۹۰۰۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تکذیب ورود مراجع به موضوع مدارس طبیعت

رئیس سازمان محیط‌زیست، چندی پیش، از فتوای مراجع مبنی بر غیرشرعی بودن مدارس طبیعت خبر داد، اما محمد درویش، فعال محیط‌زیست، این حرف را دروغ خواند.

اعتمادآنلاین: عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در یک نشست خبری و در پاسخ به پرسشی در مورد چرایی مخالفت سازمان محیط‌زیست با ادامه کار مدارس طبیعت گفت صدور مجوز برای این مدارس غیرقانونی است.

او در توضیح این مساله عنوان کرد: صدور مجوز برای فعالیت مدارس طبیعت کاملاً غیرقانونی بود و هیچ محمل قانونی‌ای برای صدور مجوز وجود نداشت. طبق قانون اگر اتفاقی برای یکی از کودکان در مدرسه بیفتد، مثلاً اگر پای کسی بشکند، رئیس سازمان محیط‌زیست باید پاسخگو باشد و دیه آن را پرداخت کند.

کلانتری تاکید کرد:‌ طبق فتوای مراجع عظام تقلید، مدارس طبیعت غیرشرعی اعلام شد و رسماً به سازمان محیط‌زیست اعلام کردند که حق صدور مجوز برای مدارس طبیعت نداریم.

او در ادامه علت این مخالفت را تبلیغ ایدئولوژی‌های غیردینی در این مدارس معرفی کرد: گفته می‌شود در مدارس طبیعت ایدئولوژی‌های غیردینی تبلیغ می‌شود؛ برای مثال سگ به جای خواهر و گربه به جای برادر تلقی می‌شود. افزون بر اینها ۲ ماه پیش وزارت اطلاعات نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال کرد که بر مبنای آن ۲ نفر از بنیان‌گذاران مدارس طبیعت که مجوز این مدارس را صادر می‌کردند، جزو حزب توده بوده‌اند و صلاحیت کار در این حوزه را ندارند.

اما محمد درویش، فعال محیط‌زیست، این موضوع را تکذیب کرد: «در بند چهاردهم دستور ۱۵ ماده‌ای رهبر انقلاب برای تعیین سیاست‌های کلی محیط‌زیستی نظام، صراحتاً اعلام شده که دولت موظف است آموزش‌های جذاب، موثر و ساده محیط‌زیستی برای همه آحاد جامعه، به ویژه کودکان و نوجوانان، طراحی کند. به دنبال همین دستور بود که ما مدارس طبیعت را طراحی کردیم. بعد شما می‌بینید که رئیس سازمان محیط‌زیست کشور این مدارس را تهدید می‌کند و هزینه‌اش را هم به گردن نظام و مرجعیت می‌گذارد.»

درویش در پاسخ به اینکه «آیا بعد از این خبر از سوی رئیس سازمان محیط‌زیست، درِ این مدارس تا همیشه بسته خواهد شد»، گفت: «خیر. این حرف دروغ بود. مراجع اصلاً به این مساله ورود نکرده‌اند. در حال حاضر هم نهادهای ذی‌ربط پیگیر شکایت علیه کلانتری هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب خبر ها را واضح بگید مردم بدونند موضوع چیه اینها عادت دارند هر چیزی که به مزاجشون خوش نیاد زود به طرف یه انگ میزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج