جاباما
۸۹۹۰۷۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

آب انار از مغز جنین حفاظت می‌کند

پژوهشگران "بیمارستان زنان برایام" (Brigham and Women&#۰۳۹;s Hospital) اخیرا دریافته‌اند مصرف آب انار در دوران بارداری می‌تواند از مغز نوزادانی که خیلی آهسته در رحم رشد می‌کنند ، محافظت کند.

خبرگزاری ایسنا: پژوهشگران "بیمارستان زنان برایام" (Brigham and Women's Hospital) اخیرا دریافته‌اند مصرف آب انار در دوران بارداری می‌تواند از مغز نوزادانی که خیلی آهسته در رحم رشد می‌کنند ، محافظت کند.

پژوهشگران دریافته‌اند رشد مغز نوزادان زنان بارداری که آب انار می‌نوشند بسیار بهتر از سایرین است.

محققان دریافتند که نوشیدن هشت اونس (۰.۲ لیتر) آب انار در روز باعث افزایش اتصال مغز نوزادانی که با سرعت عادی در رحم رشد نمی‌کنند، می شود و این امر به این دلیل است که آب انار حاوی ریز مغذی‌هایی به نام "پلی فنل" (polyphenol) است که از سد خونی مغزی عبور کرده و از بروز بیماری‌های عصبی جلوگیری می‌کند.

پژوهشگران طی این مطالعه ۷۸ مادر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند نوزادان آنها از نظر بالینی بین هفته های ۲۴ و ۴۳ دارای محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) بودند. این اتفاق زمانی که نوزادان با سرعت مورد نظر در رحم رشد نکنند، رخ می‌دهد.

شایع ترین علت مسئله جفت - که اکسیژن و مواد مغذی را از طریق بند ناف به کودک منتقل می کند- است زیرا وقتی این عضو به درستی عمل نکند، این اتفاق رخ می‌دهد. طی این اتفاق اگر کودک به اندازه کافی خون یا اکسیژن دریافت نکند ، می ‌تواند دچار مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی و عروقی شده و این مشکلات نیز آسیب جدی به مغز وارد می‌کند.

اما ما طی این مطالعه دریافتیم مصرف آب انار از این مشکل جلوگیری می‌کند و به طرز قابل توجهی از مغز جنین‌هایی که خیلی آهسته در رحم رشد می‌کنند ، محافظت می‌کند.

آب انار حاوی پلی فنل و آنتی اکسیدان‌هایی است که مغز را از بیماری های عصبی محافظت می‌کند. علاوه بر آن، رشد ماده سفید مغز نوزادانی که مادرانشان آب انار می نوشند ، بسیار بهتر است.

ماده سفید (White matter) یکی از بخش‌های سیستم عصبی مرکزی است. سیستم عصبی مرکزی از دو ناحیه ماده سفید و ماده خاکستری تشکیل شده است. این ماده بخش اصلی مغز و بخش سطحی نخاع را تشکیل می‌دهد و به‌طور عمده از سلول‌های گلیال و آکسون‌های میلینه تشکیل شده است.

این آکسون‌ها پیام‌ها را از مخ به سایر بخش‌های سیستم عصبی منتقل می‌کنند. در ماده سفید بجز بافت چربی ، مویرگها و عروق مشاهده می‌شوند. فسفولیپیدها در ماده سفید فراوانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آب انار

      از مغز مسئولین چطور ؟!

    • بدون نام

      انشاالله همه نی نی های سالم و صالح داشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج