جاباما
۹۰۰۲۱۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پاسخ موسوی به واکنش دولت آمریکا در پی تحریم بنیاد FDD

سخنگوی وزارت خارجه درباره واکنش دولت آمریکا به تحریم بنیاد FDD تصریح کرد: دولت ایران برای حفاظت از منافع اساسی شهروندانش از هر ابزار مشروع و منطبق با حقوق بین‌الملل استفاده خواهد کرد.

فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص واکنش دولت آمریکا در قبال تحریم بنیاد ضدایرانی موسوم به «اف.دی.دی» ‌FDD گفت: جوسازی‌های وزارت امور خارجه آمریکا و بنیاد آقای دوبوویتس چیز تازه‌ای نیست. دروغ پردازی و گمراه سازی تخصص آنهاست. تبعات قانونی درج نام اشخاص حقیقی و حقوقی در فهرست تحریمی موضوع قانون سال ۱۳۹۶ کاملا روشن و دقیق در متن قانون ذکر شده است. البته از دولت آمریکا یا حقوق بگیران «تیم بی» مثل بنگاه اف.دی.دی انتظاری جز این نمی‌رود که روی به شانتاژ و مظلوم نمایی بیاورند.

وی تصریح کرد: اما دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از منافع اساسی شهروندان ایرانی از هر ابزار مشروع و منطبق با حقوق بین الملل استفاده خواهد کرد.

موسوی افزود: وزارت امور خارجه وفق قانون مذکور مکلف به انجام وظایفی است و همانگونه که در بیانیه وزارت امور خارجه آمد، سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی بر اساس وظایف قانونی خویش عمل کرده و می‌کنند و این اقدام وزارت امور خارجه، جایگزین اقدامات قانونی آنها نیست.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد آثار عملی این تحریم گفت: «درج نام این اشخاص در فهرست تحریمی یک اقدام اصولی است؛ فارغ از اینکه نتیجه مستقیم عینی و عملی داشته باشد یا خیر؛ البته ما معتقد هستیم که این تحریم مسلما نتایج عملی هم به دنبال دارد، اما در کنار آن، دولت جمهوری اسلامی ایران با این اقدام علاوه بر عمل به تکلیف قانونی خود، این پیام را می‌دهد که مصمم به حمایت از شهروندان خود در برابر ایران ستیزان است و این اشخاص و کسانی که با آنان همکاری کنند باید بدانند که دشمنی آنان با مردم و ایران و ایرانیان، فراموش نشده و بدون هزینه نخواهد بود.»

به گزارش فارس،وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (اف‌دی‌دی) و مدیر آن را با استناد به «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه ایران در توضیح این اقدام آمده است: «با عنایت به اینکه موسسه آمریکایی با نام متقلبانه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» - و به ویژه مارک دوبوویتس مدیر این بنیاد - آگاهانه و عامدانه از طریق اقداماتی از قبیل تولید و انتشار دروغ، تشویق، مشورت، لابیگری و کارزار تبلیغاتی منفی به نحوی موثر در طراحی، اعمال و تشدید اثرات تروریسم اقتصادی علیه کشورمان مشارکت داشته و دارند؛ و به شکلی جدی و فعال در جهت آسیب وارد کردن به امنیت و منافع حیاتی مردم ایران تلاش کرده و می‌کنند». (جزییات بیشتر)

این اقدام واکنش آمریکایی‌ها را در پی داشت و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه به قرار دادن اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» مستقر در واشنگتن و مدیر آن در لیست تحریم‌های ایران واکنش نشان داد.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری در این باره نوشت: «رژیم قانون‌شکن در ایران بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها یک اندیشکده آمریکایی و مدیرش را تهدید کرده است. ایالات متحده این تهدیدات را جدی می‌گیرد. ما در نظر داریم که ایران را درباره به خطر افتادن مستقیم یا غیرمستقیم امنیت هر آمریکایی مسئول بدانیم»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی از پاسخ دادن این مسئولین به تهدیدات بیگانگان به ویژه بحرین و امارات و عربستان حالم به هم می‌خوره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج