۸۹۹۱۰۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۶۰ نفر در کشور به تب کنگو مبتلا شدند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر فوت کردند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر فوت کردند.

علیرضا رفیعی پور در نشست با کارکنان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۵ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان به دلیل مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو فوت کردند.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم با کنترل و ریشه کنی بیماری تب کریمه کنگو رعایت مسائل بهداشتی از جمله عدم استفاده از گوشت کشتارگاه‌های غیر مجاز بین راهی در اولویت داشته باشند.

رفیعی‌پور ابراز کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شامل تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و آبله سال ۹۷ به نسبت مدت مشابه سال ۹۶ بین ۳۵ تا ۷۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سالانه ۸ میلیون کیلوگرم انواع فرآورده دامی فاسد از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل از سطح بازار استان‌های مختلف کشور جمع آوری و معدوم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ناظر بهداشتی و شرعی کار نحوه کشتار و توزیع فرآورده‌های دامی را انجام می‌دهند.

رفیعی پور تصریح کرد: ۲۲۰ میلیون دلار ارز برای تامین اقلام مورد نیاز از جمله دارو و واکسن، نهاده‌های دامی، ریزمغذی ها، ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز دام و طیور ثبت سفارش و تامین شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان استخدامی و مدیریت برنامه و بودجه مجوز استخدام ۳۵۰۰ نفر در بدنه ادارات دامپزشکی استان‌ها با اولویت استان‌های کمتر برخوردار اخذ شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      مگه نمیگن عسل فاسدنمیشه پس این چرت وپرتاچیه مینویسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج