جاباما
۹۰۰۰۴۴
۲ نظر
۵۰۳۱
۲ نظر
۵۰۳۱
پ

آیا خودروهای صفرکیلومتر نیاز به کارشناسی ندارند؟

بسیاری از مردم در مراجعه به بازار خودرو تصور می‌کنند که برای خرید خودروی کارکرده نیاز به کارشناس دارند، ولی خودرو‌های صفر نیاز به کارشناسی ندارند! اما این اعتقاد غلط بوده و به دلیل کلاهبرداری‌های زیادی که رخ داده بایستی حتی این خودرو‌ها نیز کارشناسی شده و از نظر معیار‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرند.

وب‌سایت چرخان: بسیاری از مردم در مراجعه به بازار خودرو تصور می‌کنند که برای خرید خودروی کارکرده نیاز به کارشناس دارند، ولی خودرو‌های صفر نیاز به کارشناسی ندارند! اما این اعتقاد غلط بوده و به دلیل کلاهبرداری‌های زیادی که رخ داده بایستی حتی این خودرو‌ها نیز کارشناسی شده و از نظر معیار‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرند.

خرید خودرو‌های صفر این روز‌ها که بازار با یک افت قابل توجه روبرو شده، افزایش یافته و اندک معاملات این بازار در بسیاری از خودرو‌ها متعلق به این خودروهاست، ولی یکی از مشکلات این نوع از ماشین‌ها عدم توجه مشتریان به مساله کارشناسی ویژه آن است.

خرید خودرودر فرهنگ مردم کشورمان عملا کارشناسی بدنه، موتور و به طور کلی مشخصات فنی خودرو صرفا برای آن دسته از خودرو‌هایی استفاده می‌شوند که کار کرده باشند و مشاهدات نشان می‌دهد که کسی برای خودروی صفر به این موارد توجهی نمی‌کند! بعضا صرفا مشاهده کیلومتر ۳ عددی خودرو و یا موارد این‌چنینی سندی برای مشتریان است که تصور کنند حتما فروشنده راست می‌گوید و هیچ مشکلی در خودرو نخواهد بود!

آیا خودروهای صفرکیلومتر نیاز به کارشناسی ندارند؟

اما باید بدانید که تنها خودروی بدون نیاز به کارشناسی، آن دسته از خودرو‌هایی است که از انبار شرکت خودروساز تحویل می‌گیرد که بعضا آن هم نیاز به یک بررسی اولیه برای عدم وجود مشکلات جزئی دارند، ولی در غالب موارد خبری از مشکلات حاد در آن‌ها نیست. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد شما برای خرید خودرو‌های صفر و کارکرده نیاز به کارشناس دارید و نباید این موضوع را نادیده بگیرید.

از آپشن‌های فنی خودرو‌های صفر به راحتی نگذرید!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بعضی از انواع پژو ۲۰۶ صفر تولید خودروساز کشورمان با مشکل ترمز‌های ABS روبرو هستند و در صورتی که هنگام خرید به این موضوع توجه نکنید، شما این خودرو را بسیار گران‌تر از ارزشش خریداری خواهید کرد!

بدنه خودرو را حتما چک کنید

از دیگر اشکالات موجود در خودرو‌های صفر، بدنه آنهاست که بعضا در زمان تحویل خودرو توسط خودروساز یا حتی همان چند کیلومتری که فروشنده با آن رانندگی کرده پیش آمده و شما در صورت چک نکردن این مورد، متحمل ضرر و زیان زیادی خواهید شد. در مورد خودرو‌های خارجی نیز این اتفاقات رایج بوده و در هنگام انتقال خودرو از کشتی به ساحل شاهد برخورد‌هایی هستیم که بدنه خودرو را مشکل‌دار می‌کند.

شاسی خودرو‌های صفر هم آسیب می‌بیند!

همیشه در هنگام خرید خودرو‌های صفر یک کارشناس خبره را در زمینه شاسی داشته باشید تا در این مورد نظر بدهد. در صورتی که خودرو‌های صفر یا کارکرده شما دارای مشکل شاسی باشند و شما اقدام به خرید نادانسته آن کنید، متضررترین معامله‌گر آن روز بازار خودرو نامیده می‌شوید!

تست رنگ چشمی یا آهنربایی را فراموش کنید

آیا خودروهای صفرکیلومتر نیاز به کارشناسی ندارند؟

یکی از عادات خریداران خودرو‌های صفر یا کارکرده این است که با یک مشاهده سطحی و یا تست آهنربایی نسبت به رنگ‌شدگی خودرو نظر می‌دهند، ولی به کرات اشتباه این نوع از بررسی‌ها مشخص شده است. ترجیحا از تست دیجیتال رنگ‌شدگی خودرو استفاده کنید و از صحت و سقم رنگ خودروی خریداری‌شده‌تان باخبر شوید.

به کیلومترشمار خودرو اعتماد نکنید

یکی از راحت‌ترین کار‌های ممکن برای بعضی از مکانیک‌ها این است که کیلومتر خودرو را جابجا کرده و به قول معروف، کلاغ را رنگ کرده و به جای قناری بفروشند! ترجیحا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مراجعه به کارشناس خبره، از کارکرد دقیق خودرو باخبر شوید.

به کارشناسی نمایشگاه‌داران اعتماد نکنید

بسیاری از فروشندگان و نمایشگاه‌داران مدعی‌اند که روی دستشان کارشناس نیست، ولی تجارب بسیاری وجود دارد که مثلا رنگ‌آمیزی سقف کیا سراتو به راحتی از دستشان در رفته و به قول معروف کلاه سرشان رفته است! ترجیحا از کارشناسانی که کارشان به مسائل بدنه و فنی خودرو مرتبط است، بهره بگیرید.

خرابی جعبه دنده را جدی بگیرید

آیا خودروهای صفرکیلومتر نیاز به کارشناسی ندارند؟

اگر در تست‌های اولیه متوجه خرابی جعبه دنده شدید به سادگی از کنار آن نگذرید و حتما تکلیف آن را مشخص کنید. خرابی این مورد در بعضی از خودرو‌ها با هزینه قابل توجه، قابل حل است که طبیعتا باید هزینه آن را در معامله خود لحاظ نمایید، ولی در بعضی از خودرو‌ها تعمیر کامل جعبه دنده به دلیل نبود بعضی از قطعات امکان‌پذیر نیست!

موارد بسیار بیشتری از مشکلات خودرو‌های صفر و کارکرده وجود دارد که در صورت عدم توجه خریدار، به یک معضل و مشکل بزرگ تبدیل می‌شوند، ولی همین موارد ذکر شده نشان می‌دهد که برای خرید خودرو‌هایی که حالا حداقل ۵۰ میلیون تومان از پس انداز زندگیتان را در بر می‌گیرند، هزینه‌کرد چند ده هزار تومانی یا حتی چند صد هزار تومانی بی فایده نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جوری ک ایران خودرو و سایپا پیش میرن حتما نیاز ب کارشناسی دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۲۲۳تبر ،زرز

        ڱپاراوز۴۴۶۷

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج