جاباما
۸۹۹۹۴۰
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

جانسون: آمریکا و چین به جنگ تعرفه پایان دهند

بوریس جانسون روز شنبه از آمریکا و چین خواست تا سیاست های اعمال تعرفه بر کالاهای یکدیگر را کنار بگذراند و به جنگ تجاری پایان دهند.

ایرنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت: بوریس جانسون روز شنبه از آمریکا و چین خواست تا سیاست های اعمال تعرفه بر کالاهای یکدیگر را کنار بگذراند و به جنگ تجاری پایان دهند.

جانسون با توجه به تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، گفت: انگیس خواهان حذف سیاست های اعمال تعرفه است.

نخست وزیر انگلیس در جمع خبرنگاران گفت: لندن به خاطر رفتارهای تلافی جویانه ای که میان آمریکا و چین آغاز شده، بسیار نگران است. دو کشور تعرفه واردات علیه یکدیگر وضع کرده اند؛ زیرا کاخ سفید پکن را به رقابت ناعادلانه متهم کرده و چین تلافی می کند.

جانسون افزود: این، راهی برای ادامه همکاری های تجاری نیست. جدا از هر چیز دیگری، کسانی که از تعرفه ها حمایت می کنند در معرض خطر تحمل سرزنش روند رکود در اقتصاد جهانی هستند.

نخست وزیر انگلیس همچنین اظهار کرد که وی در دیدار روز یکشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در مورد احتمال معامله تجاری با ایالات متحده گفت وگو می کند.

رئیس جمهوری آمریکا در پیام توییتری بامداد روز شنبه اعلام کرد: در پاسخ به اقدامات تلافی جویانه چین، آمریکا از اول اکتبر (هشتم مهرماه) تعرفه ۲۵ درصدی بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را به ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

جانسون: آمریکا و چین به جنگ تعرفه پایان دهند

ترامپ در توییتر نوشت: از اول اکتبر بر 250 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین مالیات 30 درصد لحاظ می شود.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: تعرفه کالاها و خدمات چینی با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار که از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) به مرحله اجرا گذاشته می شود، هم اکنون از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافت.

پیش از این نیز ترامپ با انتقاد از سیاست تلافی جویانه چین، از شرکت های آمریکایی خواست تا جایگزین دیگری برای ادامه تجارت به جای چین پیدا کنند.

ترامپ در ادامه توییت ها خویش نوشت: آمریکا در سال های اخیر تریلیون ها دلار را به طور احمقانه در تجارت با چین از دست داده است. آنها مالکیت معنوی ما را با نرخ صدها میلیارد دلار در سال به سرقت برده اند و به دنبال ادامه این سیاست ها نیز هستند.

واکنش سریع و خشمناک ترامپ در حالی مطرح شد که چین، جمعه گذشته اعلام کرد؛ بر ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه بسته است.

کمیسیون تعرفه های تجاری دولت چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به اطلاعیه ایالات متحده آمریکا مبنی بر تحمیل عوارض اضافی بر واردات از چین، پکن تصمیم به اعمال تعرفه اضافی ۵ یا ۱۰ درصدی بر پنج هزار و ۷۸ قلم کالای وارداتی از آمریکا به ارزش حدود ۷۵ میلیارد دلار گرفته است.

این کمیسیون با اشاره به این که تعرفه ها در دو نوبت اعمال می شوند، تصریح کرد: دور نخست تعرفه ها از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) اجرا می شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین، پنجشنبه گذشته با اشاره به این که پکن به تدابیر تعرفه ای آمریکا پاسخ خواهد داد، اعلام کرد که جنگ تجاری، برنده ندارد و چین نیز به دنبال چنین جنگی نیست اما از آن نیز ترسی ندارد و در صورت لزوم، وارد آن خواهد شد.

روابط چین و آمریکا در زمینه های تجاری و سیاسی به طور روزافزون تیره تر می شود؛ آمریکا از چین به عنوان کشوری یاد می کند که ارز ملی خود را عمداً دستکاری می کند و همزمان پکن واشنگتن را به مداخله در امور داخلی کشورش از جمله موضوع هنگ کنگ متهم می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بوریس کره خرجانسگ نان کشورتووآمریکادرهمین غوغاهای سیاسی اقتصادی نکنید ازگرسنگی مردید

    • بدون نام

      چین،اژدهای مهارشدنی هست!

    • بدون نام

      چین اژدهای مهار ناشدنی هست وچین،دنیارافتح خواهدکرد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج