۹۰۰۴۷۴
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

وزیر اقتصاد: منابع وام قرض‌الحسنه محدود است

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره همکاری نکردن برخی بانک‌ها در ارائه وام، گفت که منابع ما برای وام قرض الحسنه بانک‌ها محدود است و برای این نوع وام بانکی مصارف معینی تعریف کرده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره همکاری نکردن برخی بانک‌ها در ارائه وام، گفت که منابع ما برای وام قرض الحسنه بانک‌ها محدود است و برای این نوع وام بانکی مصارف معینی تعریف کرده‌ایم.

فرهاد دژپسند -وزیر امور اقتصادی و دارایی- در یک برنامه تلویزیونی درباره همکاری نکردن برخی بانک‌ها در ارائه وام گفت که منابع برای وام قرض‌الحسنه بانک‌ها محدود است و برای این نوع وام بانکی مصارف معینی تعریف کرده‌ایم که از آن جمله وام ازدواج است که تلاش بر این است که به کسانی که در آستانه تشکیل خانواده هستند، تسهیلات با حداکثر همکاری ارائه شود.

دژپسند همچنین درباره دغدغه‌های اقتصادی مردم نیز اظهار کرد: در کشور ما ظرفیت‌های بالایی به لحاظ انسانی، مالی و فیزیکی وجود دارد و ما باید از ظرفیت‌های موجود جامعه در بهبود اوضاع اقتصادی مردم بهره گیری کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز حجم نقدینگی در کشور بسیار بالا است، اضافه کرد: با توجه به فشاری که این نقدینگی به تحریک تقاضا وارد می‌کند، اما به آن باید به شکل فرصت نگاه کنیم، یعنی از ظرفیت‌های جامعه برای رونق تولید و سرمایه گذاری استفاده کنیم تا منشا تولید و عامل افزایش صادرات غیر نفتی شود.

دژپسند با بیان اینکه نیاز امروز کشور ایجاد بنگاه‌های بزرگی نظیر پالایشگاه، صنایع معدنی و پتروشیمی است، ادامه داد: بر این اساس باید بخش‌های خصوصی توانمند را وارد عرصه بنگاه‌های تولیدی کنیم، به طوری که نقدیندگی‌های سرگردان و خرد مردم را به روش‌هایی مثل بورس و پذیره نویسی جهت دهی کنند.

بر اساس گزارش صداوسیما از این برنامه، او با بیان اینکه خوشبختانه مردم بورس را ماُمنی جهت حفظ ارزش دارایی‌ها می‌بینند، اضافه کرد: بورس در کشور ما در یک سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشت، این رشد نشان می‌دهد این اقدام جواب داده است.

وی درباره معیشت بازنشستگان نیز توضیح داد: بازنشستگان مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند که همیشه سعی کرده ایم تامین مطالبات آن‌ها در اولویت باشد و به شرایط سخت زندگی آن‌ها اشراف داریم، چون در اطرافیان ما این قشر وجود دارند. در دولت یازدهم و دوازدهم به جامعه بازنشستگان توجه ویژه‌ای شده است و دولت حتی بیش از وسعش سعی کرده معیشت آن‌ها را بهبود ببخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دعا برای عذاب الهی مفت خوران

      ولی منابعتون برا اختلاس خیلی زیاده .
      عذاب الهی چرا نمیاد دامن شما رو بگیره؟

    • بدون نام

      درسته که منابع کم هست ولی همین منابع کم هم به کارمندان بانک ها و افراد درجه اولشان می رسد مردم فقیر و بیچاره که به این منابع دسترسی ندارند اگر یک نفر عادی اگر بخواهید ویا از نهادی معرفی شد ه باش باید هفت‌خوان رستم و بگذاراند تااین وام بتواند بگیرد

    • بدون نام

      برای آشنایان و فک و فامیلتونم محدوده یا نامحدود

    • مسلمان

      همه چیز برای مردم محدوده ولی برای عده ای خاص خیر . عجب ؟؟؟؟؟

    • فرهاد

      اما واسه کارمندای بانک نامحدوده!!

    • کارمند

      لطفا اسم بانکداری اسلامی بدون ربا را از سیستم دزدی بانکی حذف کنید
      جهان سوم دزدها از بانک سرقت مسلحانه نمیکنند بلکه خودشان بانک تاسیس میکنند

    • بدون نام

      امابرای شما این محدودیت وجودندارد

    • بدون نام

      امابرای شما این محدودیت وجودندارد

    • سرباز نامرئی

      من برای دریافت قرض الحسنه ، به برخی از بانکها که اعلام پرداخت وام قرض الخسنه زیر ده میلیون،داشتند مراجعه کردم.اینقدر شرایط گرفتن وام قرض الحسنه،رو پیچیده کردند که آدم گریه اش میگیره،،بهت میگن،اولا باید به میزان مبلغ درخواستی،سپرده بیاری،حداقل سه ماه کار کنه،بعد،80 درصد مبلغ موجودی حساب،بهت وام میدیم.اصل پولت هم مسدود میشه،تا زمان تسویه حساب وام،خب من اگر به میزان وام دریافتی، سپرده داشتم، دیوانه بودم که برم بانک وام بگیرم؟!!اونهم کمتر از میزان سپرده ای که خودم دارم!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج