جاباما
۹۰۰۵۴۰
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

کربکندی: نورافکن خرید خوبی برای سپاهان بود

کارشناس فوتبال ایران گفت: استقلال در نیم ساعت پایانی، بازی بهتری ارائه داد و نباید به ماشین سازی می‌باخت.

خبرگزاری فارس: رسول کربکندی در مورد بازی‌های برگزار شده در هفته اول لیگ برتر گفت: در هفته اول با توجه به حدود ۲۰ روز تاخیری که برای شروع مسابقات به وجود آمد، طبیعی بود تیم‌هایی که کارشان را به موقع شروع کردند دچار مشکلاتی شوند و تیم‌هایی که بدنسازی پیش‌فصل را دیرتر شروع کردند برنامه‌هایشان تنظیم شود. ۵ تیم سپاهان، تراکتور، پدیده، استقلال و پرسپولیس سرمایه‌گذاری بیشتری روی تیم و نفراتشان داشتند و به همین خاطر شرایط روحی و روانی بهتری نست به سایرین برای حضور در بازی‌های لیگ دارند. به غیر از استقلال و تراکتور بقیه تیم‌ها همانطور که پیش بینی می‌شد نتیجه گرفتند، البته تا هفته چهارم یا پنجم نمی‌توان پیش بینی صحیحی داشت چراکه تیم‌ها باید چند بازی در داخل و بیرون خانه انجام دهند تا عیار آنها مشخص شود.

کربکندی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شد تراکتور هم در هفته اول برنده باشد اما متوقف شد. در کل اتفاق مهم هفته اول می‌تواند پیروزی ماشین‌سازی و شکست ذوب آهن باشد. با این حال نیاز به زمان است تا قدرت تیم‌ها مشخص شود. برخی از تیم‌ها مانند شاهین ممکن است با ۴-۳ باخت وارد بحران شود و اگر مدیران آنها صبر و حوصله نداشته باشند دست به تغییراتی در کادر فنی می‌زنند. در مجموع در لیگ ما فقط بازیکن و پول تعیین‌کننده نیست و تیمی که هماهنگی و انگیزه بیشتری داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود.

وی در خصوص برد قاطعانه سپاهان در اولین بازی خودش گفت: سپاهان که سرمایه‌گذاری وسیعی کرده، مقابل تیمی قرار گرفت که شرایط خوبی نداشت. به نظر می‌رسید سپاهان به خاطر گرمای هوا دچار مشکل شوداما تجربه و اعتماد به نفس بیشتر بازیکنانش عاملی شد تا به برد برسد. البته سپاهان برای قهرمانی بسته شده و برای رسیدن به این هدف باید حریفانش را شکست دهد.

وی در مورد ورود امید نورافکن در نیمه دوم که زمینه‌ساز پیروزی سپاهان شد، گفت: نورافکن یکی از خریدهای خیلی خوب سپاهان بود. او بازیکن خوش تکنیکی است، شناور بازی می‌کند و به همه جای زمین سر می‌زند. دست قلعه‌نویی از لحاظ بازیکن پر است و علیرغم اینکه بازیکنان تاثیرگذاری مانند حسینی و کی‌روش غایب بودند، سپاهان عملکرد خوبی داشت. تنها اشکال سپاهان این بود که در نیمه اول علیرغم نبود کی‌روش، بازیکنانش اصرار به ارسال از کناره‌ها داشتند. در مجموع انتظاری کمتر از برد از سپاهان نبود و با این سرمایه‌گذاری، بازیکنان باتجربه و کادرفنی خوب، طبیعی است مقابل تیمی که از دسته یک آمده خیلی مشکل نداشته باشد. هرچند تیم شاهین توانست یک نیمه دوام بیاورد اما در بازی کردن این تیم اشکالاتی وجود داشت که این مساله به مرور می‌تواند خودش را نشان بدهد.

کربکندی در مورد تقابل سپاهان با تیم‌های قویتر در هفته‌های آینده گفت: طبیعتا به این راحتی نیست اما اگر قلعه‌نویی با توجه به تجربه ای که دارد، برخلاف سال گذشته که بازیکنان سپاهان بیشتر از بازی بلند استفاده می‌کردند، در هر بازی از برنامه‌های مختلف استفاده کند، این تیم می‌تواند به خوبی نتیجه بگیرد. در این بازی هم دیدیم سپاهان وقتی به برد رسید که بازی را روی زمین آورد و عمق تیم حریف را مورد هدف قرار داد. اگر آن‌ها تاکتیک‌های متفاوت را اجرا کنند و با توجه به ابزاری که دارند برای هر بازی برنامه مناسب آن بازی را پیاده کنند، سپاهان موفقیت بهتری خواهد داشت.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد شکست ذوب آهن مقابل سایپا گفت: ذوب‌آهن به نظر می‌رسد به خاطر تغییر در کادر مدیریت باشگاه دچار به هم ریختگی شده و نتوانست نتیجه لازم را در خانه خودش کسب کند. این تیم با توجه به دو بازی آسیایی که انجام داده بود، شرایط مسابقه‌ای بهتری داشت اما به نظر من از دست دادن مظاهری عوارض خیلی بدی برای ذوب آهن داشت. صادقی هنوز هماهنگی لازم را با تیم ندارد و همچنین فاقد آمادگی روحی و روانی لازم است. در بازی‌های آسیایی هم دیدیم که ذوب آهن هر موقع به گل رسید، بلافاصله گل خورد و دروازه‌اش را باز شده دید. این نشان می‌دهد آنها تمرکز کمی دارند و در جریان بازی ممکن است بهم ریخته شوند.

وی در مورد جدایی آذری از ذوب آهن گفت: آذری برای ذوب آهن خیلی زحمت کشید. او به بازیکنان و کادر فنی کمک می‌کرد و تاثیر بسیار مثبتی داشت. به نظر می‌رسد با رفتن او تا مدتی، یک خلا در ذوب آهن ایجاد می‌شود.

کربکندی در مورد اینکه کدام تیم در هفته اول هماهنگی و انگیزه بیشتری داشت، گفت: من ماشین‌سازی را تیم گردن‌کلفت و خوبی دیدم علیرغم اینکه استقلال نباید به این تیم می‌باخت. استقلال در نیم ساعت پایانی، بازی بهتری ارائه داد و سرمربی این تیم با تعویض‌هایش روند تیمش را بهتر کرد، با اینحال ماشین‌سازی با یک ضربه خوب به گل رسید و شروع خوبی در لیگ داشت. بازیکنان این تیم به خوبی می‌جنگیدند و این برد می‌تواند اعتماد به نفس آنها را برای بازی‌های بعدی، به خصوص بازی این هفته مقابل سپاهان بیشتر کند.

وی در مورد تقابل سپاهان و ماشین‌سازی در هفته دوم لیگ برتر گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سپاهان باید برنده شود. در گذشته شاهد این بودیم که تیم‌های امیر قلعه‌نویی شروع خیلی خوبی نداشتند اما تیم قلعه نویی الان شرایط خیلی خوبی دارد و به نظر من به طور طبیعی شانس سپاهان برای پیروزی مقابل ماشین‌سازی بیشتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه گروهبان قندلی بجز جمع کردن بازیکن و حاضری خوری سانتر از کنارها و رفتن به تیمهایی که فقط پول زیاد و خوب دارن کار دیگه ای بلده نه خدایی کاری نداریم یه بازیکن جوان نام ببرید که ایشون کشف کرده یا ساخته باشه ایشون مربی نیست بیزنسمنه

      پاسخ ها

      • احمدی

        گمانم امید ابراهیمی را تو کشف کردی.

      • سپاهان

        اره بخدا اون کشف کرده

      • سپاهان

        اره بخدا اون کشف کرده

      • بدون نام

        لنگی وقتی چیزی نمیدونی حرف نزن،جباری و صادقی طالب لو قربانی ابراهیمی نورافکن و.... اینا رو چکسی به فوتبال معرفی کرد؟؟لنگیا امیر خان سرورتونه بدون حمایت وزیر و فدراسبون و داوران و کمیته عنظباطی بالاترین قهرمانی رو داره

    • ایلامی

      آخه ناشناس بیشعور بودجه ای که سرخابی ها برا کادر مربی ها هزینه کردن با دلار ده هزار تومانی ۶۰ میلیارد میشه اونوقت به بودجه سپاهان گیر میدی احمق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج