۸۹۹۴۱۴
۶۹ نظر
۵۰۱۷
۶۹ نظر
۵۰۱۷
پ

خیانت، عامل ۸۰درصد طلاق‌ها در تهران

هر چقدر میان پرونده‌های طلاق در دادگستری‌ها بگردید، هیچ پرونده‌ای وجود ندارد که علت جدایی را مشکلات جنسی زوجین عنوان کرده باشد. این در حالی است که زوج‌درمانگرهایی که سال‌هاست در مراکز مشاوره ازدواج و طلاق فعالیت می‌کنند، اختلال در روابط جنسی زوجین را یکی از اصلی‌ترین علل طلاق می‌دانند.

اعتمادآنلاین: «برخی زوج‌ها حتی پیش مشاورها هم از مطرح‌ کردن مشکلات جنسی خود شرم دارند. آمار اعلام‌شده درباره مشکلات جنسی زوجین دقیق نیست، چون خیلی از جوانان از مطرح کردن چنین مساله‌ای خجالت می‌کشند. زوج‌هایی پیش ما می‌آیند و چند جلسه حرف می‌زنند و تازه بعد از مدتی مشخص می‌شود مشکل آنها فقط اتاق‌خواب ناآرام‌شان بوده است.»

اینها بخشی از اظهارات کارشناسانی است که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند. اما واژه مشترک در اکثر این مواردْ «شرم» است. شرمی که باز هم به گفته کارشناسان، بخش اصلی آن ناشی از ناآگاهی است. این ناآگاهی از خانواده، مدرسه و جامعه‌ای می‌آید که با وجود ورود به دنیای مدرن، هنوز راه زیادی در پیش دارد.

بیشترین آمار ثبت‌شده طلاق در تاریخ ایران مربوط به سال 96 است

بررسی‌ها نشان می‌دهد تمایل به ازدواج به طور کلی در جوانان ایرانی به شدت پایین آمده است. ۱۰ سال پیش، سه میلیون نفر از جوانان در شرایط سنی ازدواج قرار داشتند و ازدواج نکرده بودند و این رقم در ۲ سال گذشته به بیش از ۱۱ میلیون رسیده است.

همچنین رئیس اداره سلامت و جمعیت وزارت بهداشت، بهار امسال صریحاً اعلام کرد آمار ازدواج از آغاز دهه ۹۰، یعنی طی هشت سال گذشته، کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از ازدواج‌ها هم به بن‌بست می‌خورند. بر اساس آمار ازدواج و طلاق سال ۹۶، تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده نسبت به سال ۱۳۹۵، حدود هشت‌ درصد کاهش پیدا کرده، در حالی که تعداد طلاق‌ها به حدود ۱۷۵‌ هزار مورد رسیده که بیشترین آمار ثبت‌شده در تاریخ ایران است.

خیانت، عامل ۸۰درصد طلاق‌ها در تهران

بی‌پولی یا اتاق‌خواب‌های نا‌آرام، کدام مهم‌تر است؟

در میان علل و آسیب‌هایی که موجب طلاق زوجین می‌شود، موارد متعددی وجود دارد؛ از مشکلات اجتماعی و اقتصادی موجود در فضای کشور گرفته تا اختلالات شخصیتی، مشکلات خانوادگی و... اما موردی که شاید در تمام این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده و بیشتر در حد یک موضوع درِگوشی باقی مانده، ناسازگاری‌های جنسی زوجین است. بحرانی که به گواه متخصصانش، یکی از اصلی‌ترین دلایل خیانت، طلاق عاطفی، بروز روابط خارج از ازدواج و هر نوع بن‌بستی در زندگی زوجین محسوب می‌شود.

مشکلات جنسی، لایه زیرین معضلات زوجین

بهروز رجبی، روانشناس و روان‌درمانگر، مشکلات زوجین را به چند دسته با فراوانی بالا تقسیم کرد: «مراجعانی که برای مشاوره طلاق به ما رجوع می‌کنند عموماً در چند دسته مشخص تقسیم می‌شوند. خیانت، نداشتن مهارت‌های زندگی، مشکلات اقتصادی و بیماری‌های شخصیتی هم جزو بالاترین آمار در مراجعان است. اما نکته مهم اینکه مسائل جنسی لایه زیرین خیلی از این مشکلات محسوب می‌شود؛ یعنی وقتی مشکلات زوجین را در جلسات مشاوره می‌شکافیم، هم ما و هم زن و شوهر متوجه می‌شوند که نداشتن رابطه جنسی درست چقدر بر مشکلات‌شان تاثیر گذاشته است.»

رجبی معتقد است خیانت به عنوان یک مشکل شایع، ریشه در نارضایتی جنسی زوجین دارد: «طبق نمونه‌برداری‌ای که در تحقیقات ما انجام شده، در حال حاضر در مناطق بالای شهر تهران تعداد طلاق بیشتر از مناطق جنوبی است. در شمال شهر از هر پنج ازدواج، سه وصلت به طلاق منجر می‌شود که این عدد در مناطق جنوب شهر چهار از 10 است. بر اساس همین تحقیقات هم مشخص شده حدود 80 درصد از این طلاق‌ها به خاطر خیانت بوده است. درصدی که پیشتر فقط مختص مردان بود و حالا کیس‌های زنی هم داریم که به خاطر خیانت خودشان مراجعه می‌کنند. نکته مهم این است که خیانت‌ها هم عموماً پیشینه نارضایتی جنسی دارند و اگر زوج‌ها آگاه باشند، در خیلی از موارد مشکل‌شان این‌قدر جدی نمی‌شود.»

او به آمار بالای تعرض به کودکان هم اشاره کرد: «همین الان آمارهای زیادی از تجاوز و کودک‌آزاری در مدارس اعلام می‌شود. اگر به کودک موضوع جنسی آموزش داده شود، اگر با بدنش آشنا شود، اگر از سن کم یاد بگیرد که حریم خصوصی چیست، قطعاً می‌تواند در مقابل این خطرات از خود دفاع کند. اما اجازه نمی‌دهیم این مسائل در مدرسه آموزش داده شود و مشکلاتش را هم در طول سال بارها می‌بینیم و می‌شنویم.»

آموزش جنسی از دوران جنینی آغاز می‌شود

سید مصطفی حسینی متخصص روانشناسی‌شناختی و مدیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز مشاوره طلاق در پایتخت است. او بر اساس پرونده‌هایی که در این سال‌ها داشته، آمار طلاق مرتبط با نارضایتی جنسی را حدود 40 درصد اعلام کرد: «اگر قرار باشد صرفاً اختلالات جنسی را به عنوان معیار طلاق‌های فعلی در نظر بگیریم، عدد مشخصی نخواهد بود. اما اگر به بررسی پرونده‌های طلاق بپردازیم، به خوبی می‌بینیم که در بین موارد تعارض زن و شوهر، حتماً مشکلات جنسی و نارضایتی جنسی یکی از مهم‌ترین آنها بوده و با بررسی دقیق‌تر به عدد 40 درصدی هم می‌رسیم.»

به عقیده این روانشناس، تربیت جنسی از دوران جنینی آغاز می‌شود، اما در خانواده‌های ایرانی به آن توجه نمی‌کنند: «تربیت جنسی تک‌تک ما باید از دوران جنینی آغاز شود. شاید برای شما عجیب باشد، اما یک مادر از زمانی که فرزندش در رحم است باید تربیت جنسی را آغاز کند. اما چنین مواردی آگاهی می‌خواهد. سه‌سالگی، پنج‌سالگی، هشت‌سالگی و به تناسب تا دوران بلوغ این آموزه‌ها متفاوت می‌شود؛ مثلاً در پنج‌سالگی صرفاً باید تفاوت‌های زن و مرد به فرزندان آموزش داده شود، اما در دوران بلوغ دختر و پسر باید تمام نکات را یاد بگیرند. پروسه عادت ماهانه، ارتباط جنسی، روند تولید مثل و... را باید برایشان به صورت علمی و درست توضیح داد.

البته که همه اینها باید در لوای آموزه‌های روانشناسی و کاملاً استاندارد باشد. اما متاسفانه چنین موضوع مهم و حیاتی‌ای حتی در مدارس و دانشگاه‌ها هم به درستی آموزش داده نمی‌شود. در چنین شرایطی نمی‌توان از جوانان انتظار داشت در زندگی روابط سالم و درستی داشته باشند.»

مسائل جنسی، دماسنج رابطه است

اهمیت روابط جنسی در زندگی آن‌قدر بالاست که دکتر کاویان‌فر، روانشناس تخصصی، زوج‌درمانگر و سکس‌تراپ، آن را به بخش اصلی یک‌سوم ابتدایی زندگی زوجین مرتبط دانست: «اگر زندگی را به سه قسمت تقسیم کنیم، یک‌سوم اولیه که دوران جوانی و بزرگسالی اولیه زوج‌هاست، رابطه جنسی 75 درصد رابطه را شکل می‌دهد؛ یعنی اگر سن یک رابطه 60 سال باشد و زوج هم در 25 سالگی ازدواج کرده باشند، تا 45 سالگی، رابطه جنسی 2سوم از رابطه را تشکیل می‌دهد. همین مساله و این آمار کوچک، وضعیت زوجین و در واقع اهمیت رابطه جنسی را روشن می‌کند.»

کاویان‌فر رابطه جنسی را به دماسنج روابط تشبیه کرد: «در همین شرایط است که بحران‌هایی همچون روابط خارج از ازدواج، خیانت یا طلاق‌های عاطفی شکل می‌گیرد. مسائل جنسی همچون دماسنج یک رابطه است ولی افراد این مساله را اصلاً جدی نمی‌گیرند. خود من مراجعانی داشتم که 12 سال با یکدیگر زندگی می‌کردند، بدون اینکه رابطه جنسی داشته باشند و در واقع تنها همخانه هم بودند.»

او با اشاره به آمار طلاق‌های ناشی از این مشکل ادامه داد: «بر اساس آمار مراکز مشاوره‌ای که من در آنها کار می‌کنم، عموماً بالای 50 درصد از طلاق‌ها، ریشه در مشکلات عاطفی و جنسی دارد. این رقم تازه مربوط به افرادی است که در این‌باره صحبت می‌کنند. زوج‌هایی هستند که به خاطر‌ آموزه‌های مذهبی حتی از مطرح کردن این مساله در جلسات مشاوره هم نگرانی و شرم دارند.»

سرنوشت مبهم کلینیک‌های جنسی

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال 96 تفاهمنامه‌ای با وزارت بهداشت برای راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده امضا کرد. کلینیکی که قرار بود خدمات تخصصی مانند مشاوره‌های حقوقی، مشاوره‌های خانوادگی و سلامت جنسی ارائه دهد. اما چالش‌های تخصصی میان وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی روند پیشرفت این کلینیک‌ها را دچار مشکل کرد. اگرچه دولت دوازدهم قول‌هایی درباره پیگیری این کلینیک‌ها داده بود، اما تا به امروز هیچ خبری نشده و به نظر نمی‌رسد این موضوع جزو اولویت‌های وزارت بهداشت و سعید نمکی باشد.

از سوی دیگر حالا 2 سالی می‌شود که مشاوره طلاق برای زوج‌ها اجباری شده است. اگرچه این قانون شائبه‌های زیادی مبنی بر ایجاد بنگاه درآمدزایی برای برخی مراکز را هم به همراه داشته، اما به گفته محققان باعث کاهش 2 درصدی آمار طلاق شده است.

نکته مهم اینکه وقتی در جامعه‌ای آموزه‌های جنسی ضعیف است، با مفاهیم آموزشی در مدارس به شدت مقابله می‌شود، آگاهی‌ای را که می‌تواند منجر به کاهش آمار تجاوز و خشونت‌های جنسی شود ضددین و غربی می‌خوانند، و مراکز مشاوره صرفاً به محلی برای نزاع‌های خانواگی- آن هم برای درصد محدودی از مردم- تبدیل شده است، خانواده باید نقش اصلی را ایفا کند و جور تمام این نداشته‌ها را بکشد.

نیلوفر حامدی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ناتوانی رابطه مستقیم داره با اعصاب اونم که تو ایران الان تعطیله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اينا بهانه است
        اگه مشكل دارند ميتونن قرصهاى مربوطه را بخورند. مثل نقل و نبات تبليغ ميشه.

      • بدون نام

        فقط اعتیاد عامل اول طلاق

      • بالا شهري

        چرت و پرت نگو بي حجابي و بي نمازي و بي قيد و بند بودن عامل طلاق هاست نه بي پولي
        برو تحقيق كن غالب طلاق ها و خيانت ها براي بالا شهري هاست

    • بدون نام

      ازدواج نکردن جوونها یا طلاقشون فقط وضع بد اقتصادی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من شخصا ندین جوان در اقوام میشناسم که اوضاع مالی خیلی خوب دارند ولی ازدواج نمیکنند هم ماشین هم خونه هم درامد

    • ناشناس

      متاسفانه ایرانی ها آنقدر در کودکی از معلم و والدین بیسواد کتک خورده اند که ترسو و خجالتی بار آمده اند به ویژه صحبت در مورد مسائل جنسی یک تابو وحشتناک شده و حتی در دادگاه هم خجالت می کشند راجع به آن صحبت کنند در صورتیکه بیماری های جنسی را می توان با مراجعه به پزشک و مشاور به راحتی درمان کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كلا مردم توسرى خور بدبختى هستيم

      • بدون نام

        ایرانیها خجالتی اند؟؟ وقیح تر و بدجنس تر از ایرانی ندیدم

      • بدون نام

        ۱۰:۳۵
        پس برگرد مغولستان یا افغانستان

    • بدون نام

      اعتیاد بزرگترین عامل طلاقه. بعد بداخلاقی ها. همه رابطه ی جنسی رو بلدند.اون سندم مال خودتون به بچه هاتون آموزش بدین از هر وقت دوست دارین به بچه های ما هم کاری نداشته باشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کل ایران منهای تهران بله اعتیاد عامل اوله ولی تو تهران خیانت مهمترین علت طلاقه

      • بدون نام

        خیلی احمقانه نظر میفرمایید

      • بدون نام

        والا اونچه که اخبار میگه مشهد اوضاعش از همه جا خراب تره

        همه جا بجز تهران!! ماشالا همه کارشناس شدن و همه هم مرجع آمار کشور هستن اصلا نمیدونم این کارشناس ها چی میگن و ملت خودشون یه پا کارشناس هستن

      • بدون نام

        ۱۰:۰۷
        آسمون بری زمین بیای تو تهران خیانت بالاست آمار دادگاههای خانواده و علت طلای این و میگه بقیه کشور بیشتر بخاطر مواد مخدر و اعتیاد و بیکاری جدا میشن تهران ولی بیشتر بخاطر خیانت یا چشم و هم چشمی جدا میشن ملکه بادها که باد چادرش و برد یادتونه چی گفت بعد ۷ سال بهم رسیدیم این از شوهرش جدا شد اون سجاد عبادی نفهم زنش و طلاق داد تا به این برسه شهردار سابق تهرانم که با اون رتبه علمی و ‌...خام یه زن مطلقه دیگه از دیار ملکه بادها شد نمیگم تهرانی ان از قضا اون شهرهایی که ادعای غیرت یا غیرت دینی دارن دختراشون تهران میان بدترن بقیه شهرها تهران میان سالمن

    • بدون نام

      دختران که ازدواج میکنند با هدف طلاق وگرفتن مهریه این کار انجام میدهند . وقتی مرد معتاد نیست وتحصیل کرده وکار خوبی همی هم دارد زنان از طرفند مشکل جنسی برای طلاق استفاده میکنند وکارشناسان یا فریب دختران را میخورند یا میدانند وچیزی نمیگویند . من به یک دختر که تهمت ضعف جنسی را به شوهرش برای طلاق وگرفتن مهریه زده بود گفتم بمدت یک ماه در اطاق خواب شما دوربین میگذاریم ورابطه جنسی را ضبط وبه کارشناسان پزشکی مربوطه میدهیم که مشخص شود ضعف جنسی این دختر خانم بشدت مخالفت کرد ودر نهایت گفت تمام دوستان من از همین روش جنسی طلاق گرفته ومهریه گرفته اند با حذف مهریه همه این دوز وکلک ها هم جمع میشود تمام کشورهای جهان مهریه ندارند وکشورهای اسلامی بصورت نقدی مبلغ جزیی مهریه هنگام عقد دریافت میشود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آمار مشکلات و ضعف اطلاعات و اقدامات جنسی مطرح شده بر اساس ادعاهای چند دختر مهریه طلب نیست گودرز و شقایق را قاطی نکنیم...

    • بدون نام

      یعنی بیکاری درآمدکم تورم فقر و... تاثیری ندارند
      فقط خیانت،جامعه مریض شده ولی نه اینکه بیشتر طلاق از خیانت
      باشه

    • کوروش کبیر

      چرا دروغ میگین.حتی یک مورد خیانت چه از طرف زن چه از طرف مرد در کل جامعه ایران وجود ندارد و همه در ناز و رفاه و با خوشی زندگی میکنن.اینها همش تقصیر عوامل امریکا و اسرائیل هست که باعث شایعه سازی میشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمت برازندته

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر۱ در آسیا! ۶ بار حذف از مرحله گروهی!

      پس از ۴۰ سال کار فرهنگی بهترین کار اینه که کلاه مان را بالاتر بزاریم!!!

    • ی

      مطب خوبی بود .اما فکر و ناراحتی در اقتصاد وکمدرامدی موجب این میشود که مرد در اتاق خواب ....به مشکل بر میخورد فکر را از سر بذر کنید .تجربه 60ساله و موفق که با داشتن دو زن سومی هم اگر بشود میخواهم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که خودت پول داشتی چرا پس به زن اولت خیانت کردی ؟ حالا هم که میخوای سومی رو بگیری برو به فکر شب اول قبرت باش منتشر کنید بی سانسور

      • مینا

        ایشالا همون دو تای اولی خفه ت میکنند که به سومی نرسی پیرمرد چندش

    • بدون نام

      تهران = هرزه گی ،خیانت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوضاع شیراز ده برابر تهران بدتره

      • بدون نام

        لابد تهران نرفتی و زندگی نکردی تاحالا که اینطور میگی

      • بی نام

        چون شهرستانیا اومدن تهرانو خراب کردن

    • بدون نام

      اگه این حرف ها دزست بود باید قدیما طلاق بیشتر بود که با چندین بچه اصلا اتاق خواب نداشتن،علت اصلی بدحجابي وبدنبالش تنوع طلبی مردهاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با تنوع طلبی که میفرمایید به شدت موافقم

    • بدون نام

      شما چرا تیتر خبراتونو عوض میکنید؟!!

    • محمد

      امان از این تهرانیا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط شهرستانیا خوبن یه نگاه به امار مشهد بندازی بد نیست

    • ناخدا

      ##قوه قضائیه علت بیشتر طلاق ها فقر بیکاری که باعث خیانت می شود.

    • بدون نام

      بله وقتی ما میگیم خیانت زیاد شده میگن سیاه نمایی می کنی. توی شهرهای بزرگ و به خصوص تهران بعضی از مردم (چه زن چه مرد) خیلی بی تعهد و لاقید شدند و بعضی اصلا خیانت رو حق خودشون می دونند.

    • بدون نام

      چرا انقدر دروغ پردازی میکنید شما زندگی مردم را درست کنید جلو گرانی که فقط خودتان عاملش هستید را بگیرید کار برای مردم درست کنید اجاره خانه هارا درست کنید شماها اصلا باور نمیکنید که مردم بدبخت اصلا قدرت خرید ندارن بجای غذا آشغال میخورند میوه نمیتونند بخرن بقیه چیزها پیشکشتون ارزانی شکم های گنده خودتان باشید تمام روان پزشک های شما خود روانی هستند انقدر نگوئید روان پزش کان چنین وچنان می گویند جمع کنید خودتان را طلاقهای بالای شهر همه از مال حرامه که بردند توی زندگی هاشون چطور یکی توی این انقلاب یک شبه پولدار شد کسانیکه آن موقع زندگی داشتند به قولی دستشون به دهنشون میرسید به فلاکت افتادند چون حرام وحلال سر شون میشد مال حرام خور نبودند گوش بر نبودند باز هم بگید طلاق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر من اين توجيه شما كلا اشتباهه..علتش اينه كه فساد و فحشاء‌بيشتر از فقر مياد نه از ثروت. مالشون حرام هم باشه بالاخره صاحبانش نمياند به خاطر پول خيانت كنند. به شوهر و زنشون..خيانت هم بكنند علت ديگه اي داره. نه وجود پول .بيشتر بودن طلاق در طبقات بالا به دليل شيوه زندگي و تغيير نگرش آنهاست نه وجود پول حرام...

      • بدون نام

        چقدر مزخرف نوشتى

    • بدون نام

      همه دیگه دارند باهم زندگی میکنند هر کس ازکسی خوشش بیاد کارشو میکنه و برا خودش حق میدونه و یجور تقریبا مد شده انگار که زنها باید دوست پسرشونو داشته باشند
      مردها هم که همشون یک دوتا دارند
      همه دارند بهم قرض میدند دیگه
      ۸۰ درصد؟؟؟!!! معنیش اینه دیگع

    • بدون نام

      مطمئن باشید همون تعداد کم خانمهایی هم که خیانت میکنند به خاطر هوسرانی و خیانت شوهرای عوضیشون بوده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما يك نكته را توجه نكردي مثل اينكه... اگه 100 درصد عامل خيانتها مرد باشه بالاخره يك طرف اون يك زن يا دختر ي هست ديگه. مرد كه نميتونه بدون وجود يك زن ديگه به زن خودش خيانت بكنه.پس تقريبا سهم زنها تو خيانت به نظر من بيشتر از مردهاست. چون خيلي از مردها دوتا سه تا دوست دختر و دوست زن دارند.حتي خيلي از زنهايي كه پاي يك طرف خيانت هستند زنان شوهر دار هستند. بعدش همين خانمهايي كه به خاطر خيانت مردشون طلاق ميگيرند. عده اي از آنها بعد از مدتي به دليل مشكلات و فشار نيازهاي جنسي ميپيوندند به خيل خائنين و اونايي كه خونه خراب ميكنند. و يك طرف خيانت ميشوند..

      • بدون نام

        دقیقاً

    • بدون نام

      خیانت نمیشه بگی چون وقتی امار به ۸۰ درصد برسه شده فرهنگ
      فرهنگه ازاد بودن و داشتن نفر دوم و سوم

    • بدون نام

      فساد اخلاقی توی تهران زیاده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا بی برو برگرد فاسدترین شهر ایرانه

      • بدون نام

        يعني چي توي تهران زياده؟ علتش نهادينه شدن بعضي رفتارهاي پر خطر قبل از ازدواج هستش . شما تو تهران بدون دوست دختر اگه باشي ميگند طرف اسكله...همين دوست دختر و دوست پسر فرداي بعد از ازدواج با افراد ديگه ،‌همين رفتارها را ادامه ميدهد و به ياد روزهاي خوش گذشته كارهايي ميشه كه ميشه خيانت به زن و شوهر ...

    • کارمند

      عامل بسیاری از خیانتها هم فقر و اعتیاد و بیکاری است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته می تونه عامل خیانت باشه ولی دلیل موجهی برای خیانت نیست ،کسی که خداترس باشد در پنهان و آشکار مراقب خود و زندگیشه

    • بدون نام

      تهران متاسفانه شهرستان هارا هم به بی راهه کشانده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره تو راست میگه آزاده نامداری و میترا استاد از شهرستان نیومده بودن تهران! ....

      • بدون نام

        شهرستانی ها از تهران برن تا به بیراهه کشیده نشن
        اتفاقا شهرستانی ها وقتی تهران میان به قول معروف چشم و گوششون باز میشه ظرفیت پذیرشش رو ندارن و خیلی مسائل پیش میارن که شاید در در شهر خودشون بودن پیش نمی اومد بیشتر تیپ ها و کار های نامتعارفی که تهران دیده میشه مال شهرستانی هاست که میان تهران و خودشون رو گم می کنن

      • بدون نام

        ۱۰:۲۰
        چرا تهران شهریه که توش چشم و گوش بقیه باز میشه ضمنا امثال استاد و نامداری و...خودشون چشم و گوش باز هستن تجربه نشون داده هرچی ادعای غیرت بیشتر بوده بی غیرتی بیشتر بوده کلا هرچی ادعا بیشتر باشه همون چیز کمتره نمونه اش تویی که میگی شهرستانیا برن بشین تا خانواده استاد و نامداری برن مگه به پول کلانی مثل مرجان شیخ الاسلام برسن کانادا برن

    • بدون نام

      بی تعهدی مرد دلیلش هست

    • بدون نام

      درد اینه مردها که خیانت می کنن اسمش میشه صیغه و صیغه هم شرعی حساب میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درد اینه که مرد خیانتکار با یک زن خیانتکار رابطه داره

      • بدون نام

        کاش برای صیغه هم موافقت زن لازم بود

    • درین درین

      تا میتونید خوش باشین...ازدواج کردن و ازدواج نکردن هر دو موجب پشیمونیه...اگه اهل دلین قوی باشین و ازدواج نکنین...مخصوصا اگه‌پول هم ندارین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم موافقم ازدواح نکردن بخصوص برای افراد دهه 50 که خیلی هم خوددار هستند شدیدا توصیه میشه

    • بدون نام

      چرا ادرس غلط ميديد عامل 99.99 درصد طلاق ها اقتصادي است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعتیاد مهمترین عامله همسر من ممیز مالیاتی در بهترین جای تهران بود ولی به دلیل اعتیاد به شیشه مجبور شدم ازش جدا بشم

    • داود

      من آمار ندارم ولي هر كسي نقل دهانش تو تهران اين هست كه اكثر زنان شوهردار تو تهران دوست پسر دارند. من نميدانم اين چقدر واقعيت دارد ولي وقتي تو دهان مردم ميفته ميشه يك فرهنگ غالب. هر كي دوست پسر نگيره عقب مانده ميشه. و برعكس مردان هم اينطوري هستند. حالا شما بگيد عامل خيانت مشكلات جنسي هستش ..واقعا تحقيق شده مثلا زني كه به مردش خيانت ميكنه و دوست پسر ميگيره عاملش كمبود نياز جنسيه و يا چشم و هم چشمي ...؟

    • بدون نام

      ممنون مطلب بسیار جالب و مفیدی بود

    • شاهرخ

      خروجي سياست هاي فر هنگي كشور چيزي جر شرايط حاضر نبوده ونيست ولي عزيز من 80درصد يعني خواهر من برادر من مادر من و پدرمن وتمام جمعيت بانوان و اقايان پيرامون مون ايا واقعا اينجوريست ؟خير شاخصها نسبت به يك جامعه سالم كه حتي غير ديني است خيلي خيلي بالاست .ومردمبايد نگران سلامت رواني بيست سال اينده جامعه (فرزندانشان) باشند. زندگي تنها سكس نيست گرچه فوق العاده مهم است اصرار بر نشان دادن بعنوان عامل اصلي فقط طبق معمول فرافكني از مسئوليت هاست.

    • بدون نام

      این مقاله وسیله ای شد یه عده عقده هاشون رو تهرانی ها خالی کنن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم ولی یه عده هم حقیقت و گفتن واقعا شهرهایی که ادعای غیرت میکنن بی غیرتی توشون بالاتره د دخترانشون تو تهران افتضاحات بیشتری بالا آوردن

    • عبدالرحمن

      عمدی بود !

    • بدون نام

      این چه متنیه که نوشتی ازکجادراوردی این اراجیف رو،اینکه شائبه ایجاد بنگاه درامدزایی برای مراکز مشاوره هست،یا مراکز مشاوره محلی برای نزاعهای خانوادگی شده،یعنی چی؟برچه اصول ومصداقی این اراجیف را مینویسید،که همین تعدادی هم که برای حل مشکلات به مراکز میرن رو منصرف کنید یا بدبین بشن به اینجور مراکز ؟بجای اینکه فرهنگ‌سازی کنید چرت وپرت تحویل مردم‌میدین،توچنتا مرکزرفتی ودیدی جنگ ودعواس،محض اطلاع هرنوع فرایند و مراحل درمانی فرهنگی تفریحی بهداشتی ..توهرجای دنیا شامل هزینه میشه،

    • نظر دهنده

      بنظر من اگر بعضیا بخاطر مهریه ازدواج میکنن
      مهریه حذف بشه و داراییای مرد رو نصف کنن موقع طلاق دیگه هیچ دختری بخاطر مهریه ازداج نخواهد کرد که یک خانواده یا قونی رو بدبخت کنه و بی ابرو

    • بدون نام

      به من نظر بیشتر این مقصر بیشتر این مشکلات مردا هستن،مردانی که مردانگی تو وجودشان رخت بر بسته ،،نه غیرتی نه قدرتی نه جذبه ایی..هیییچ ...مرد دیگه مدیریت خودش رو از دست داده و نمیتونه افسار زندگی شو دستش بگیره. کاش یه جو یه غیرت داشتن..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج