۹۰۰۱۱۷
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تشریح رایزنی لاریجانی درباره دو نماینده بازداشتی

نائب رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس درباره ۲ نماینده بازداشت شده با رئیس قوه قضائیه صحبت کرده است و هیأت رئیسه مجلس نیز پیگیر موضوع است.

خبرگزاری فارس: مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت شدن دو نماینده مجلس طی روزهای اخیر گفت: به هر حال قرار است هیأت رئیسه مجلس درباره اینها صحبت کند و البته رئیس مجلس در این باره صحبت‌هایی داشته است.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد من اینکه یک نماینده را دستگیر کنند و نگه دارند و سپس او را متهم کنند درست نیست؛‌ اگر نماینده‌ای اتهام دارد و اگر دلایل محکمی مبنی بر او وجود دارد او را به دادگاه ببرند، نه اینکه هر کسی هر زمان که دلش خواست نماینده مجلس را بازداشت کند و در روز تعطیل به بازداشتگاه بفرستد. مگر قرار است نماینده مجلس فرار کند؟

پزشکیان با اشاره به اینکه این نوع برخورد منطقی نبوده و به معنای از بین بردن سرمایه‌ اجتماعی و بدبین کردن مجلس و دولت است، گفت:‌ رئیس مجلس به ما گفته است که با رئیس قوه قضائیه در این باره صحبت کرده اما اینکه چه جوابی به او داده‌‌اند من خبر ندارم.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت احراز تخلف ۲ نماینده بازداشت شده مجلس چه تصمیمی برای ادامه روند کار آنها در مجلس و درباره کرسی نمایندگی‌شان گرفته می شود؟ گفت: باید بر اساس قانون برخورد کرد و قانون در این زمینه دست‌بسته نیست.

وی ادامه داد:‌ از نظر قانونی قوه قضائیه باید دست‌کم از مجلس و هیأت رئیسه آن اطلاع حاصل می‌کرد و با ما هماهنگی صورت می‌داد تا هر زمان که دادگاه بخواهد به این دو نماینده بگوییم به دادگاه بروند چرا که اینها که مجرمان فراری نیستند که به زندان بیندازندشان.

نائب رئیس مجلس گفت: اگر تخلف این دو نماینده اقتصادی است باید در دادگاه علنی بررسی شود و به مردم و افکار عمومی اطلاعات داده شود و البته آن دو نماینده هم باید از خود دفاع کنند نه اینکه آنها را متهم کنیم و بگوییم خوردند و بردند و نگذاریم از خود دفاع کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر دست هیأت رئیسه مجلس برای تصمیم‌گیری برای این دو نماینده باز است و روال قانونی در این زمینه چیست؟گفت:‌ ما نمی‌خواهیم قوه قضائیه به ما گزارش دهد و چنین ضرورتی هم وجود ندارد. اگر نماینده‌ای تخلف دارد آن را دادگاهی نکنند نه اینکه او را در زندان نگه دارند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که در صورت احراز تخلف دو نماینده بازداشت مجلس چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: باید محاکمه شوند و طبق قانون با آنها برخورد شود چیزی که قانون گفته باید اجرا شود. از این رو باید طبق شرع قانون عمل شود نه کمتر نه بیشتر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله قسمت شما شود

    • بدون نام

      ماسمالی ممنوع

    • بدون نام

      نماینده مجلس هم باید مثل مردم باشند یعنی هر قانونی برای مردم است برای نماینده هم همینطور باشد ، آنها فقط در مورد کارنمایندگی شان در مجلس مصونیت دارند نه در مورد هر جرمی

    • بدون نام

      تخلف نکنن به این روز نیفتن ...

    • بدون نام

      دست مریزاد آقای رئیسی

    • بدون نام

      دولت بی حس وسکته زده و مجلس ماس مالی چه شود!!!!!!!!

    • بدون نام

      اقای پزشکیان از شما بعیده واقعا.
      خاوری رئیس بانک ملی نبود مگه؟؟ چرا فرار کرد؟

    • غلام

      البته نمایندها رجال کشور و محترمند اما وقتی در کشور در نهادهای مختلف کسانی شرم آور دست درازی می کنند فساد نگران کننده می شود باید دادگاه انقلابی وارد شود تا کشور سامان یابد

    • بدون نام

      آقای پزشکیان درمورددستگیری 2نماینده هیچ بی قانونی صورت نگرفته مگرشمابادیگران چه فرقی دارید؟!
      یادتان هست زمانی هم میگفتند خاوری وآقاخانی دردسترس هستند؟! ولی فرداصبح اصلاایران نبودند!!!

    • د

      یعنی خون اینها از مردم رنگین تر است که مردم با کمترین اتهام بازداشت بشوند و اینان نه و از کجا معلوم که خر نماینده است فرار نمی‌کند نکند اینها اولیای الهی هستند و ما خبر نداریم؟

      پاسخ ها

      • ایران

        سلام باید پیش از این شروع می کردند ایران کشور غنی ایست چرا ما یه این روز افتاده ایم لطفا چشم پوشی ممنوع وسرمایه دزدان به خزانه برگردد انشاءالله

    • بدون نام

      نماینده ها در مجلس در باره دولت تحقیق وتفحس میکنند

      پاسخ ها

      • عبدالله

        تفحص نه تفحس

    • بدون نام

      نماینده ،رئبس مجلس ویاهر کسی دیگر در برابر قانون برابرند وهر کس که به شهدا واین ملت خیانت کند باید مجازات شود،خجالت نمی کشیدبا این مردمی که هر روز بااین گرانی وتورم کمر شکن دست وپنجه نرم می کنند بعد شما باآن حقوق های نجومی که دریافت می کنید به شهدا وخانواده شهدا واین ملت فهیم خیانت بکنید ملت از شما نمی گذرند

    • بدون نام

      الان وقتیه که پرده ها بالا میره و اعمال نفوذ و دور زدن ها در مجلس و دولت خودشو نشون میده

    • بدون نام

      آقای پزشکیان جواب شما فقط فقط با تحریم انتخابات میدیم

    • بدون نام

      اگه قراره رای بدیم تا یکی مثل تو برن مجلس و جلوی اجرای عدالت بگیرن پس رای ندیم خیلی سنگین تریم

    • بدون نام

      بیایم وایسیم تو صف کاذب و رای بدیم تا ازگلی مثل تو نماینده بشه

    • ایرانی اصل.

      خجالتم که نمیکشه اون دونفرتخلف کردن.ازموقعیت سوءاستفاده کردن وازعوامل گرانی وبازارسیاه اتومبلیل هستن ایانبایدباانهابرخوردقانونی شود؟اتفاقاقانون بایدبه سختگیرانه ترین وجه بااون نماینده هابرخوردکنه وکوچکترین اغماضی درموردشون نکنه.

    • بدون نام

      دست قوه قضاییه درد نکنه

    • بدون نام

      آقای پزشیگان آسیاب به نوبت

    • علیرضا

      فک کنم خونشون هم رنگین تره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج