۸۹۹۸۴۵
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

حناچی: مخالف برخورد با دست‌فروشان هستم

شهردار تهران تاکید کرد: مردم در سطح شهر باید اماکنی را داشته باشند که به واسطه آن‌ها نشاط و آرامش مورد نیازشان تامین شود و این یعنی تعریف کاربری‌هایی که پیش از این وجود نداشتند، یا تعریف کاربری در ساعت‌هایی که پیش از این خالی از استفاده بود.

ایسنا: شهردار تهران تاکید کرد: مردم در سطح شهر باید اماکنی را داشته باشند که به واسطه آن‌ها نشاط و آرامش مورد نیازشان تامین شود و این یعنی تعریف کاربری‌هایی که پیش از این وجود نداشتند، یا تعریف کاربری در ساعت‌هایی که پیش از این خالی از استفاده بود.

شهردار تهران امروز بعدازظهر میزبان قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران بود تا یک تفاهم‌نامه همکاری به‌مدت ٣ سال، میان مدیریت شهری پایتخت و اتاق اصناف تهران منعقد شود.

حناچی: مخالف برخورد با دست‌فروشان هستم

پیروز حناچی در این جلسه با اشاره به این‌که در شهرداری تهران به دنبال نگاه جدیدی هستیم، گفت: با این نگاه جدید حتی واحدهای تجاری هم می‌توانند مأموریت‌های جدید بپذیرند. بهسازی برخی محورها برای ما از اولویت بالایی برخوردار است؛ بهسازی ای که می‌تواند در قالب پیاده‌راه‌سازی یا آرام‌سازی محور تعریف شود. از اتاق اصناف تهران انتظار دارم در این مسیر ما را همراهی و هر جا که لازم است، زمینه‌های لازم برای تعامل را فراهم کند.

شهردار تهران تاکید کرد: مردم در سطح شهر باید اماکنی را داشته باشند که به واسطه آن ها نشاط و آرامش مورد نیازشان تامین شود. این یعنی تعریف کاربری‌هایی که پیش از این وجود نداشتند، یا تعریف کاربری در ساعت‌هایی که پیش از این خالی از استفاده بود.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوعی هم درمورد رستوران‌ها وجود دارد که از مهم‌ترین صنف فعال محسوب می‌شود؛ در بسیاری از مواقع بسیاری از رستوران‌ها بیشتر از مساحتشان در فضای شهری توسعه پیدا می‌کنند؛ ما حاضریم در بعضی نقاط به این پدیده رسمیت ببخشیم.

وی در این جلسه به مسأله دستفروشان نیز اشاره و تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی مساله دستفروشان موضوعیت ویژه‌ای پیدا کرده است. قانون از ما می‌خواهد با دستفروشان برخورد کنیم، اما وجود پدیده دستفروشی در این شرایط اقتصادی یعنی فرد تحت فشار است و نمی‌خواهد به کار ناهنجاری تن دهد؛ تحت این شرایط نباید برخورد چکشی با این قشر را در دستور کار قرار دهیم.

شهردار تهران تأکید کرد: واقعیت این است که در این شرایط اگر از دستفروش بخواهیم در چهارراه ولیعصر (عج) حضور نداشته باشد، باید نقطه دیگری برایش تعریف کنیم؛ می‌توان این پدیده را با قاعده‌مند کردن، نظم بخشیدن و نظارت بر اقلام فروشی مدیریت کرد.

حناچی افزود: لاله‌زار نیز برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخورد است و باید بگویم نقطه‌نظرات شهرداری درباره این محور هم تا حدی تغییر کرده و در حال حاضر نمی‌خواهیم ماهیت صنفی آن را عوض کنیم. لاله‌زار پتانسیلی بیشتر از خیابان استقلال استانبول که یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری این شهر است، دارد، اما سرشار از اغتشاش است؛ اغتشاش در جداره‌ها، اغتشاش توسط موتورسوارها و ... است.

وی با تاکید بر این‌که باید راسته اصلی لاله‌زار را بهسازی کنیم، گفت: این اتفاق به نوعی هم اکنون نیز در جریان است و مشاهده می شود که محیط لاله‌زار نسبت به یک دهه پیش از این بسیار نرم‌افزاری‌تر شده است. باید به‌جز کسبه، عناصر باارزش محور لاله‌زار را نیز تقویت و حفظ کنیم؛ انجام این کار بدون کمک اصناف ممکن نیست. قدم بعد از لاله‌زار می‌تواند میدان امام خمینی (ره) و پس از آن میدان بهارستان، و تبدیل بخشی از آن‌ها به پیاده راه باشد.

حناچی گفت: پدیده تبدیل محورها با پیاده‌راه در دنیا هم یک پدیده نسبتاً جدید محسوب می‌شود، کمااین‌که این رویکرد قبل از ۴ دهه پیش چندان وجود نداشت. اگر این‌کار را به گونه ای انجام دهیم که ذی‌نفعان متضرر نشوند، به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسیم. در محور ١۵ خرداد هم قطعا هیچ کدام از کسبه راضی نیستند این محور از حالت پیاده‌راه خارج شود. به طور قطع، اگر لاله‌زار پیاده‌راه شود مشتریانی که مخاطب اصناف موجود هستند نیز بیشتر می‌شوند و حتی کاربری‌هایی جدیدی شکل می گیرد.

شهردار تهران در پایان ضمن تاکید بر این‌که باید شهر را از زمختی در بیاوریم، خاطرنشان کرد: چرا با کوتاه‌ترین تعطیلات می‌بینیم که مردم تهران با سرعت از شهرشان به سمت شمال کشور سفر می‌کنند؟ این یعنی شهروندان در پایتخت آرامش کافی ندارند؛ باید آرامش را به تهران بازگردانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا شهردار و ما بقی مسئولان دم انتخابات باز دلتون برای رفاه مردم تپید ......!!!


      بعد انتخابات دلتون برای پست و مقام خودتون میتپه.....

    • بدون نام

      مرحبا شهردارمهربان این کسب برا ما راحتره باز گذران زندگی میشه سرمایه زیادنمی خواد

    • ن

      اقای حناچی فکری به حال مردم کن که از دست وانتیهای میوه فروش و سمسار مردم ازار در ۷ روز هفته اسایش نداریم.

    • بدون نام

      آقای حناچی ها 'پس لطفا از فردا به ماموران سرکوبگر شهرداری دستور فرمایید چه دیگر با دستفروشان زحمت کش برخورد نکرده و آنها را کتک نزده و اموالشان و سرمایه آنها را غارت نکنند!

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        ببین داداش هر کس که در شهرداری شهردار میشه مجبور هست برای ماندن خودش کسانی را منهدم کنه
        یکی از وظایف شهرداری آزار مردم است
        حال چه دست فروش یا چه کسانی که با شهرداری کار دارند و پایان کار میخواهند

    • بدون نام

      کسی دست فروشی میکند،یعنی مجبورهست،فعلادراین وضعیت تحریم دشمنان ورکود،برخوردبادست فروشان روا نیست،هرمغازه داری هم اعتراض میکند،دستفروشی کندوحال دیگران راببیند

    • بدون نام

      درشرایطی که حداقل سرمایه برای راه اندازی یک کسب وکار 100ملیون تومان به اضافه ریسک سرمایه گذاری آب برق گاز مالیات کارگر ودهها دست انداز ومانع وخوان رستم ملت چاره ای ندارن بدبخت باید غرورشون بزارن زیر پا جلوی مردم بساط دستفروشی پهن کنند

    • بدون نام

      این بساط دست فروشی را برای مردم خودتان راه انداختین حالا جلوی چه چیزی را میگیرید که سر مردم منت میگذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج