بازیکن غایب به نام‌های عزیز معبودی (محروم) و مسیح زاهدی (کارت بازی صادرنشده) دارند. امیدهای ماشین‌سازان به استفاده از بازیکنانی مثل خالد شفیعی، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی و فردین عابدینی است، ضمن اینکه آنها روی خرید جدید خود آبل عیسی‌کامارو، مهاجم گینه‌ای خود نیز حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

در سوی دیگر میدان، یکی از مدعیان قهرمانی صف‌آرایی می‌کند؛ استقلال امسال اگرچه بیش از اندازه درگیر حواشی مدیریتی شد، اما با حضور آندره استراماچونی، مربی اسبق اینتر، روزهای بهتری را آرزو می‌کند. آنها در فصل نقل‌وانتقالات پوست‌اندازی زیادی را تجربه کرده‌اند، اما بازیکنانی تازه‌وارد چون دیاباته و میلیچ را به خدمت گرفته‌اند و با خریدهای جوانی چون دشتی، باقری، بلبلی و نفرات باتجربه‌تری چون ریگی، یزدانی و... امید به پایان دادن به ناکامی ۶ ساله خود در رسیدن به قهرمانی دارد.

آنها برای بازی اول خود قطعا سیاوش یزدانی را به دلیل محرومیت ندارند و وضعیت دو بازیکن خارجی‌شان برای این بازی نیز مبهم است. دیاباته‌ آی‌تی‌سی دارد، اما مصدوم است و شاید به این بازی نرسد، ضمن اینکه میلیچ نیز تازه چند روز است به هم‌تیمی‌های خود اضافه شده و مشخص نیست در این بازی نخست به میدان برود یا خیر.

پیکان- شهرخودرو 19:10

در پیکانشهر، حسین فرکی می‌کوشد در نخستین مسابقه فصل با تیم قدرتمند مشهدی بازی کند. آنها میزبان تیمی هستند که در مسابقات فصل نتایج خوبی کسب کرد. آنها امسال تیم بی‌حاشیه ای دارند که بازیکنان باتجربه‌ای چون علی حمودی و جابر انصاری به‌عنوان بزرگ‌تر بالای سرشان حضور دارند.

پیکانی‌ها امسال در خط حمله جدایی زیاد داشته‌اند و باید دید که خط حمله آنها در لیگ نمره قبولی خواهد گرفت یا نه. آنها یک مدافع کروات به نام ووکچوویچ نیز جذب کرده‌اند. اما شهرخودروی یحیی گل‌محمدی هم امسال از تدارکات خوبی برخوردار است. با تغییر وضعیت اسپانسرشیپ، آنها فصل خوبی را در بازار نقل‌وانتقالات داشتند. با جذب سیدمهدی رحمتی و سروش رفیعی بار تجربه تیم خود را بالاتر بردند. آنها همچنین روح‌الله باقری را از استقلال به خدمت گرفتند.

فولاد- صنعت نفت آبادان 20:15

فولادی‌ها خیلی‌زود فصل جدید را آغاز کردند و جزء نخستین تیم‌هایی بودند که تمرینات فصل جدید را کلید زدند. کسب پیروزی مقابل پرسپولیس در بازی‌های دوستانه برای شاگردان نکونام بسیار حائز اهمیت بود و روحیه خوبی به آنها داد. نکونام روی درخشش دو بازیکن خارجی تیمش یعنی شیمبا در خط حمله و کولی بالی در خط دفاع حساب ویژه‌ای باز کرده، ضمن اینکه نفرات دیگری چون گردان، بیت سعید، والی و پریرا را نیز باید در نظر گرفت.

اما در سمت دیگر میدان، صنعت نفت آبادان با سرمربی جدید خود اسکوچیچ صف‌آرایی خواهد کرد. اسکوچیچ که سال‌ها قبل سرمربی فولاد بود، شناخت خوبی از جو اهواز دارد و امیدوار است بتواند نتایجی بهتر از سرجیوی پرتغالی بگیرد. نفتی‌ها امسال عیسی آل‌کثیر، محمد اهل‌شاخه، عبدالله ناصری و ناصر سالاری را به تیم خود اضافه کرده‌اند و امیدوارند بهتر از فصل قبل در لیگ نتیجه بگیرند.

شنبه 2 شهریور 1398

شاهین شهرداری بوشهر-سپاهان 20:15

در بوشهر، تیم تازه لیگ برتری شاهین بوشهر، برای بار دوم به مصاف سپاهان خواهد رفت. درحالی که قرار بود این بازی روز جمعه برگزار شود، شایعه شد که این بازی با یک روز تاخیر برگزار خواهد شد. ماکسیم ویلیتایا، سنگربان خارجی شاهین بوشهر امسال کار دشواری را در پیش دارد، ضمن اینکه لوکا گادرانی بازیکن جدید این تیم نیز در این بازی رونمایی خواهد شد. ویسی قطعا تیمش را برای بقا در لیگ روانه مسابقات خواهد کرد و بعید است بوشهری‌ها جاه‌طلبی‌های بیشتری داشته باشند، مگر اینکه بتوانند در مسابقات این فصل شروع خوبی داشته باشند.

اما در سوی دیگر میدان، جدی‌ترین مدعی فصل قرار دارد. سپاهان با امیرقلعه‌نویی امسال قصد دارد تا دست خود را به جام برساند. آنها امسال ضمن حفظ تیم خوب فصل قبل، بازیکنان جدیدی چون ولسیانی، مصلح، نورافکن (قرضی) و محمدرضا حسینی را جذب کرده‌اند، ضمن اینکه نیم‌نگاهی به چند بازیکن اسم‌ و رسم‌دار بدون تیم نیز دارند. بزرگ‌ترین مشکل سپاهانی‌ها محرومیت مربیان آنها در بازی نخست لیگ است. امیر قلعه‌نویی سرمربی طلایی‌پوشان، میگل تکسیرا دستیار اول این مربی و همین‌طور جلال امیدیان از نشستن روی نیمکت سپاهان در بازی اول منع شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج