۹۰۰۷۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بررسی تغییرات ترکیب تیم‌های بزرگ اروپایی

در طول پنج سال گذشته تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا تغییرات زیادی در ترکیب خود داشته‌اند و حداقل نیمی از نفرات اصلی آنها تغییر کرده است.

فرهیختگان: در طول پنج سال گذشته تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا تغییرات زیادی در ترکیب خود داشته‌اند و حداقل نیمی از نفرات اصلی آنها تغییر کرده است. با توجه به نزدیک شدن رقابت تیم‌ها و بالا رفتن سن بازیکنان طبیعی است که در طی این مدت تغییرات زیادی در ترکیب تیم‌ها انجام شود.

جالب اینکه برخلاف لیورپول که تنها دو بازیکن خود از سال ۲۰۱۵ را در ترکیبش دارد، رئالی‌ها تنها دو تغییر نسبت به آن سال داشته‌اند و بقیه بازیکنان همچنان در ترکیب اصلی حضور دارند.

رئال مادرید

زیدان هنوز هم به ستاره‌های پا به سن گذاشته پنج سال پیش تیمش اعتماد دارد. نگاه به عکس تیمی رئالی‌ها نشان می‌دهد که تنها رونالدو و ناواس دیگر در ترکیب حضور ندارد و سایر بازیکنان تغییری نداشته‌اند. در بازی آخر آنها برابر وایادولید هم مودریچ به دلیل محرومیت به میدان نرفت و در سایر دیدارها جزء بازیکنان اصلی محسوب می‌شود.

این کمترین تغییر در بین تیم‌های بزرگ اروپایی است و با وجود اینکه فلورنتینو پرز در تابستان جاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده اما نفرات جدید به جز هازارد که مصدوم است هنوز در پازل تاکتیکی زیزو قرار ندارند. ۹ ستاره رئالی‌ها دست نخورده باقی‌مانده‌اند و حتی کیلور ناواس هم در برخی بازی‌ها به ترکیب اصلی می‌رسد. از فصل ۱۶-۲۰۱۵ که مرد فرانسوی هدایت کهکشانی‌ها را برعهده گرفته سایر قدرت‌های بزرگ اروپایی تغییرات زیادی داشته‌اند.

بارسلونا

رقیب اصلی رئالی‌ها در اسپانیا از آن سال پنج مهره اصلی خود را از دست داده است. براوو، ماسکرانو، آلوس، اینیستا و نیمار که این آخری شایعات زیادی در مورد بازگشتش به نوکمپ شنیده می‌شود. البته در این تابستان اخبار زیادی مبنی‌بر احتمال جدایی راکیتیچ شنیده می‌شد اما او فعلا در بارسا ماندگار است. آلبا، پیکه، بوسکتس، سوارز و مسی دیگر نفراتی هستند که همچنان پیراهن آبی‌اناری را بر تن دارند.

اتلتیکومادرید

تیمی که تغییرات زیادی در ترکیبش داشته اما مربی‌اش همچنان ثابت است. در این سال‌ها دیه‌گو سیمئونه بازیکنان زیادی را از دست داده اما همچنان سکان هدایت روخی ‌بلانکو را برعهده دارد. نفرات با تجربه‌ای چون گابی، گودین، تورس، خوان فران، فیلیپه لوئیس و گریزمان از جمع شاگردان او جدا شده‌اند و حالا تنها اوبلاک، خیمنز، کوکه و سائول از نسل گذشته ستاره‌های اتلتیکو در این باشگاه مانده‌اند.

منچسترسیتی

قهرمان فصل پیش لیگ برتر انگلیس در آن سال با هدایت مانوئل پیگرینی در مسابقات حاضر می‌شد اما چهره آبی‌ها در این سال‌ها تغییرات زیادی داشته است. در آن زمان خسوس ناواس یکی از بازیکنان مورد علاقه مهندس شیلیایی بود اما حالا با حضور گواردیولا با مدل و شیوه‌ای کاملا متفاوت و ستاره‌های جدید به میدان می‌رود.

از میان بازیکنان قدیمی تنها دی‌بروینه، فرناندینیو، آگرو و داوید سیلوا در ترکیب باقی‌مانده‌اند و سایر نفرات ازجمله کمپانی، جو هارت، کلیچی و ناواس راهی باشگاه‌های دیگر شده‌اند. سیتی هر ساله‌ با صرف بودجه‌ای کلان در پی شکار ستاره‌های جدید است اما در طول این مدت هنوز نتوانسته در رقابت‌های اروپایی به موفقیت برسد.

یوونتوس

بانوی پیر یکی دیگر از تیم‌هایی است که چهره‌اش نسبت به چند سال گذشته کاملا عوض شده است. از تیمی که هدایت آن را مکس آلگری برعهده داشت تنها کیه‌لینی، بونوچی، الکس ساندرو و در برخی مسابقات خدیرا در ترکیب ۱۱ نفره مائوریتسیو ساری حضور دارند.

مارکیزیو، پوگبا و موراتا از این تیم جدا شده‌اند و مانزوکیچ، بوفون و کوادرادو به ندرت فرصتی برای حضور در زمین پیدا می‌کنند. آنها با ورود ستاره‌هایی چون رونالدو، دی‌لیخت، آدرین ربیو و آرون رمزی تبدیل به یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان شده‌اند و در این فصل نیز به احتمال زیاد سایر تیم‌های حاضر در سری A شانس بالایی برای رقابت با یووه در کورس قهرمانی ندارند.

بایرن مونیخ

باواریایی‌ها در آن سال پپ گواردیولا را روی نیمکت خود داشتند. به جز روبن همیشه مصدوم که درنهایت در پایان فصل گذشته بازنشسته شد، ژابی آلونسو و فیلیپ لام هم فوتبال را کنار گذاشته‌اند، ویدال و خاوی مارتینز جدا شدند و بواتنگ هم نیمکت‌نشین است. نیکو کوواچ از تیم آن سال‌ها تنها از نویر، آلابا، لواندوفسکی، مولر و تیاگو استفاده می‌کند.

پاری‌سن‌ژرمن

یکی از تیم‌هایی که تغییرات بسیار زیادی داشته و از تیمی که لوران بلان ساخته بود تنها تیاگو سیلوا، کاوانی، وراتی و دی‌ماریا در ترکیب کنونی مانده‌اند. البته مارکینیوش که در آن سال‌ها کمتر به میدان می‌رفت حالا یکی از نفرات اصلی پاریسی‌هاست. ماتوئیدی، زلاتان و داوید لوئیز مهم‌ترین جداشده‌های آنها در این مدت هستند.

لیورپول

از تیمی که یورگن کلوب در فینال لیگ اروپای ۲۰۱۶ به میدان فرستاد فقط دو بازیکن باقی‌مانده‌اند و این مربی آلمانی یک انقلاب کامل در این تیم ایجاد کرده است. جیمز میلنر و روبرتو فرمینو تنها بازمانده‌های آن فینال هستند که با شکست ۳ بر یک قرمزها برابر سویا همراه بود. با جدایی ستاره‌ای مثل کوتینیو و حضور نفراتی چون صلاح، فن‌دایک و مانه، تیم آنفیلدی حالا قهرمان اروپاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج