جاباما
۸۹۹۲۳۶
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

جایگزینی درآمدهای مالیاتی با نفت در افق ۱۴۰۴

در افق ۱۴۰۴ اقتصاد ایران بدون اتکاء به نفت دیده شده که موضوعات مربوط به مالیات ، توسعه پایه های مالیاتی و استفاده از ظرفیت مالیات باید بیشتر مورد توجه باشد.

ایرنا به نقل از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نوشت: در افق ۱۴۰۴ اقتصاد ایران بدون اتکاء به نفت دیده شده که موضوعات مربوط به مالیات ، توسعه پایه های مالیاتی و استفاده از ظرفیت مالیات باید بیشتر مورد توجه باشد.

الیاس حضرتی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه رفع و موانع تولید استان گیلان در رشت، معادن را نیز جزو ظرفیت های خوب کشور برای عدم اتکاء به درآمدهای نفتی عنوان و بیان کرد: بحث معدن جزو بخش های مظلوم کشور و نیز ظرفیت های بسیار خوب است.

جایگزینی درآمدهای مالیاتی با نفت در افق ۱۴۰۴

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش گردشگری برای نیل به اقتصاد بدون اتکاء به نفت تاکید و تصریح کرد: هدف گردشگران ، تماشای معماری ، سبک های سنتی و تاریخی ماست که می توان استفاده خوبی از این ظرفیت داشت.

حضرتی به یارانه های پنهانی که در کشور داده می شود نیز اشاره کرد و افزود: یک هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد ضمن آنکه از انرژی های آب ، برق و گاز نیز استفاده های ناصحیحی می شود و بدون ملاحظه ، هدر می روند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثرات مثبت برجام اضافه کرد: با ابتکار عمل مقام معظم رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه و تلاش برنامه ریزی شده، موفق و تاریخی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی انجام شد.

اقتصاد ایران در افق ۱۴۰۴ بدون اتکاء به نفت دیده شده است

به گفته حضرتی ؛ برجام در مجموع کاری قابل دفاع و تاریخی است که از جمله در حوزه رونق تولید و ساماندهی واحدهای تولیدی علائم خوبی آشکار و در بحث اشتغال و کاهش نرخ تورم آرامشی در کشور ایجاد شد و به همین دلیل توانستیم در منطقه نقش فعالی داشته باشیم.

وی همین موضوع را دستمایه اقدام دولت فعلی آمریکا برای تخریب کشورمان دانست و ادامه داد: در جریان تخریب دشمن، انسجام قوی نداشتیم و نوسانات نرخ ارز، تلاطم های زیادی در اقتصادمان ایجاد کرد.

حضرتی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در کشور برای مقابله با دسیسه های دشمنان گفت: استراتژی کشور ، روی چند محور مشخص شد و به وضعیتی فعال ، قدرتمند و نیرومند تغییر شرایط دادیم و اکنون که ایران اسلامی موضع فعال تری پیدا کرده ، طرف های مقابل ما خواستار این هستند که از تعهدات برجامی نکاهیم.

وی با تاکید بر ضرورت استحکام داخلی گفت: استحکام داخلی دو بخش دارد که بخشی از آن مربوط به اقتصاد و به دست گرفتن ابتکار عمل در حوزه های تولید، صادرات و حفظ اشتغال است تا بتوانیم مردمی امیدوار و همراه داشته باشیم.

هم اکنون دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با اشتغال ۸۲ هزار نفر فعالیت دارند . حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع توانسته زمینه اشتغال ۳۴۲ هزار نفر در استان را فراهم آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کور از خدا چی خواد دو چشم بینا دیگه همه چیز های ما ایده ال میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت توی این مملکت چه کاشته میخواهد حالا دروه کنه زمانی که باید سرمایه گذاری میگردن بعد به فکر مفعت میکردن فقط دزدی اختلاس فساد وپرورش فقر که در چهار مورد هم معوقه شود حالا بیاد فقر دروه کنه یا مالیات

    • رازقندی

      درآمد مالیاتی از کدام درآمد مردم؟

    • بدون نام

      به جای تولید، صنعت و صادرات نهایتا" رسیدید به مالیات! که اونم حتما" از اقشار زیر خط فقر گرفته خواهد شد. تا افق 1400 همه ما در افق محو می شویم!

    • مهدی

      ان زمان که باید مالیات می گرفتید.خواب بودید.
      حالا که رکود است مالیات از آبخوردن هم می گیرید.
      سود باد آورده در اثر تورم لجام گسیخته را بگیرید.
      سرمایه های نجومی که یک شبه چند برابر شد را مالیات بگیرید.
      شما میدانید که آنها از خودتان هستند. و ما میدانیم
      که مسئولی وجود ندارد.
      شما از قبل میدانستید و تجربه کرده بودید که هزینه جریانات شما صرفا از راه تورم میسر است و بهره برداری هم کردید.
      اینها صرفا پر کردن اذهان عمومی است که کاری خواهد شد.
      قوه قضائیه خیز برداشته تا نابودی مفسدان راه طولانی در پیش است.

    • بدون نام

      به بهانه های واهی همینطور پوست ملت بکنید تا 1404

    • حرف مفت نزن.

      دسیسه های دشمنان رو ولش کن حضرتی.جلودزدی و اختلاس روبگیرمملکت میشه گلستان.فعلادسیسه‌های خودیها بدتره.# بازداشت مدیرعامل شرکت قندسپاهان نمونه آخریش.

    • بدون نام

      آقایان نامدیر، همه جای دنیا با حذف مالیات باعث رونق تولید می‌شوند و درآمد را از صادرات کسب می‌کنند، آنوقت شما همه اش بفکر خالی کردن جیب مردم فقیر هستید!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج