۸۹۹۹۱۵
۳۸ نظر
۵۰۰۵
۳۸ نظر
۵۰۰۵
پ

رحمانی‌فضلی: مدیران کشور با دل و جان کار کنند

وزیر کشور گفت: مدیران کشور باید با دل و جان کار کنند و در این مسیر وجدان خود را ملاک کار قرار دهند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور: در نشست رئیس، معاونین و مدیران کل سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در نخستین روز از هفته دولت، به منظور ارائه گزارش عملکرد و برنامه های این سازمان، در محل وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور در این نشست با تاکید بر اینکه تمامی امور عمرانی و زیربنایی شهرها، روستاها، شهرستانها و استانها مرتبط با معاونت عمرانی و سازمان امور شهرداری ها و دهیاری ها است، تاکید کرد: عملکرد این بخش می تواند نقش مهمی در رضایتمندی و یا عدم رضایت مردم داشته باشد؛ چرا که این امور به صورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است.

رحمانی‌فضلی: مدیران کشور با دل و جان کار کنند

وزیر کشور همچنین به نقش موثر معاونین عمرانی استانداری ها اشاره و اظهار کرد: معاونین عمرانی مقام اصلی هستند که باید در استانداری ها بر پروژه های کشور نظارت کنند و گزارش دهند و همچنین ضمن نظارت بر امور شهرداریها و روستاها، پروژه های عمرانی این بخش ها را مورد ارزیابی و پیگیری قرار دهند.

وی افزود: معاونین عمرانی استانداری ها با توجه به گستردگی پروژه های عمرانی و تنوع دستگاههای دخیل در این پروژه ها باید به عنوان هماهنگ کننده عمل کنند؛ همانطور که بخشی از امور شهری و روستایی در وزارت کشور دنبال می شود باید هماهنگی و ارتباط و همکاری میان دستگاهها افزایش یابد تا در کنار هم و بدون موازی کاری پروژه های عمرانی به نحو احسن به پایان برسد.

رحمانی فضلی همچنین به چالش‌های حوزه شهری اشاره کرد و گفت: گسترش شهرها و ساختمان سازی ها، آنچنان که باید، منطبق بر قواعد نیست و فرهنگ شهری با چالشهایی مواجه شده است. لذا سازمان امور شهرداریها و دهیاریها بایستی ضمن اعمال قوانین و مقررات، فرهنگ و زیست شهری را بازتعریف کند.

وی همچنین بر ضرورت اصلاح هرچه سریعتر اساسنامه سازمان های همیاری و نظارت بر آن ها تاکید کرد و افزود: مدیران کشور باید با دل و جان کار کنند و در این مسیر وجدان خود را ملاک کار قرار دهند.

وزیر کشور همچنین به اهمیت ارتباط دهیاری ها و شهرداری های کشور به ستاد از طریق سامانه های آنلاین اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه ها زمینه نظارت بر عملکرد و هزینه کرد های دهیاری ها نه تنها برای مدیران ستادی بلکه برای عموم مردم مهیا خواهد بود و در پیشبرد اهداف و برنامه های کلان بسیار موثر می باشد. در این مسیر باید تمام اقدامات وزارت کشور هوشمندسازی شود.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه نگاهی خوبی به دهیاری ها و دهیاران وجود دارد، افزود: دهیاران هم تحصیلات خوبی دارند، هم علاقه مند به کار و هم مورد تایید روستاییان هستند. در این مسیر باید ستادها با دهیاری ها مرتبط باشند و مرتباً با رصد اطلاعات، تجربیات و اقدامات آنها تبادل شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در گذشته همواره با فقدان مدیریت روستایی مواجه بودیم، اما دهیاری ها می توانند حلقه وصل روستاها باشند، گرچه اختیارات کمی دارند با این حال در تلاشیم اختیارات بیشتری به آنها داده شود.

وی ادامه داد: در حدود ۵۰ تا۶۰ هزار نفر در دهیاری ها کار کرده یا می کنند. این جمعیت غنیمت و فرصت بزرگی است که باید ضمن آموزش به آنها خودباوری بدهیم. همچنین باید زمینه تبادل تجارب دهیاران را فراهم کنیم و ضمن ارزیابی عملکردشان، آنها را ترغیب کنیم و در حوزه های اقتصادی با پیگیری نتایج جلسات اجرایی و کارشناسی روستاها را در مسیر آبادانی قرار دهیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه شعار ما کار است، گفت: به ظرفیت عظیم روستاها توجه کنید، اکنون حرکت برای بازگشت به روستاها بسیار زیاد است که نیازمند برنامه ریزی است تا این بازگشت قانومند و ضابطه مند باشد.

وی اضافه کرد: باید در روستاها تسهیلات ارزان قیمت ارائه دهیم. به هر فردی که بخواهد در داخل روستاها فعالیت کند، مجوز دهیم تا از این امکانات و تسهیلات بهره مند شود، چراکه این فعالیتها در درون محیط روستایی موجب اشتغال و رونق روستاها می شود.

رحمانی فضلی یادآور شد: مغز متفکر هر سازمانی معاونت برنامه ریزی است. در این عرصه باید ضمن مرور روند اقدامات از گذشته تا حال، برنامه ها و پروژه های کاربردی با هدف رفع مشکلات حوزه کاری شهرداری ها و دهیاری ها طراحی شود و برای هرکدام دستورالعملی تدوین و بر اساس آن تقسیم کار شود.

وزیر کشور همچنین بر لزوم آموزش های موثر و کاربردی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت شبکه های استانی صدا و سیما برای معرفی شهرداری ها و دهیاری ها و ارائه آموزش به تمامی شهروندان استفاده شود.

وی همچنین تاکید کرد: باید بر سفرهای خارجی و دوره های آموزشی خارجی و دستاورد آنها نظارت شود، همچنین می توان از تکنولوژی های جدید درمسیر تبادل تجربیات و آموزش بیش از پیش بهره برد تا ضمن کاهش هزینه ها، در زمان نیز صرفه جویی شود.

وزیر کشور همچنین به اقدامات عمرانی و توسعه ای معاونت عمرانی وزارت کشور برای تسهیل عبور و مرور، افزایش رفاه و بهبود شرایط اسکان زائران اربعین اشاره کرد و گفت: به برکت اربعین اقدامات خوبی در حوزه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در استانهای مرزی مسیر مسافرین اربعین انجام شد که آثار و ثمرات زیادی برای مردم این استانها نیز داشت.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات به صورت دوره ای با هدف گزارش گیری از تمام بخشهای سازمان های امور شهرداری و دهیاری و معاونت عمرانی وزارت کشور دنبال خواهد شد.

گفتنی است؛ جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان امور شهرداری ها و دهیاری ها در این نشست ضمن اشاره به اینکه از ابتدا بر چابک، پرتوان و شبانه روزی بودن این سازمان تاکید شده است، اظهار کرد: این سازمان مغز متفکر شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور است که وظیفه تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاست گذاری را دارد و کوچکترین اقدامات این سازمان می تواند تاثیرات بسیاری در کشور داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهادر

      آقای وزیر کشور مدیران کار میکنند اما کارشان یا اختلاس ودزدی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا.ازین بهتر

      • بدون نام

        مزاح میفرمایید اقای وزیر
        مدیران اختلاس نکنند؛ کار کرد پیش کش

    • بدون نام

      مدیران ومقامات با دل وجان واسه جیب مبارکشون کار میکنند

    • بدون نام

      مدیران با هر چه در توان دارید اختلاس دزدی کنید وقت زیاد نیست

    • م

      مدیران کشور: باشه

    • بدون نام

      کاش مدیران کشور اصلا کار نمیکردند .چون اگر کاری کنند برای خودشان میکنند .کسی برای مردم کار نمیکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب وزیر اکثر مدیرهایا زیر شاخه هاشون به فکر ما نیستن براخودشون زیر شاخه هاشون تاهمه اقوام تانتیجه هاشون سرمایه‌گذاری وما را به فلاکت می اندازند خدا نگه دارشما

    • بدون نام

      انشاله صد سال بعد رو خوب کار می کنند

    • بدون نام

      کار به جایی رسیده که اگه مدیر پاکدستی ببینیم تعجب میکنیم .جناب وزیر تلاشتان را در تربیت و انتصاب مدیران مختلس میستاییم

    • بدون نام

      با وجدان نمی شود کارها را به پیش برد باید قانون حاکم باشد.

    • بدون نام

      آقای وزیری بخیر یعنی دیگردزدی و اختلاس تمام برو بخواب

    • بدون نام

      از تیتر خبر یاد دل و جیگر افتادم ، یادم باشه حتماً یه دو سیخ بخرم بخورم ، بد جور هوس کردم....

    • بدون نام

      اگر کل مدیران بادل وجان کارکنن پس کی دزدی ورانت وزد وبند وپارتی بازی و...‌ رو انجام بده

    • م

      جناب وزیر نمیشه لطف کنید بگین این بنده خدا ها کمتر از دل و جون مایه بذارن
      بخدا ملت همگی و یک پارچه شرمنده این همه لطف بیکران مدیران و معاونین سرکار هستن
      بسته دیگه چقدر خجالت بکشیم

    • بدون نام

      باجان دل میدزدند

    • عبدالله

      سلام رحمن جان گوگوش شنوا

    • بدون نام

      شما اگر برای هم تره خورد نکنید کی بکند در طول خدمتتان اثارش پیداست

    • بدون نام

      ابن جوک ساله آقای رحمانی یا اسم رمز ؟سرکار گر شدین بجای وریر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفتی.ولی نگفتی برای خودشان کارکنن یابرای ملت.

    • میلاد

      مدیر زم


      انی که بالا دستیش کار کنه کار میکنه عمو تو کار کن اونا خودشون میبینن یاد میگیرن یعنی واقعا از رو نمیرین

    • علی

      اخراج مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری توسط رییس جمهور دروغ بودن ادعای شما رو ثابت می‌کنه.انها با جان دل برای نجومی شدن تلاش میکنند نه چیز دیگر.دیگه حنای شما رنگی ندارد.

    • فرنوش دخانیات

      ادارت که فقط مردم ازاری رو خوب بلد هستن

    • بدون نام

      اگر به دنبال رضایتمندی مردم هستی این مردم از شما راضی نیستندحتی اگر شق القمر کنید نکنه سفارشت به زیر مجموعه خودت از مردم ولی نعمت خودت باشند در این صورت این به معنی خرابکاری مثل این چهل سال مد نظر شماست ببخشید مردم اینقدر از دست بی کفایتی شما ذله شدند که باور دارند شما برای نابودی ایران وایرانی قیام کردید راستی چرا این همه منزوی هم در داخل کشور وهم خارج کشور هستید آیا این به این دلیل نیست که شما فقط برای خودتان صادقانه کار می کنیدمن متاسفم

    • فرنوش دماغ

      ی فکری به حال ادارت بکنید پرسنل برخی فقط مردم ازار میدن

    • بدون نام

      برا خودشان واقازادهاشان ... مدیر کیلو چنده تورم ۱۰۰۹برابر شده ....

    • رسول

      زررررششششک

    • بدون نام

      بسه دیگه خا بسه دیگه اینقدر با عواطف مردم بازی نکنید.
      بادل وجان کارکردن و برای خدا کار کردن و...شما را مردم زیاد دیده اند.

    • عبدالرحمن

      همه مسئولان تاکنون با جان و دل کار کرده اند منتها برای جیب خودشون نه برای مردم ، مگه خودت غیر از اینی؟

    • بدون نام

      مدیران با دل و جان ..اختلاس می کنن یا دزدی نه کار .....

    • بدون نام

      با دل و جان کار کنین هههههههههه یه وقتی دلتون نلرزه

    • بدون نام

      با دل و جان کار کنین، یار مجلسی میخوایم خخخخخخ

    • بدون نام

      کارشون اختلاس و دزدی و خارج گردیه.پینوکیوی شماره ۲

    • بدون نام

      بیچاره ها بیشتر از این چیکار باید بکنند آقای وزیر !!!!!!بدنشون کشش و توانایی بیش از اینو نداره میدونین رانت خواری و اختلاس و دزدی و سوء استفاده از موقعیت شغلی و ......چقد از توان اینا میگیره یه خورده انصاف داشته باشین!!!!!!!

    • بدون نام

      مدیران عالی کار میکنند ممنون

    • بدون نام

      عین دو تن از نمایندگان مجلس که دیگه زیادی از دل و جان کار کردن

    • بدون نام

      چشم نخورنند

    • بدون نام

      با جان ودل پولاشون را پارو میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج