۸۹۹۷۱۵
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت رب گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف شد با توجه به کاهش نرخ گوجه‌فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه‌فرنگی اقدام و قیمت اصلاحی در سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شود.

خبرگزاری ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت: ستاد تنظیم بازار با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول در سالهای آتی، سازمان مرکزی تعاون روستایی را مکلف کرد نسبت به خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در قالب ساز و کارهای تعریف شده برای آن سازمان اقدام کند.

سقف قیمت تعیین شده ۱۱۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید است و پیش‌بینی شده است سازمان تعاون روستایی با عقد قرارداد با کارخانجات رب سازی نسبت به فروش گوجه‌فرنگی خریداری شده و یا فرآوری آن اقدام کند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تأمین و اختصاص منابع مورد نیاز برای اجرای طرح فوق از طریق بانکهای عامل هستند.

بر اساس این گزارش عملیات خرید حمایتی با قیمت مصوب تا زمان تعدیل و تثبیت قیمت به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به محاسبه هزینه های تبعی اجرای طرح برای تأمین هزینه های مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

بر اساس این گزارش مقرر شد، دفتر مقررات صادرات و واردات با دعوت از سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو نسبت به تعریف استانداردهای مورد نیاز برای صادرات رب گوجه فرنگی در قالب نوع بسته بندی، احجام بسته بندی و... اقدام تا مقدمات لازم برای صدور مجوز صادرات رب گوجه‌فرنگی در احجام بالاتر از ۳ و ۵ کیلوگرمی فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اگر قیمت گوجه فرنگی 1,100 تومان در نظر بگیریم و برای هر کیلو رب 3,5 کیلو گوجه مورد استفاده باشد قیمت هر کیلو رب برای مصرف کننده با احتساب هزینه سربار نباید از 80,000 ریال بیشتر شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا رب درست کردیم اووووم چه ربی خوشمزه وبصرفه

    • بدون نام

      رب گوجه رو سه تومن میخریدیم....الان 18تومن...چقدر میخواین ارزونش کنید...؟حتما پانصد تومن..

    • بدون نام

      ممنونم سپاس سپاس بخدا شرمنده مسولیت.هستیم همه کارا خوب بود همه قیمت ها عالی این رب این وسط گرون بود که حل میشه ایشالله خدا قوت

    • بدون نام

      یه دروغه دیگه

    • شهروند

      اول بازار داخلی را با قیمت مناسب تامین کنید بعد دنبال صادرات باشید چند ده بار باید از یک سوراخ گزیده شوید عبرت نمیگیرید

    • بدون نام

      ۶ ماه هست داری مینویسی خجالت چیز خوبی هست بسه دیگه

    • بدون نام

      این کارخانجات ایران هم دست کمی از آمریکا ندارند چرا که اگر بخاطر چپاول مردم برای پر کردن جیب خودشان نبود چه بسا تحریم هم میکردند و نمی فروختند و در این مورد هم اگر مردم خودشان رب درست کنند میتوانند این کارخانجات سوء استفاده کننده را ورشکست کنند.

    • بدون نام

      شق القمر کردید یکهفته تعطیل کنید جشن بگیرن ملت

    • بدون نام

      ملت نادان= مستحق رنج و سختی
      با این انتخاب کردنمون حقمونه که کاهش قیمت ربع گوجه بشه خبر. نوش جونمون

    • shanjani

      قیمت رب گوجه فرنگی شیشه ای ۱۶۰۰گرمی ''' دریان دشت '''' قبل از بحران بین المللی گوجه فرنگی 'هشت هزارتومان بود'' و اکنون قیمت همین رب گوجه فرنگی به سی وسه الی سی و پنج هزار تومان افزایش یافته است' پس به نظر شما این کاهش قیمت میتواند به قیمت اصلی همان محصول بیانجامد?

    • ناشناس

      از وقتی تنبلی سراغ خانواده ها امد کارخانجات هم کمال سو استفاده رو نمودند بنده خودم امسال رفتم میدان گوجه فرنگی رو خریدم کیلویی1100 صد کیلو شد 110 هزار تومان بیشتر از سی کیلو رب شد با احتساب هزینه گاز و اب هر کیلو رب برایم درامد 7000 هزار تومان البته رب کاملا طبیعی و خانگی نه رب شرکتی که تماما رنگ است اگر مردم خودشان کمی همت نمایند این کارخانه دارها و مفت خورها سر جایشان مینشینند و مجبور میشوند قیمت را به گذشته برگردانند

    • رهگذر

      امسال بیشتر ربع هاشون رو دستشون باد میکنه. کوچه ما همه پول گذاشتن یه وانت گوجه خریدن با هم درست کردن و ربعش رو تقسیم کردن. کیلویی ۶ تومن تمام شد. حالا کارخونه دار هی طمع کنه!!!

    • بدون نام

      باهزارتومن.گوجه روازکشاورزبیچاره کیلویی ۸۰۰میخرن رب یه کیلوییشومیدن ۱۸هزار.هروقت شد۴تومن اونوقت حرف ازارزونی بیارید

    • بدون نام

      همون تولید کننده هاهم تا دیدن ارز گرون شد رب وبردن رو بیستومن حالا که ملت خودشون رب در بیارن پدرشون درمیاد که ازآب گل آلود ماهی نگیرن بی وجدانا خدایی خودتون رب در بیارید اینا قابل اطمینان نیستن دمتون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج