۸۹۹۳۴۷
۶۵ نظر
۵۱۷۲
۶۵ نظر
۵۱۷۲
پ

یک مرد خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

همه‌ی ما به دنبال یک سری از ویژگی‌های خوب در طرف مقابل‌مان هستیم و هر یک از ما معیار‌های خاص خودمان را داریم، اما یک سری از این معیار‌ها تقریبا مشترک‌اند و بیشتر افراد بر سر آن‌ها اتفاق نظر دارند.

برترین‌ها: همه‌ی ما به دنبال یک سری از ویژگی‌های خوب در طرف مقابل‌مان هستیم و هر یک از ما معیار‌های خاص خودمان را داریم، اما یک سری از این معیار‌ها تقریبا مشترک‌اند و بیشتر افراد بر سر آن‌ها اتفاق نظر دارند. بعضی از خصوصیات نیز منفی‌اند و دوست داریم آن‌ها را در طرف مقابل‌مان نبینیم، اما آیا واقعا می‌دانیم این خصوصیات ناخوشایند چه هستند؟ آیا می‌دانید یک مرد خوب مرتکب چه خطا‌هایی در رابطه‌اش نباید بشود و چه ویژگی‌هایی نباید داشته باشد؟

یک مرد خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

ویژگی‌های یک مرد خوب

هرگز از ظاهرتان ایراد نمی‌گیرد

«اگر موهایت فقط کمی بلندتر بود»، «اگر می‌توانستی چند کیلو وزن کم کنی»، «اگر بلد بودی بهتر آرایش کنی» و ...، چیز‌هایی هستند که یک مرد خوب هرگز به زبان نمی‌آورد و ظاهرتان را جوری قضاوت نمی‌کند که احساس بدی نسبت به خودتان به شما بدهد. مردی که چنین حرف‌هایی می‌زند سعی دارد ارزش شما را کم جلوه بدهد تا احساس اعتماد بنفس نکنید و بدین ترتیب خیال خودش را راحت کند که آنقدر قوی نیستید که اگر لازم شد بتوانید او را ترک کنید. در واقع این شیوه‌ی او برای کنترل شما و تجاوز به روح و روان‌تان است. هر چه سریع‌تر از چنین مردی دور شوید.

هرگز به حریم خصوصی‌تان حمله ور نمی‌شود

در یک رابطه سالم نیازی نیست چیزی پنهان شود؛ ایمیل‌ها، پیام‌ها و ...، اما به این معنی هم نیست که همسر شما این حق را دارد که موبایل یا کامپیوترتان را تجسس کند. کسی که این کار را می‌کند نشان می‌دهد احساس بی‌اعتمادی شدیدی به طرف مقابلش دارد (البته به این شرط که کاری نکرده باشید که سوء ظن همسرتان را برانگیخته کرده باشید). این ویژگی را هرگز نادیده و دست کم نگیرید.

هرگز ناامیدتان نمی‌کند

یکی از علامت‌های اینکه نشان می‌دهد کسی اعتماد بنفس خوبی دارد این است که از دیگران حمایت و آن‌ها را تشویق می‌کند. یک مرد خوب همیشه قادر است اطرافیانش را پشتیبانی و تحسین کند و هرگز آن‌ها را ناامید و دلسرد نمی‌کند.

ارزش شما را می‌داند، او هرگز وادارتان نمی‌کند احساس کنید باید ارزش خود را به او ثابت کنید

یک مرد خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

لحظه‌ای که احساس کردید مجبورید به مرد مقابل‌تان ثابت کنید که ارزشمندید و توانایی خاصی دارید، لحظه‌ای است که باید تصمیم به ترک این مرد را بگیرید. دلیل بودن یک مرد در کنار شما باید این باشد که می‌داند چقدر خوب و لایق‌اید، بدون اینکه مدام مجبور باشید خودتان را ثابت کنید.

هرگز کاری نمی‌کند احساس کنید اولویت او نیستید

هر چند یک رابطه نباید تمام زندگی فرد را در بربگیرد و فرصتی برای رسیدگی‌های شخصی به فرد ندهد، اما بدون شک باید بزرگ‌ترین بخش زندگی او باشد. یک مرد باید زندگی اجتماعی‌اش را حفظ کند، اما میان فعال بودن در زندگی اجتماعی و الویت دانستن زندگی اجتماعی تفاوت بزرگی وجود دارد. اگر زنی هستید که در لیست الویت‌های مرد زندگی‌تان در انتها قرار دارید و همیشه باید منتظر بمانید تا او به تمام کارهایش برسد و بعد سراغ شما بیاید پس لطفا تامل کنید و تصمیم جدی‌تری بگیرید تا مجبور نشوید چند سال بعد حسرت روز‌های از دست رفته‌ی جوانی‌تان را بخورید.

هرگز این احساس را به شما نمی‌دهد که در رابطه‌تان تنها هستید

رابطه یعنی شراکت، یعنی یک خیابان دو طرفه و یعنی یک تیم بودن! رابطه‌ی شما قرار است زندگی‌تان را بهتر و خوشایندتر کند نه پیچیده‌تر و سخت‌تر. اگر با مردی هستید که از خودراضی و تلاشی برای عشق ورزیدن به شما و تقویت رابطه‌تان نمی‌کند، در انتخاب‌تان تجدید نظر کنید. یادتان باشد این طبیعی است آدم‌ها گاهی افسرده و بی‌انگیزه شوند. اما اگر این حالتی است که مدام گرفتارش هستید پس با مردی مواجهید که توجهی به شما و رابطه‌تان ندارد. شما لایق کسی هستید که بتواند تمام تلاش خود را برای شاد و راضی کردن شما بکند.

هرگز به شما خیانت نمی‌کند

خیانت شاید برای هر کسی معنی خاصی داشته باشد، مهم این است که شما و طرف مقابل‌تان بر سر تعریف خیانت به یک توافق برسید و هر دوی شما دقیقا بدانید مصداق خیانت در رابطه‌ی شما چیست. یک مرد خوب پای تعهدات و توافقی که با شما کرده است می‌ماند و زیر قولش نمی‌زند.

هرگز به شما بی‌احترامی نمی‌کند

یک مرد خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

این نکته‌ای بسیار ساده، اما اساسی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. یک مرد خوب به شما و تمام اطرافیانش احترام می‌گذارد و هرگز راضی نمی‌شود به شما توهین کند. فرقی نمی‌کند مرد مقابل شما چقدر باهوش است، چه اندازه تحصیل کرده است یا در چه طبقه‌ی اجتماعی قرار دارد؛ به هر حال مردی که با شعور و روشنفکر است، زن را پایین‌تر از خود نمی‌داند و به او بی‌احترامی نمی‌کند، بلکه برای همه‌ی انسان‌ها به یک اندازه ارزش قائل است و نگاه جنسیتی ندارد.

از مشکلات فرار نمی‌کند، آن‌ها را مدیریت می‌کند

یک مرد خوب در برخورد با مشکلات چه در محیط خانواده و چه در فضای حرفه‌ای این را درک می‌کند که هیچ مسئله‌ای بدون اینکه با آن مواجه شود حل نخواهد شد. او می‌داند که فرار از مسائل، فقط رفع آن را به تاخیر می‌اندازد و آن را پیچیده‌تر می‌کند. فرار از مشکلات و انکار آن‌ها کار انسان‌های ضعیف است.

از شما سوء استفاده نمی‌کند

سوء استفاده کردن و بد رفتاری انواع گوناگونی دارد و فقط فیزیکی نیست. یک نفر می‌تواند بد رفتاری کلامی با یک نفر دیگر داشته باشد. همه‌ی بد رفتاری‌ها و سوء استفاده‌ها در یک چیز مشترک‌اند: تمایل به تخریب طرف مقابل. یک مرد خوب می‌فهمد که اعتماد بنفس و خودباوری از درون خودش ناشی می‌شود، نه از تحقیر و تخریب دیگران. هر چه سریع‌تر از چنین مردی فاصله بگیرید، او بهتر نخواهد شد و شما لایق شرایط بهتری هستید.

بدقولی نمی‌کند و روراست است

خوش قولی و روراستی یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های یک مرد خوب است. یعنی یک مرد خوب پایبند قول‌هایش است و اگر به شما بگوید کاری را انجام خواهد داد حتما انجامش می‌دهد. این مرد کسی است که می‌توانید به او اعتماد و تکیه کنید. مردان خوش قول و درستکار بینهایت قابل احترام‌اند.

بدبین و منفی گرا نیست

یک مرد خوب نگاه مثبتی دارد و مخصوصا در دنیای پر از منفی امروز، قادر است خوبی‌ها و مثبت‌ها را ببیند. مردی که خوشبین است دیگران را جذب خود می‌کند و، چون در زندگی خودش شاد است می‌تواند این شادی را به شما نیز منتقل کند. یک لبخند اصیل یک مرد مثبت اندیش کافیست تا حال‌تان را خوب کند.

ذهنش بسته و محدود نیست

یک مرد خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

مردی که نسبت به تغییرات و تجربیات تازه انعطاف پذیر و باز نیست، نه فقط خودش بلکه نزدیکانش را هم عذاب می‌دهد. شما باید در کنار کسی باشید که قادر باشد پا به پای شما به کشف تازه‌ها بپردازد و نسبت به دنیای شما و تحولات آن انعطاف نشان بدهد.

از شادی‌ها و موفقیت‌های شما ناراحت نمی‌شود

موفقیت شما چه در برنامه‌ی کاهش وزن‌تان باشد و چه در به پایان رساندن به موقع یک پروژه‌ی کاری، موجب شادی مردتان هم باید بشود. خیلی مهم است مردی را در کنار خود داشته باشید که بتواند دست آورد‌های شما را جشن بگیرد و موفقیت خودش بداند.

منبع: goodmenproject

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصیر

      اینو ی زن نوشته..خخخخ
      همون فاز مردی با اسب رویاها و اینا... اولا مردها هم آدمن یکم از دنیای فانتزیتون بیاین بیرون.دوما منتظر مطلب یک زن خوب این اشتباهات را نمیکند هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا نمی دونم به شما چه جوابی بدم همون بهتر که در افکار پوسیده خودتون بمونید

      • Sami

        یک مرد نرمال این کارها را انجام میدهد
        مشکل اینه که مردها در ایران فاز مردسالاری دارن ...
        زن کالا نیست !!
        پر از حس و عاطفه است اگر مرد میدان باشید ...

      • یک زن تنها

        دقیقا
        من بعد از 12 سال زندگی مشترک، هم تنها هستم هم افسرده و ناراحت هم می دونم شوهرم خیانت می کنه و دقیقا می دونم این ویژگی های بالا مربوط به مردهای بد هست که شوهر من همه رو داره. اینقدر اینجا داد و فریاد نکنید همه شما مشکل اخلاقی و ذهنی دارید وگرنه باید قبول کرد یک مرد زندگی این شرایط را به خودی خود دارد

      • بدون نام

        باهاتون موافقم که این مطلب رو یک زن نوشته و توفعی هست که از مرد میره و فانتزی و سوار بر اسب سفید هست چون مرد خوب توی ایران همونی هست که سوار بر اسب سفید میاد و به معنای واقعی درست هست بقیه همه مشکل دارند مشکلاتی ناشی از تربیت غلط که فکر میکنند خوب بودن یعنی مرد نبودن و گند اخلاقی یعنی مردانگی

    • الیاس

      خانم بانکی محترم، این جور مطالب بیشتر جهت اینه که مرد جایگاه اصلیشو از دست بده، هرچند که مطالبی که ذکر کردین درسته ولی مطلقا نه!!!!
      احترام و ادب همیشه خوبه ولی یادتون باشه زمانیکه سرپرست و یک مرد واقعی در منزل وجود نداشته باشه، زندگی دچار تزلزل میشه، هرکسی حرف خودشو میزنه

      theism17a@gmail.com

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید از نظر شما کسی که بدبین کسی که سوء استفاده می کنه و... سرپدست خانواده است ؟!

      • بدون نام

        الان با تين كامنت مسخره ت فكر كردي همه عاشقت ميشن و بهت ايميل ميزنن؟:)))))

      • مهسا

        شما خیلی از بالا به زنها نگاه میکنی چند طبقه بیا پایین تزلزل بدون مرد خخخخ

      • بدون نام

        با اینکه یه زنم ولی کاملا با حرف شما موافقم. مرد ستون خونه و خونواده است. مرد نباشه زندگی از هم میپاشه

      • بدون نام

        مثل اینه دور از جون خانم بانکی، آدم با عابربانک صحبت کنه
        عابربانک محترم شما نمی دانید با توجه به تورم فعلی این پول کفاف زندگی مرا نمی دهد
        بابا این بنده خدا کارش ترجمه اس، از منابع معتبر خارجی مطلب ترجمه میکنه ، قرار نیست باب میل من و شما باشه که

        توی یه مطلب دیگه هم طرف اومده میگه از شما که خانمی بعیده که ابزارهای شکنجه زنان در طول تاریخ را معرفی میکنید

      • بدون نام

        یه تین ایجر که دست چپ و راستش رو تشخیص نمیده بلانسبت تین ایجرهای با شخصیتمون

      • بدون نام

        انصافا بعضیاتون فقط فاز مخالفت برمیدارید حتی اگه نظرو قبول داشته باشید ی لحظه فکر کنید وقتی پدرتون تو خونه نیست خونه چه حالیه به این حرف پی میبرید.

      • نیما

        آخه شمایین که دم از فرهنگ میزنید و فقط دارین مخالفت ؟
        میکنید، اینهمه توهین به این بنده خدا چرا!!!؟ مگه چی گفته!! ؟

        منظورش اینه که پدر میتونه جای یه ستون محکم و قابل اعتماد باشه و اگه اینطور نباشه

        عاقبتش باعث فرار دخترای خودتون میشه و بعد جای خالی یه پدر قابل اعتماد
        و قوی درعین حال مهربان رو احساس میکنی
        و اونوقت میفهمی که جایگاه یه پدر مقتدر چقدر نیازمنده

    • بدون نام

      ولی الان برعکس اون چیزی هست که شما می فرماییدفقط ازت سوء استفاده میکنن بعدپرتت میکنن بیرون مرد پیداکردی سلام برسون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن هم پيدا كردي سلام برسون

      • بدون نام

        بله واقعا مرد خوب کم هست

    • طلایه دار

      بنظر میاد نویسنده این مقاله صرفا یک زن هستش و برای چندمین بار مقاله جهت رفتار بهتر مردان نسبت به زنان گنجانده میشه در حالی که میشه در همین قالب رفتار و عملکرد زنها نسبت به مردها گنجانده بشه و نه صرفا رفتار مثبت مردها به زنها
      با نوع نگارش و مقاله های مداوم شما مخاطب احساس فمنیست بودن نسبت به شما رو داره و نه نویسنده بی طرف
      لطفا دو طرفه اعیان بفرمایید
      با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور وقتی که در مورد ما خانوم ها مطلب زن ستیزانه ای می نویسند شما حرفی نمی زنید

      • بدون نام

        چي چي زر زر مي كتي؟

      • nastaran

        برعکسشو زیاد نوشتن دیگه خسته شدن والااا چقدر رو دارین

      • سارا

        مگه فمنیستی بده که میگی مخاطب احساس فمنیستی میکنه ها؟؟؟!! من خودم با افتخار فمینیستم و معتقد به حقوق انسانی برابر زن و مرد

    • بدون نام

      مرد من 90 درصد اینارو نداره
      اون یه مرد واقعیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس تو یه زن واقعی نیستی

      • رونا نظوی

        مواففم

      • بدون نام

        چرا دیگه بخاطر رفتارای منم هست که این نکات منفیو نداره چون مجبور نیست مقابله به مثل کنه

      • بدون نام

        باشه تو هم زنی

      • د

        خخخ

    • جو جو

      اینجور مردها بر گرفته از کتاب خفاش ها ماکارانی می خورند،گوسفند ها پرواز می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        خخخخخ

      • بدون نام

        كامنتم ميذارند

      • بدون نام

      • بدون نام

        لایک باحال بید

    • بدون نام

      واقعا همچنین مردی وجود داره

    • بدون نام

      اینا رو که میگی من داشتم اما خانمم اینقدر سو استفاده کرده که ترجیح میدم آدم بدی باشم کلا زندگی یه رابطه دو طرفست که بشدت حساس و با اهمیته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چي بدتر و قالتاق تر باشي ارزشت نزد دختراي ايراني بيشتره

    • بدون نام

      گشتیم نبود ننه.

    • بدون نام

      زندگي با مرد خوب عاليه بخدا اصلا به پول نيس يه ادم معمولي هم خوب باشه در كنارش تو بهشت هستي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرين دختر چيز فهم

      • ضحا

        این مردایی که بااین صفاتن کجان؟احتمالا
        توماورا...!

      • ضحا

        حرف خیرمیخایدبزنیدحرف 99درصدمردارو
        نزنید...

    • بدون نام

      یادتون باشه یه مرد خوب یه مرد مُرده ست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يك زن خوب هم يك زن مجسمه است

    • امیر

      یه پیر مرد بعد سالها زندگی با همسرش یه روز به همسرش میگه بیا مثل دوران نامزدی قرار بزاریم توی یه کافه همدیگه رو ببینیم و هرکی تنهایی بیاد سرقرار. روز بعد که قرار میزارن پیرمرده میره کافه هرچی صبر میکنه میبینه همسرش نمیاد!!!!! میره خونه به همسرش میگه چرا نیامدی؟ خانمه میزنه زیر گریه میگه: میخواستم بیام مادرم نذاشت گفت بیرون رفتن برای بعد ازدواجتون!!!
      مرد خوب و زن خوب یعنی تا اخر مثل روز اول اشنایی باهم رفتار کنیم

    • بدون نام

      همسر من واقعا همه این خصوصیتها رو داره ضمن اینکه خیلی صبور و مهربون هست و مهمترین مطلبی که تو مقاله نبود اینکه شکاک و الکی متعصب هم نیست و به شدت مرد خانواده اس.با اینکه خیلی جوان هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید همسر شما از فضا اومده ؟ از بهشت اومده ؟ اهل کدوم سیاره است ؟ آیا شما در طی ۲۴ ساعت قبل هر گونه مواد توهم زایی مصرف کردید ؟

      • بدون نام

        شوهر شما یه مرد زرنگه ک بوش بعدن درمیاد

      • بدون نام

        تو فضا که انسان وجود نداره که انسانیت باشه.نخیر ایشون از خانواده محترم و نجیب و با اصالت هستن.وقتی دیدم با مادرش مث یه فرشته برخورد میکنه اون موقع بود که فهمیدم جنتلمن واقعی یعنی کی
        شما هم همیشه منفی فکر نکن و هر چه بیشتر دنبال نکات مثبت در شریک زندگیتون باشید هم خودتون راحتید هم همسرتون واقعا ناخواسته خصوصیات خوب رو پیدا میکنه.غرغر کردن و بهانه گیری خانمها سم زندگی مشترکه

      • بدون نام

        من شوهر ندارم

    • بدون نام

      پس يه باركي بگو يه موجود افسانه اي هست و وجود خارجي نداره

    • Soori

      مطلب خوبی بود به نظر من هم اگه مرد وزن یا برعکس زن و مرد باهم خوب باشن وپشتیبان هم باشن زندگی خوبی دارن ومسلما بچه ها هم یاد میگیرن که مثل والدینشون باشن

    • قادری

      مطلب جالبی بود
      مرد من تمام این ویژگی ها رو داره و کنارش احساس امنیت و خوشبختی میکنم.

    • بدون نام

      خدا چنین مردی نصیب کنه. آمین

    • بدون نام

      همش دروغه....در افسانه ها این آدمها هستند.

    • ملاح

      خدا را شکر شوهر من همه ویژگیها این مطلب داره

    • بدون نام

      الان همه مردای ایرانی اینا جزو ویژگیهاشونه

    • منصوری

      اینا لازمه یه رابطه خانوادگی منسجمه...ولی مشکل این نیس که آقایون این خصوصیاتو ندارن،مشکل اینجاس که خانوما قدر این رفتارها رو نمی دونن

    • بدون نام

      شوهر من تنها و تنها ایرادی که داره اینه که ارزش منو نمیدونه
      هم مهربونه هم خانواده دوسته هم خیانت نمیکنه هم وضع مالیش خوبه ما تو تنگنا نیستیم
      ولی میگم دایما منو ما زنهای فامیلشون اعم از مامان و خاله ش مقایسه میکنه و میخوادمثل اونا باشم
      با اینکه اونا ادمهای خوبی هستن و منم دوستشون دارم ولی انقدر شوهرم تو خونه خاله خاله و مامان مامان کرده که حالم ازهمشون بهم میخوره دیگه

    • علی

      خیلی وقتها مرد های بدبین و... توسط زنها بعد از مدت کوتاهی از زندگی تربیت میشن. غالبا این صفات رو خانم ها تزریق می کنن بعد خودشون شاکی میشن

    • بدون نام

      شوهر من تمام این ویژگی هارو داره، قطعا مردای خوب خیلی زیادی تو این دنیا وجود دارن

    • بدون نام

      بنده به زن به شکل یک کالا نگاه میکنم دلمم میخواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما همین که ساعت یک به بعد کامنت میذاری یعنی عقل سالم برات نمونده

    • رضا

      باشه اصن تو خوبی!

    • معین

      از نظر من برای اینکه یک مرد کامل برای زنت باشی باید بی او خیانت نکنی و اگر بهات قهر کرد از او درخواست دوستی کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج