۹۰۰۶۴۹
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

راز بزرگ دوچرخه‌سوار مشهور ایتالیایی چه بود؟

دوچرخه سوار مشهور ایتالیایی، جینو بارتالی پیش از جنگ جهانی دوم، بهترین رکابزن ایتالیایی بود و دو بار برندهٔ جیرو دیتالیا و یک‌بار برندهٔ تور دو فرانس شد. پس از جنگ نیز یک پیروزی در تور) و یک پیروزی در جیرو کسب کرد. اما در کنار همه این موفقیت ها او به نجات حدود ۸۰۰ یهودی پرداخت.

انتخاب: دوچرخه سوار مشهور ایتالیایی، جینو بارتالی پیش از جنگ جهانی دوم، بهترین رکابزن ایتالیایی بود و دو بار برندهٔ جیرو دیتالیا و یک‌بار برندهٔ تور دو فرانس شد. پس از جنگ نیز یک پیروزی در تور) و یک پیروزی در جیرو کسب کرد. اما در کنار همه این موفقیت ها او به نجات حدود ۸۰۰ یهودی پرداخت.

پس از سقوط بنیتو موسولینی ، در سال ۱۹۴۳ ، آلمانی ها قسمت هایی از ایتالیا را اشغال کرده و شروع به شناسایی یهودیان و اعزام آنها به اردوگاه های کار اجباری کردند ، همانطور که در سایر مناطق سرزمین های اشغالی آلمان این کار را انجام می دادند. در این زمان بود که خانواده های ایتالیایی تصمیم گرفتنند راهی برای نجات هرچه بیشتر یهودیان از دسترس نازی ها بر عهده بگیرند و بر همین اساس بود که حدود ۸۰٪ یهودیان در ایتالیا زنده مانده بودند.

راز بزرگ دوچرخه‌سوار مشهور ایتالیایی چه بود؟

جینو بارتالی در جنگ جهانی دوم در اوج کار خود بود. او شهرت عظیمی داشت. به دلیل محبوبیت وی بود که کاردینال فلورانس ، اسقف اعظم الیا دالا کاستا ، با پیشنهاد پیوستن او به یک شبکه مخفی برای محافظت از یهودیان ، با وی صحبت کرد. او به سرعت وظیفه حمل اسناد و عکسهای جعلی برای عبور این افراد را بر عهده گرفت. وی این اسناد را در قاب چرخه خود جاسازی می کرد و از یک نقطه از کشور به نقطه دیگری می برد.

این کار درست کنار نگهبانان نازی انجام می شد که اگر فهمیدند او چه می کند قطعا وی را می کشتند. او ریسک بزرگی می کرد. چرا که نه تنها این کار را می کرد، بلکه یک خانواده یهودی را در خانه خود پنهان کرده بود. جالب است بدانید دستاوردهای وی تنها پس از مرگ وی در سال 2000 روشن شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشتباه بزرگی کرده گناه

    • بدون نام

      واقعا کارش عالی بوده انسانیت یعنی این

    • زمانی،سوادکوه شمالی

      دمش گرم به این میگن انسانیت،وهابی ها هستند که غیر از خودشان بقیه را کافر میدانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج