۹۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

C-X۷۵، مدرن‌ترین طراحی جگوار

نمونه تازه جگوار با موتور هیبریدی ۴۷۰ اسب بخار از نظر کاهش آلایندگی بی‌نظیر است. سرعت نهایی آن که بهترین طراحی مدرن جگوار عنوان شده، ۳۰۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

نمونه مفهومی تازه جگوار که C-X۱۶ نام دارد و پیش‌بینی شده سال ۲۰۱۲ تولید آن آغاز شود، پایان این هفته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد. صد تا صفر این جگوار تازه به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این نمونه هیبریدی ۳۰۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. جگوار C-X۱۶ در هر کیلومتر تنها ۱۶۵ گرم گاز دی‌اکسیدکربن تولید خواهد کرد.

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار

به گزارش گیزمگ، موتور ۳ لیتری و ۶ سیلندر جدیدی برای این خودرو طراحی شده که نسبت به نمونه‌های پیشین AJ-V۸ از نسبت تراکم بیشتری برخوردار است و به کمک سوپرشارژ می‌تواند قدرتی معادل ۳۷۵ اسب‌بخار برای به حرکت در آوردن چرخ‌ها تأمین کند. در کنار این موتور، باتری با توان ۱.۶ کیلووات‌ساعت در پشت صندلی‌های خودرو تعبیه شده که به وسیله «سیستم بازیابی انرژی جنبشی» یا KERS شارژ می‌شود. این باتری نیروی مورد نیاز برای پیشرانه الکتریکی خودرو با قدرت ۹۵ اسب‌بخار را که درون جعبه‌دنده ۸ سرعته آن قرار گرفته، تأمین خواهد کرد.

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار

اگر راننده در سفرهای درون‌شهری حالت آلایندگی صفر را انتخاب کند، این خودرو به کمک پیشرانه الکتریکی با سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتربرساعت حرکت خواهد کرد اما در حالت هیبریدی حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتربرساعت است و برای رسیدن به سرعت اولیه ۱۰۰ کیلومتربرساعت به زمانی معادل ۴.۴ ثانیه نیاز خواهد داشت. میزان آلایندگی این خودرو بسیارجالب‌توجه است، جگوار C-X۱۶ در هر کیلومتر تنها ۱۶۵ گرم گاز دی‌اکسید‌کربن تولید خواهد کرد.

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار

این نمونه ۴.۴ متری، تهاجمی‌تر از خودروهای پیشین طراحی شده و در آن رد پای طراحی‌های تازه مازراتی و ایده‌هایی که از طراحی نمونه مفهومی C-X۷۵ اقتباس شده‌اند، به چشم می‌خورد. کارشناسان می‌گویند C-X۱۶ موفق‌ترین طراحی مدرن جگوار در سال‌های اخیر است.

طراحی داخلی این خودرو ۱ + ۱ نام گرفته، در ساخت بخش‌های داخلی از فیبرکربن و آلومینیوم استفاده شده و روکش صندلی‌ها چرم قرمزرنگ است. فضایی گسترده همراه با صفحات لمسی برای کنترل و هدایت خودرو پیش‌بینی شده و صندلی‌ها ارگونومیک طراحی شده‌اند.

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار

این خودروی اسپرت و دوستدار محیط‌زیست که می‌تواند با نمونه‌هایی مانند پورش ۹۱۱ رقابت کند و بازار استون‌مارتین را تحت‌الشعاع قرار دهد، سال ۲۰۱۲ وارد خط تولید خواهد شد. قیمت جگوار C-X۱۶ برای فروش در انگلستان تنها ۸۰هزار دلار اعلام شده است.

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

C-X75، مدرن‌ترین طراحی جگوار


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واي خداي من
      شبيه مينياتوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج