۸۹۹۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شکست طرح بلیت‌فروشی اینترنتی در هفته اول

سایت جدیدی که برای فروش بلیت بازی‌های لیگ برتر در نظر گرفته شده، سومین سایتی است که در سه سال اخیر وظیفه انجام این کار را برعهده گرفته است.

فرهیختگان: سایت رسمی بارسلونا برای فروش بلیت بازی‌های این تیم چندگزینه را پیش‌روی شما می‌گذارد، بلیت برای افراد عادی، بلیت برای افراد ویژه (VIP)، بلیت برای افراد بسیار ویژه (VIP Premium)! هرکدام از این بلیت‌ها قیمت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ به‌عنوان مثال با بلیت عادی فقط می‌توانید بازی را تماشا کنید، با بلیت VIP علاوه‌بر تماشای بازی می‌توانید از خدمات سالن‌های مخصوص انتظار و استراحت، فروشگاه‌های نوشیدنی و راهنماهای شخصی استفاده کنید.

وقتی بلیت افراد بسیار ویژه را می‌خرید یعنی علاوه‌بر خدمات قبلی، بهترین صندلی‌ها در ورزشگاه، ترکیب دو تیم پیش از بازی و تلویزیون‌های مخصوص برای تماشای راحت‌تر بازی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

هر تماشاگر برای تماشای یک بازی (بسته به نوع بلیت) باید مبلغی بین ۴۹ تا ۶۷۵ یورو پرداخت کند، بلیت‌فروشی نیز از طریق سایت‌های رسمی هر باشگاه انجام می‌شود. این مبلغ برای تماشاگران رئال‌مادرید از ۳۰ یورو آغاز می‌شود، برای خرید بلیت بازی رئال‌مادرید و وایادولید (که امشب برگزار می‌شود)، شما باید در ابتدا کد هواداری و رمز عبور خود را وارد کنید و در ادامه مراحل واریز مبلغ و انتخاب صندلی را انجام دهید.

همه این موارد را گفتیم تا بدانید شرایط بلیت‌فروشی در مدرن‌ترین باشگاه‌های جهان به چه شکل است، در ایران اما شرایط تفاوت بسیاری دارد و نقدهای بسیاری به آن مطرح است؛ نقدهایی به سیستم مدیریتی تا فرهنگ هواداری!

سومین سایت در سه سال اخیر

سایت جدیدی که برای فروش بلیت بازی‌های لیگ برتر در نظر گرفته شده، سومین سایتی است که در سه سال اخیر وظیفه انجام این کار را برعهده گرفته است. «فوتبال‌تیکت» و «گیشه سه» دو سایتی بودند که در دو سال اخیر وظیفه این کار را برعهده داشتند، اما با اولین هجوم هواداران اصطلاحا کرش کردند و نتوانستند بلیت‌فروشی مناسبی انجام دهند.

ادامه مشکلات و اعتراض‌ها

سایت جدید فروش بلیت نیز مشکلات فراوانی داشت، دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی نخستین دیدار لیگ برتر امسال بود. از چند روز گذشته اعلام شد که بلیت‌فروشی طبقه دوم انجام نمی‌شود و در مجموع ۲۶ هزار بلیت فروخته خواهد شد. در عمل اما هواداران با مشکلات عجیبی روبه‌رو شدند، برخی از آنها بلیت بازی را رزرو کردند، اما هرگز نتوانستند بلیت‌شان را بخرند، برخی از آنها دو یا سه بار پول پرداخت کردند، اما هرگز کد رهگیری به آنها داده نشد و برخی هم رزرو کردند، به ورزشگاه نرفتند و اجازه هم ندادند که سایر هواداران بلیت‌ها را بخرند.

احمد، یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه در این‌باره می‌گوید: «من سه‌بار پول پرداخت کردم، هر سه‌بار هم از حسابم کسر شد، اما هیچ شماره‌ای به من ندادند تا با آن وارد ورزشگاه شوم، مطمئن باشید اگر رزرو هم نمی‌کردم، می‌توانستم وارد ورزشگاه شوم.»

نمایش عملکرد سیستماتیک!

ورود تماشاگران با کارت ملی هم ظاهرا امری کاملا نمایشی بوده است. سپهر یکی از تماشاگرانی که بدون خرید بلیت وارد ورزشگاه شد، به «فرهیختگان» می‌گوید: «من را ببین، با پسرم به ورزشگاه آمده‌ام، اما بلیت نخریدم، سیستم بلیت‌فروشی‌شان این شکلی است.»

از او می‌پرسم چگونه این اتفاق افتاد؟ می‌گوید: «رفتم سایت بلیت‌فروشی، نتوانستم بلیت بخرم، گفتم برویم جلوی ورزشگاه، بالاخره دست خالی که برنمی‌گردیم، آمدیم دیدیم کارت‌مان را مقابل یک دستگاه می‌گیرند و می‌گویند بفرمایید داخل! درحالی که من حتی رزرو هم نکرده‌ام. چگونه آمدم داخل؟ هر کارتی را مقابل دستگاه می‌گرفتند، قرمز می‌شد، مگر نباید سبز شود؟» این را می‌گوید و می‌خندد.

شکست پروژه

شرایط به‌قدری وخیم شد که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بیانیه‌ای داد و در آن به شکست بلیت‌فروشی اینترنتی اشاره کرد. این شرکت نوشت: «متاسفانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از تماشاگران به ورزشگاه آزادی بدون در اختیار داشتن بلیت و کارت ملی بودیم که موجب بی‌نظمی و ازدحام در ورود سایر تماشاگران شد. بدین‌صورت که بیش از ۱۰ هزار نفر از طریق سایت اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کرده و تعداد زیادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه، این مهم را اجرا نکرده و بیش از ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.» روز گذشته و تا لحظه نوشته شدن این گزارش، سایت پین ۹۰ از دسترس خارج شده و دسترسی به آن غیرممکن بود.

هر روز یک سایت!

روز گذشته باشگاه ماشین‌سازی تبریز سایت جدیدی را برای خرید بلیت دیدار این تیم مقابل استقلال معرفی کرد که نشان داد به‌طور کلی کشور آماده برگزاری بلیت‌فروشی اینترنتی نیست. سایتی که باشگاه ماشین‌سازی برای بلیت‌فروشی معرفی کرد حدود سه هفته پیش آگهی تبلیغاتی برای جذب نیروهای متخصص تولید محتوا داده و فعالیت‌های جدید خود را از سر گرفته است.

به هر ترتیب این سایت نیز نتوانست خدمات لازم را به کاربران ارائه کند و به نظر می‌رسد کماکان بلیت‌فروشی کاغذی در اولویت قرار داشته باشد. سایت «تی ورزش» که از سال ۸۰ آغاز به‌کار کرده، در ابتدا به کپی اخبار ورزشی می‌پرداخت و پس از حدود سه سال به‌طور کامل به حالت تعلیق در آمده است. از چهار سال پیش نیز به صورت کلی چند خبر در این سایت منتشر شده، سایت تی ورزش، بیشتر به یک وبلاگ تحت ورد پرس می‌ماند که هیچ هزینه‌ای برای ارتقای آن نشده است.

قسمت «تماس با ما» که برای بررسی مشکلات کاربران در نظر گرفته شده نیز خالی از شماره است و بخش «دنبال کنید» که مربوط به معرفی فضاهای ارتباطی مثل اینستاگرام، تلگرام، توئیتر یا سایر شبکه‌های اجتماعی است، حذف شده! سایر بخش‌ها مثل «تقویم» و «یادآوری‌کن» نیز کاربردی ندارند و کلیک روی آنها هیچ نتیجه‌ای ندارد.

بدون بلیت آمدند

«تماشاگران بدون بلیت به ورزشگاه نیایند»؛ این خلاصه‌ای از صحبت‌های بسیاری از مسئولان فدراسیون فوتبال بود، تماشاگران اما ثابت کردند تا زمانی که سازوکار مناسبی برای کنترل وجود نداشته باشد، آنها بدون بلیت وارد ورزشگاه هم می‌شوند. طرح بلیت‌فروشی اینترنتی در هفته اول با شکست مواجه شد، عذرخواهی هم کردند و تلاش‌ها برای بهبود وضعیت ادامه دارد. باید دید در هفته‌های آینده چه وضعیتی بر بلیت‌فروشی حکم‌فرما خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسلمان

      اولا که مقایسه بارسلونا و رئال و سیستم بلیط فروشی اونا با سیستم ما ، قیاس مع الفارغه . اونا توی تمام کارها و امور باشگاهی از افرادی با تحصیلات مرتبط استفاده میکنن و هیچ پست و منصبی رو به صورت ملوک الطوایفی واگذار نمیکنن . میدونین چرا سه بار سایت بلیط فروشی درست شده و شکست خورده ؟ چون این کار در ازای دریافت پورسانت به اهالی فدراسیون به دوستان و آشنایان واگذار میشه . چون که هزینه نمیکنن تا متخصص استخدام کنن تا همه چیز بخوبی پیش بره . این مشکل همیشه بوده و خواهد بود . این فوتبال و این فدراسیون و این وزارت رو باید دربشو گل بگیرن . سرتاپای ورزش ما رو فساد و بی لیاقتی فرا گرفته . تاوانشم هوادار میده که برای کسی مهم نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج