۸۹۹۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بیشترین داروی تجویزی پزشکان ایرانی

سازمان غذا و دارو با ارائه فهرستی از پرمصرف ترین داروهای تجویز شده توسط پزشکان ایرانی اعلام کرد، آمپول «دگزامتازون» با ۱۲.۱ درصد، بیشترین سهم از داروهای تجویزی پزشکان را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان غذا و دارو با ارائه فهرستی از پرمصرف ترین داروهای تجویز شده توسط پزشکان ایرانی اعلام کرد، آمپول «دگزامتازون» با ۱۲.۱ درصد، بیشترین سهم از داروهای تجویزی پزشکان را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو روز شنبه به آمپول «دگزامتازون» بیشترین داروی تجویزی پزشکان گفت: این سازمان فهرستی از۱۰ قلم دارویی که بیشتر از سایر داروها توسط پزشکان کشور تجویز شده را تهیه و اسامی این داروها منتشر کرده است.

«محمد هاشمی» افزود: براساس این جدول، آمپول دگزامتازون، بالاترین درصد داروهای تجویزی توسط پزشکان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: قرص «آدولت کلد» با ۶.۲ درصد و کپسول آموکسی سیلین با ۵.۶۵ درصد، به ترتیب در رده های دوم و سوم این جدول قرار دارند.

هاشمی تصریح کرد، قرص «مترونیدازول» با ۴.۷۱ درصد، «سفکسیم» ۴۰۰ میلیگرم با ۴.۵۶ درصد، «پنی سیلین» با ۴.۱۵ درصد، شربت «دیفن هیدرامین» ۴.۱۴، «دیفن هیدرامین کامپاند» ۴.۱۲ درصد، کپسول «امپرازول» ۴.۱۱ درصد و در نهایت قرص «استامینوفن کدئین» با ۳.۸۷ درصد، به ترتیب در رده های چهارم تا دهم جدول داروهای تجویزی پزشکان کشور قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج