جاباما
۹۰۰۲۱۷
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ لحظاتی پیش اعلام کرد، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به دعوت ژان ایو لودریان همتای فرانسوی اش وارد شهر بیاریتز فرانسه محل برگزاری اجلاس سران گروه ۷ شد.

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی اعلام کرد: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

خبرگزاری فرانسه ساعتی پیش از فرود یک فروند هواپیمای دولتی ایرانی در شهر «بیاریتز» فرانسه، محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داد.

همزمان خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی وارد شهر بیاریتز شده و قرار است در حاشیه اجلاس گروه ۷ دیدارهایی داشته باشد.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

نشست سران گروه هفت از دیروز در شهر بیاریتز فرانسه در حال برگزاری است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه و در ادامه سفرش به چند کشور اروپایی در پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور و لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است قرار بود عصر امروز ظریف راهی چین، ژاپن و مالزی شود و احتمالا بعد از بازگشت از این سفر، سفر به شرق آسیا انجام خواهد شد.

فرانسه: مذاکره‌ای میان ظریف و آمریکا برنامه‌ریزی نشده

خبرگزاری رویترز بعدازظهر یکشنبه از آغاز مذاکره «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست گروه 7 در بیاریتز فرانسه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید و اعلام کرد که هیچگونه گفت‌وگویی میان ظریف و آمریکایی‌ها در بیاریتز برنامه‌ریزی نشده است.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

بر اساس اعلام این منبع در ریاست جمهوری فرانسه، گفت‌وگوهای ظریف و لودریان درباره شرایطی خواهد بود که می‌تواند به کاهش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران منجر شود.

واکنش ترامپ به خبر سفر ظریف به فرانسه

رئیس‌جمهور آمریکا در پی انتشار خبر عزیمت ظریف به محل برگزاری نشست گروه ۷، از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ گفت: در این‌باره نظری ندارم.

ترامپ مخالفتی با دعوت ظریف به «G۷» نداشت

به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با خبرنگاران جزئیات بیشتری پیرامون حضور وزیرخارجه ایران در حاشیه اجلاس گروه هفت اعلام کرده است.

به گفته این مقام دیپلماتیک فرانسه که نخواسته نامش فاش شود، تصمیم برای دعوت از وزیر خارجه ایران در جریان شام کاری شنبه شب (شب گذشته) از سوی رهبران گروه هفت گرفته شده است.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

در این ارتباط گفته شده ترامپ نیز با دعوت از وزیر خارجه ایران به حاشیه اجلاس هفت مخالفتی نداشته است.

این مقام دیپلماتیک فرانسوی در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا دیگر مقامات کاخ سفید در واشنگتن نیز از دعوت ظریف به اجلاس گروه هفت با خبر بوده‌اند یا نه، گفته است که فرانسه با توجه به شرایط خودش تصمیم گیری می‌کند.

دیپلمات فرانسوی همچنین افزوده است که شب گذشته ترامپ و ماکرون بیش از دو ساعت در ارتباط با کاهش تنش با ایران به گفتگو پرداخته‌اند.

دیپلمات فرانسوی همچنین افزوده است با وجود دعوت ظریف به اجلاس گروه هفت، اما هیچ گونه گفتگوی مستقیمی میان مقامات آمریکایی و ایرانی برگزار نخواهد شد، هرچند فرانسه به تلاش‌ها برای کاهش تنش میان دو طرف ادامه خواهد داد.

منوچین: ترامپ آماده مذاکره با ایران است

خبرگزاری مهر: «زک میلر» خبرنگار آسوشیتدپرس هم اکنون در پیامی توییتری نوشت: از استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا درباره حضور ظریف (وزیر خارجه ایران) در اجلاس سران گروه ۷ سئوال شد.

ظریف وارد محل اجلاس «G۷» شد

خبرنگار آسوشیتدپرس در ارتباط با سفر ظریف به محل نشست گروه ۷ ادعا کرد: منوچین در این باره گفت ترامپ قبلا هم گفته که تا همان حدی که ایران بخواهد مذاکره کند ما پیش شرطی برای آن مذاکرات نگذاشته ایم. من نمی خواهم درباره اینکه چه کسی اینجا است و یا نیست حرفی بزنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امیدواریم خبرهای خوبی بشنویم به هر حال در این وضعیت اقتصادی فشار زیادی روی مردم وجود دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبر خوشش واسه سوریه و لبنانه

    • بدون نام

      مبارکه! قطعا هیچ مذاکره ای صورت نخواهد گرفت!

    • بدون نام

      حالا اگه با امریکا هم وارد بحث بشن چی میشه یک سری پول در اوردانشون کم میشه در عوض ملت راحت میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کنه آشتی نکنن . پراید رو داریم پنجاه تا غالب می کنیم به ملت . پیاز رو هم قاچاق می کنیم عراق

    • مظفری

      جالبه ، از وقتی آمریکا ظریف رو تحریم کرده ، بیشتر که تو ایران باشه ، خارج از کشور هست . حماقت و حقارت دولت آمریکا رو نشون میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اي ساده لوح ........
        حماقت و ذلالت امريكا ؟!؟!؟!؟!؟
        كاسه گدائي دستش و از اين كشور به آن كشور .........

    • بدون نام

      به درک، فقط خیانت به ملت ایران ، بازم امتیاز دهی به اروپا و آمریکا... گاندو...!!!

    • محمدی

      سلام.برآقای ظریف باید خیلی مواظب باشید تمام گرگ صفتان وروباه های مکار گرد هم آمده اند حتما ویقینا دامی بزرگ گسترده اند اکنون که مقاومت ایران دیده اندودیده اند که راهی نیست جز دادن وعده های بدون عمل الان بعدازاین اجلاس به اصطلاح تصمیم بزرگ(برای تظاهر ) شما را دعوت کرده انداگرتوجه به وعده جدیدتوجه کنید همان وعده قبلی وجابجایی کلمات وجملات قبلی (جلسه لازم نیست) همان ۱۱تا قبلی عملی کنیدگرچه انها هم ۰۰۰۰۰۰۰۰۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشين و با شكم گرسنه مقاومت كن و شعار بده !

    • بدون نام

      مخفیانه مذاکره صورت می گیره و به ملت نمی گن

    • بدون نام

      رفتن پشت درهای بسته التماس امریکارو کنن

    • حامد

      شما که راست میگین

    • بدون نام

      باز چه گلی میخواد بذاره سرمون( کلاه)

    • بدون نام

      دوباره میخوای آقای ظریف چه گندی به ارمغان بیاری دست بردار عمو با اون خنده های همراه با حیله و مکرت که مو نمیزنه با ترامپ.....

    • بدون نام

      در قدیم می گفتندکبوتر با کبوتر بازباباز نشینن

    • بدون نام

      مهندس بازرگان بدبخت فقط ده دقیقه در فرودگاه که با وزیر خارجه امریکا صحبت کرد دولتش سقوط کرد ولی آقای ظریف مجازه در هر جائی با هرکسی هرموقع دلش بخواهد هر گونه صحبتی مخفیانه داشته باشه باید دید پشتش به کجا گرمه

    • بدون نام

      ضریف به اجلاس گروه ۷ میرود خبر کذب نیست.پس چرا مینویسید رژیم صهیونیستی ادعا کرد.ضریف به شهر صاحب اجلای رسید.لطفا بگویید معنی ادعا چسیت

    • ایرانی

      سخنگوی وزارت خارجه هم باید تو توئیتر که دولت خودشون فیلترش رو ادامه داده خبرهاش رو بنویسه؟!! نمیشد تو سایت وزارت خارجه منتشر کنه؟!! غرب زدگی یعنی چون ترامپ توئیت میزنه اینا هم خیال میکنن راه رفتن شون شبیه کبک بشه همه چیزشون درست میشه!! همینطوری با برجام اقتصاد و صنعت کشور رو نابود کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج