۹۰۰۲۱۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

نویسنده سعودی: اردن، وطن فلسطینی‌ها شود!

یک نویسنده سعودی در راستای عادی سازی بیشتر روابط با صهیونیست ها، با انتشار مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم"، با ارائه پیشنهادی مضحک گفت:‌ راه حل مسأله فلسطین این است که اردن به وطن رسمی فلسطینی ها تبدیل شود.

ایرنا: یک نویسنده سعودی در راستای عادی سازی بیشتر روابط با صهیونیست ها، با انتشار مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم"، با ارائه پیشنهادی مضحک گفت:‌ راه حل مسأله فلسطین این است که اردن به وطن رسمی فلسطینی ها تبدیل شود.

روزنامه فرامنطقه ای "رأی الیوم" روز شنبه نوشت: همه می دانند که بسیاری از نویسندگان، خبرنگاران و اصحاب رسانه در عربستان در راستای ترویج سیاست های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به ویژه دیدگاه وی درباره حل مسأله فلسطین قلم می زنند و تبلیغ می کنند. اما یکی از نویسندگان سعودی این هفته پا را فراتر گذاشته و با رد کردن خط قرمز در چارچوب عادی سازی روابط با صهیونیست ها، مقاله ای را در روزنامه "یسرائیل هیوم" نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

مالک و ناشر این روزنامه «شیلدون ادلسون» یهودی ثروتمند آمریکایی و دوست نزدیک دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که بارها گفته، چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد. او صدها میلیون دلار برای ساخت شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری صرف کرده است.

نویسنده سعودی: اردن، وطن فلسطینی‌ها شود!

عبدالحمید الغبین نویسنده سعودی در مقاله خود با تمجید از عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل آویو، بشدت از سیاست‌های اردن و تشکیلات خودگردان انتقاد کرد.

این نویسنده سعودی در این مقاله با عنوان "چشمانداز جدید صلح سعودی" نوشت که عربستان در تلاش برای داشتن یک روابط خوب با اسرائیل و تحقق صلح (سازش) در منطقه خاورمیانه است. برخی این موضوع را عادی سازی روابط می دانند اما من آن را فطرت صلحجو توصیف می کنم.

** نویسنده سعودی: ایران دشمن مشترک تل آویو و ریاض است

وی مدعی شد: عربستان از نظر مالی، سیاسی و نظامی قدرتمند است و دومین نیروی هوایی قوی را در منطقه دارد. همچنین با برخورداری از موشک‌های دوربرد دارای برتری نظامی در این منطقه است و اسرائیل را شریک منطقی خود در آینده می‌ داند.

این نویسنده سعودی در ادامه، ایران را دشمن مشترک سعودی و رژیم صهیونیستی دانست.

الغبین در ادامه نوشت: دستیابی به صلح با اسرائیل در سایه اختلافات اصلی درباره مسأله فلسطین آسان نیست و این حق فلسطینی هاست که بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند و در نهایت، کشوری برای خود داشته باشند.

وی، با حمله به اردن، نوشت که این کشور در مسیر تلاش‌های ریاض برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی سنگ اندازی می کند. تشکیلات خودگردان و نزدیکان به محمود عباس نیز همین کار اردن را تکرار می کنند و به سعودی و پادشاهش و به جامعه سعودی اهانت می کنند.

این نویسنده سعودی همچنین مدعی شد که انتقادات علیه سعودی‌ که در نتیجه عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه گسترش یافته، با حمایت مالی اردن و تشکیلات خودگردان انجام می شود.

** اردن، مکانی برای تشکیل کشور فلسطین است

عبدالحمید الغبین در ادامه، این پرسش را مطرح کرد: تا زمانی که مردم فلسطین جا و مکانی ندارند، چگونه می توان صلح (سازش) را محقق کرد؟ وی در پاسخ به این سؤال نوشت: پاسخ آن ساده است. اردن ۷۸ درصد مساحت فلسطینِ تاریخی را در دل خود دارد. بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور نیز فلسطینی هستند. پادشاه اردن این مسأله را نمی پذیرد اما در نهایت، جهان اردن را به عنوان مکانی برای تشکیل کشور فلسطین به رسمیت خواهد شناخت.

وی اضافه کرد که اگر خاندان حاکم در اردن، این کشور را ترک کنند و اکثر فلسطینی ها باقی بمانند، این کشور به وطن رسمی فلسطینی ها تبدیل خواهد شد.

الغبین درباره مسجدالاقصی نیز مدعی شد که این مکان مقدس ۷۰ سال است که با هدایای چند میلیارد دلاری عربستان به شاه اردن اداره می ‌شود و شاه اردن هیچ وقت از مسجدالاقصی حمایت نکرده است.

وی در ادامه، پیشنهاد داد که عربستان تولیت مسجدالاقصی را بر عهده بگیرد و با اعلام آزادی عبادت، پیروان مذاهب مختلف بتوانند در آن جا عبادت کنند.

نویسنده سعودی در پایان نوشت: ما خواستار غلبه بر ایدئولوژی هستیم و این امر بدون دوستی با رژیم اسرائیل محقق نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      بی شرفتر از اینا مگه داریم!!!

    • حامد علیرضایی

      این نویسنده چقدر حاتم بخشی میکنه انگار اردون ارث پدریشه که داره حاتم بخشی میکنه

    • بدون نام

      فلسطین آزاد خواهد شد . مرگ بر غاصبان یهودی

    • کوروش

      سعودی بشه کشورشون بهتر نیست احمق بی سواد

    • بدون نام

      خاک برسرتو ی نویسنده احمق!کاری نمی توانیدبکنید!،پیشنهاد احمقانه ندهید!

    • آراد

      اگر عربستان رابدهید راحت است وزودتر به نتیجه می رسید .بنیامین جون وبن سلمان دیگر هر روز راه زیادی طی نمی کنند تا هم دیگر را ببینند.یک شب خونه بنیامین یک شب خونه سلمان جون چطوره احمق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج