۸۹۹۴۵۰
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر بهداشت: کمبود داروهای اساسی نداریم

وزیر بهداشت ضمن دروغ خواندن اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا، گفت: تمامی مبادلات مالی ما را قطع کرده‌اند، اما تا این لحظه با تلاش جهاد گونه همکاران‌مان، کمبودی در حوزه داروهای اساسی نداریم.

ایسنا: دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با رد اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا، گفت: این حرف‌ها کاملا کذب بوده و تمامی مبادلات مالی ما را قطع کرده‌اند و تا به این لحظه با تلاش جهاد گونه همکاران‌مان، کمبودی در حوزه داروهای اساسی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی داروها برند بودند و ما برای حمایت از داروهای تولید داخل از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری کردیم و به این ترتیب این موارد جزو کمبودهای دارویی به شمار نمی‌آیند.

وزیر بهداشت: کمبود داروهای اساسی نداریم

وی متذکر شد: کمبودهای دارویی امروز نسبت به زمان مشابه سال گذشته به مراتب کم‌تر است.

وزیر بهداشت همچنین درباره برخی مباحث مبنی بر کمبود نیروی پزشکی گفت: دقیقا در رابطه با توزیع نیروی انسانی پزشک در مملکت نارسایی‌هایی داریم و آذربایجان شرقی نیز ممکن است از این نارسایی متاثر شود، اما این تاثیرپذیری بسیار کم‌تر از استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه است.

وی افزود: اینجا به دلیل مدیریت‌های برجسته، کمبود پزشک را کم‌تر می‌بینیم، اما قطعا اینجا هم ممکن است در برخی شهرستان‌ها تعداد پزشک نسبت به جمعیت، کم‌تر ازحد لازم باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: با بومی گزینی ۳۰ درصدی دانشجویان پزشکی در مناطق کم برخوردار طی سه الی چهار سال آینده چیزی به اسم کمبود پزشک به ویژه پزشک مقیم بومی در مناطق کم برخوردار نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذبه و انگیزه‌های اقتصادی برای بخش خصوصی و ماندگاری آن در مناطق کم برخوردار، گفت: برای مستقر و ماندگار شدن بخش خصوصی و جذب و ماندگار شدن طبیب و کادر پیراپزشک توسط بخش خصوصی نیز برنامه‌هایی داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایلامی

      کمبود دارو نداریم ولی داروخونه‌ها بعضی داروها رو نمیفروشند....من خودم چند بار یه نسخه رو بردم داروخونه گفتن نداریم آخرشم یه آشنا تو همون داروخونه نسخه رو برام گرفت.....

    • بدون نام

      سفازولین داروی اصلی بیمارهای عمل شده هستش ک چندماه تو بیمارستانها توزیع نمیشه و نیست!!

    • زهرا

      این ادعا رو که هیچ مشکلی در کمبود داروهای اساسی نیست رو خبر گزاری ها از مردم و مریض هاشون بپرسند نه از مسعولین. پدرم عمل قلب باز کردن. یه ماه و نیم یه قرص بعد از عمل هست که خارجیه پیدا نمیشه و مشابه خارجی اون هم به اون صورت عملکرد خوبی نداره. تمام داروخانه های مشهد رو رفتیم نداشتن.هزینه قرص ها رو یه ماه و نیمه که یه داروخانه از ما گرفته و هر وقت زنگ زدیم میگن نرسیده برامون. چرا به مردم دروغ میگن مگه مجبورند.

    • بدون نام

      در بندر عباس قرص پرا زو سین 5 میلی که برای فشار خون استفاده می کنم سهمیه بندی شده مجبور شدم بجای روزی سه عدد روزی دو عدد بخورم

      پاسخ ها

      • shanjani

        کمبود داروهای اساسی نداریم'' در صورت کمبود یا نبود داروهای اساسی لطفا به '' به خیابان'دکتر ناصر خسرو تشریف برده' و دارو های خود را از دلالان خریداری نمایید!

    • بدون نام

      یعنی با وجود تحریم، شما داروها را قاچاقی وارد میکنید؟

    • بدون نام

      لعنت بر ادم دروغگو دارو گیر میاد ا،،،،،،

    • رضا

      چرا دروغ میگید .من دارو که برا مصرفم هست پیدا نمیکنم

    • رازقندی

      ارز یارانه ای برای واردات دارو میگیرن ولی لوازم آرایشی و اسباب بازی وارد میکنن.

    • عابد

      ميدانيد اگر راست بگيد مردم حاضرند بميرند اما راست وحسيني باشين ..من دوهفته هست هرچه توشهرستان بهبهان .خوزستان ميگردم قرص کنکور5 بهم نميدن وايراني اش راهم براي بستگان خودشان جمع ميکنن..چرا برخورد نميکنيد .باکسانيکه مردم را ميترسانند ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج